Zilveren WCM medaille voor Fiat Mirafiori

Mirafiori alfa

Er rollen weliswaar niet zoveel auto’s van de band in het kolossale Mirafiori vandaag de dag, maar de zilveren erkenning voor de hoogwaardig productie van de MiTo (foto) volgens het World Class Manufacturing principe, verlicht toch enigszins de moeilijke omstandigheden. Het is niet voor niets dat de Alfa Romeo MiTo kwalitatief een zeer uitmuntend product is, want Fiat produceert in deze en in andere fabrieken al sinds een jaar of 8 volgens het systeem, zoals bijvoorbeeld ook bepaalde Japanse autobouwers al jaren zeer degelijke auto’s fabriceren. Vooral sinds deze filosofie is ingevoerd kan dus gezegd worden dat de kwaliteit van de Italiaanse auto voor het betere staat, wat op de algehele automarkt te krijgen is.

De 1500 werknemers die rond de assemblage van de kleine Alfa actief zijn, hebben gisteren in een brief de nodige felicitaties ontvangen en krijgen deze maand een extra uitbetaling van 200 euro.

Deel dit artikel:

6 gedachten over “Zilveren WCM medaille voor Fiat Mirafiori

  • 1 december 2013 om 00:51
    Permalink

    @yamashita

    Is dat zo. Je zou het ook zo kunnen zien waarom hebben ze geen goud gehaald als het er zo verschrikkelijk rustig is met die 3 auto’s die ze verkopen dat ze er meer tijd en zorg aan de productie van een mito kunnen besteden dan aan een LaFerrari 😆

    Schrijnend zo slecht als ze verkopen maar ja die 5 deurs had er bij lancering al moeten zijn net als die TCT die maar op 1 uitvoering is te krijgen. Een GTA met de 1750TBI had er als imago maker ook al moeten zijn. En een face lift die die schele oogjes corrigeert had ook gemogen. En ja die voetgangers vriendelijke hoge neus moe4t ook omlaag peg voor die voetganger dan had hij maar niet voor een alfa moeten springen maar gewoon even lekker na kijken als er wat leuks langs rijd. Auto’s zijn nu eenmaal niet bedoelt om mensen mee van de weg te scheppen.

    Beantwoorden
  • 1 december 2013 om 11:21
    Permalink

    @ AR 159:
    Ik ben het helemaal met jou eens wat de Mito betreft !
    Er had van begin af aan veel meer uit de Mito gehaald kunnen worden.
    Jarenlang is ons verteld dat er een 5 deurs variant zou komen.Maar helaas ,deze komt niet meer.Een GTA is ook nooit gelanceerd,zonde en onbegrijpelijk!

    Vrijdag kreeg ik een mail van mijn Fiat/Alfa dealer Creussen in Heerlen..
    Na 25 jaar Fiat/Alfa dealer gaat ook bij hem de stekker eruit.Ongeveer 30 man op straat!
    Ik denk dat hun grote pand door de buurman (VAG dealer)wordt aangekocht,want deze barst bijna uit zijn voegen.
    In dit forum wordt het VAG concern gehaat,maar laten we eerlijk zijn.Ze hebben het wel goed voor elkaar daar in Duitsland.

    Beantwoorden
  • 3 december 2013 om 20:16
    Permalink

    @yamashita : Het pand van Creusen is aangekocht door Kera en wordt de nieuwe vestiging voor BMW. En het goed voor elkaar hebben net als BMW en VAG heeft decennia tij gekost. Fiat doet het binnen 10 jaar met 10 merken. Hulde voor wie nu?? en zeker in een moeilijke periode als nu.!!

    Beantwoorden
  • 3 december 2013 om 22:12
    Permalink

    VAG heeft altijd ingezet op groei,terwijl FGA de laatste alleen maar krimp laat zien.De modellen zijn bijna niet meer te tellen waar geen opvolger meer voor komt.En dit heeft niks meer te maken met de slechte tijd waar we in zitten !Ik weet zeker als ze nu met betaalbare modellen (dus geen 4C )zouden komen ,er gnoeg van werden verkocht.
    De visie ontbreekt gewoon (zeker wat Europa betreft).Sergio zal ook zeker een decennia nodig hebben om zijn puin van de laatse jaren op te ruimen!
    Tegen de tijd dat er een nieuwe Alfa komt zullen er nog heel weinig dealers over zijn.Welke ondernemer zal zich in de toekomst noch zijn nek uitsteken aan een merk met 2 modellen?

    Beantwoorden
  • 4 december 2013 om 17:35
    Permalink

    De koreaanse merken zonder geschiedenis hebben in korte tijd een heleboel veranderd.Zou een groot merk als Alfa dat dan niet kunnen evenaren en verbeteren. Maserati heeft al een groei van 300 % in 1 jaar gemaakt en groeit langzaam verder. Wie wil er nu niet een Maser rijden?? 15 jaar terug wilde niemand er zelfs dood in gevonden worden. en nu?! met een goed bedrijf en een gedegen basis daar kom je ergens mee niet alleen met nieuwe modellen.En wie dat alleen ziet interesseert het niet of er over 10 jaar ook nog modellen worden gemaakt die ziet alleen maar vandaag.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.