Werknemers FCA vertellen over Alfa Romeo Giulia
Het Italiaanse magazine Panorama is er blijkbaar in geslaagd om een aantal werknemers actief in Alfa Romeo’s geheime skunkworks – waar de Giulia vanaf nul werd ontwikkeld – te interviewen. De beveiliging aan het gebouw was ongezien met schijnbaar meer bewakers dan werknemers en zelfs metaaldetectoren. Iedereen is verplicht om hun telefoons in te leveren alvorens ze aan het werk gaan en de cameralenzen van de weinige journalisten die een kijkje mogen nemen moeten afgedekt worden met een speciale cover; iedere foto kan een informatielek betekenen. Sergio Marchionne eist absolute stilte van zijn werknemers tot 24 juni.
Sommigen hebben zich hier echter even niet aan gehouden, aangezien Panorama toch belangrijke informatie kon verkrijgen nadat ze hen anonimiteit hadden beloofd. Deze werknemers beweerden dat alle sketches/tekeningen die tot nog toe op internet of in magazines te zien waren, compleet de bal misslaan. De nieuwe Alfa zal iets langer zijn dan een BMW 3-reeks en heeft een sportief doch niet overdreven revolutionair design (waarschijnlijk bedoelen ze hiermee dat de afmetingen behoorlijk normaal zijn, niet dat hij er ‘saai’ uitziet). Blijkbaar valt de Giulia ietwat te vergelijken met een BMW 530, maar dan wat lager, beweren ze. De achterlichten zijn langwerpig zoals op de Giulietta terwijl de voorlichten – en we quoten de werknemers – iets compleet nieuws zullen zijn dat we nog nooit gezien hebben, namelijk rechthoekig qua vorm. Veel onderdelen zijn gemaakt van carbon (!) en aluminium om het geheel zo licht mogelijk te maken. De steun van het dak aan de zijkanten is een van deze onderdelen.
Ongeveer twintig wagens zijn tot nog toe geproduceerd (het artikel dateert van een week terug). De eerste was een rode en de daaropvolgende waren in verschillende kleuren waaronder zwart en wit. De werknemers zeggen dat deze voorlopige productielijn zo’n 5 à 6 wagens per dag aankan en dat er dus ongeveer 100 klaar zouden moeten zijn tegen 24 juni. FCA heeft tot nog toe beweerd dat de verkoop begin 2016 zal starten, maar het personeel denkt dat eind 2015 absoluut een haalbare kaart is.
Tot zover het interview van Panorama. Ondertussen zijn de voorbereidingen in Arese in volle gang (zie foto) en staan er al een heleboel wagens klaar voor de heropening van het museum en de presentatie van het nieuwe model volgende week. Of de wagens op de foto oude modellen zijn of de nieuwe Giulia, is onbekend.
Hoe meer kan je de spanning nog opvoeren! Fantastisch!
Ik geloof NIETS meer van alles wat ik TOT VANMORGEN gezien, gehoord, gelezen, geschreven en geroddeld heb waargenomen
Het is duidelijk dat men de strategie heeft om bewust foute informatie naar buiten te verpreiden (bijv. gedoe rond de naam), met als gevolg dat het moeilijk wordt de op waarheid berustende informatie te onderscheiden van de foutieve informatie.
Vierkante koplampen, moet dat iets zijn als dit dan…
http://images.stayxo.com/automobile/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Mercedes_200_(W123)_20090812_front.JPG
@ Eelco,
Denk het ook, bijna uit het straatbeeld verdwenen en dus weer uniek 😉
@eelco74
Of als dit http://i.wheelsage.org/pictures/a/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_1.8_turbo_evoluzione_1.jpg
8) 8) 8)
Alfa SZ.!!!
Gloria concept geeft ook een idee. De huidige lampentechniek laat t toe om het ontwerp van koplampen zeer smal te houden.
Mijn plaatselijke autodealer heeft de nachtelijke testen van de Giulia gezien zonder mule. Hij zei me dat het om de voorlaatste versie van de nieuwe Giulia ging. De ledlampen liepen door van de grille in het midden tot helemaal aan de zijkant. De auto kreeg zo een heel agressieve look. Het was mooi. Maar de ontwerpers zeiden dat ze nog een acceptabelere versie voor het grote publiek zouden maken. Ohja. Hij zei me nog dat er een vrij realistische render op het internet bestond van de versie die hij gezien had.
Vierkante koplampen zoals bij de Fiat 130 coupe? Ja graag!
Ledjes zijn vaak vierkant ;-). Nog 4 nachtjes dan weten we het…. (eindelijk!!!)
@ Bart Petri : In sommige wijken van grote steden rijden er toch verdacht veel rond…
Volgens de laatste berichten:
– top benzine motor wordt de V6 twin-turbo, afgeleid van de Ghibli V6, met 510 pk
– belangrijkste benzine motor wordt een nieuwe 2.0 liter turbo in 180, 250 en 330 pk versie
– top diesel motor wordt de 3.0 V6 VM, 4 kleppen per cilinder, dubbele turbo, met 340 pk
– belangrijkste diesel motor wordt een de nieuwe 2.2 litter turbo in 135, 180 en 210 pk versie.
Maar…….geen SW is voor mij geen verkoop……
En wel een sw, dan graag de 180PK diesel.
Concept car Gloria zal licht gewijzigd in productie gaan. 😛