Voorzijde Lancia Ypsilon 2024 volop zichtbaar

[UPDATE] Nu weten we bijna alles. 

Het was natuurlijk een kwestie van geduld, maar nu zien we ook de voorzijde van de Lancia Ypsilon 2024. Het geheel is herkenbaar en van een vooruitstrevend karakter. De luchtinlaat onder de nummerplaat en de kunststof randen rond de wielkasten zijn voor uw redacteur de enige minder geslaagde punten. Deze ogen heel algemeen en verraden de verwantschap met Franse en Duitse concullega’s het meest (evenals de vorm van uitsparing voor de lichten op de hoeken). De lampen op de hoeken hebben eveneens een LED motief van een liggende ‘Y’. Zoals je kunt zien is een Lancia voortaan ook in het donker direct te herkennen dankzij de verlichte ‘kelk’ die verwerkt is in een zwarte hoogglans omlijsting. De terugkeer van een middenspijl (ook al is ie klein) juichen we als merkliefhebber van harte toe.

Deel dit artikel:

31 gedachten over “Voorzijde Lancia Ypsilon 2024 volop zichtbaar

  • 14 januari 2024 om 11:58
    Permalink

    Dit is gewoon een Opel met een ander sausje doodzonde de oude lancia ypsilon was eigenzinnig van binnen kwa dashboard en van buiten echt zo jammer dit

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 14:18
      Permalink

      Mooi ding! Een belofte voor de toekomst van Lancia. Nu de grotere modellen, alstublieft!

      Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 17:25
      Permalink

      Helemaal mee eens de corsa in een ander jasje. Een mengelmoes van opel, peugeot en lancia. Idd doodzonde.

      Beantwoorden
      • 15 januari 2024 om 10:40
        Permalink

        Lancia baseerde zijn modellen al heel lang op Fiat’s dus zo bijzonder is dat niet.

      • 21 januari 2024 om 19:26
        Permalink

        Beter een corsa in een ander ( mooi ) jasje dan helemaal niks

  • 14 januari 2024 om 12:05
    Permalink

    Mooie auto. Goed geslaagd ontwerp. Verder niks toe te voegen.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 12:06
    Permalink

    De Lancia is echt wel anders als de Opel en Peugeot! Maar dit soort gezeik hoor je nooit bij VW de IBiza lijkt op de Polo of de Fabia. Vind hem gaaf er komt ook een HF Intergrale met 240Pk en AWD en verwacht dat de T op de neus nu zilver wit dan rood zal zijn met HF in de neus.

    ciao

    Squadra

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 12:16
      Permalink

      Helemaal eens. Zet de 3 straks maar eens naast elkaar. De verschillen zijn aanzienlijk. Het verschil tussen Corsa en 208 is al best groot. De opmerking moet gezien worden als een tomaat lijkt op een appel.

      Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 16:10
      Permalink

      Seat en Skoda hebben geen ‘heritage’. Lancia en Alfa uiteraard wel. Die geschiedenis, de unieke uitstraling moet gewoon goed zijn. Maar de Lancia is best geslaagd. Samen met de 208, de mooiste. De Alfa Milano gaat veel lijken op de Ypsilon (vooral het opdikkende stuk op de achterklep is generiek), let maar op.

      Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 12:10
    Permalink

    Ik vind deze Ypsilon mooi, maar de e-208 is duidelijk herkenbaar. En die kennen we al sinds 2019! Ik hoop dat het dan wel een dikke aanbieding wordt.

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 16:02
      Permalink

      De ‘mistlampen’ voor zijn een misser. Ze dekken deels de leeuwetanden af van de (prefacelift) 208 en die lampen doen mij sterk denken aan Citroën (C3). Geen full-LED en te groot. Hopelijk wordt dat verwijderd bij de eerstvolgende facelift. ASAP. Maar gelukkig te krijgen in donkerblauw, iets van spaakvelgen en hopelijk een velours of alcantara (geel of beige) interieur van Cassina.

      Beantwoorden
      • 15 januari 2024 om 10:43
        Permalink

        Alleen jammer weer van dat tablets- dashboard…kunnen ze daar nu niet eens wat creatiever mee omgaan ?

  • 14 januari 2024 om 12:24
    Permalink

    De achterkant die gisteren al uitlekte blijkt helaas het meest geslaagde deel. De rest is behoorlijk generiek met wat zwarte kunststof hier en daar om dat te verbloemen. Basisvorm is 208, heel duidelijk. En ja, dat gezeik hoor je ook bij VW. Al die modellen van Seat/Skoda/VW zijn eenheidsworsten met andere logo’s. Deze Yp is wel onderscheidend op een bepaalde manier, maar het oogt wel een beetje geforceerd. Er was geen vrije hand om er echt iets moois en onderscheidends van te mogen te maken.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 12:35
    Permalink

    Motoren helaas niet meer van lancia / fiat maar van peugeot 😭😭😭

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 12:50
    Permalink

    De voorkant is mijn smaak niet. Maar smaken verschillen. Of de stellantis modellen teveel op elkaar lijken daarvoor moeten we eerst de tests afwachten. Wel mis ik bij alle stellantis b segmesters long range uitvoeringen. Want 400km wltp klinkt leuk, maar is op de snelweg eerder 300km en met koud weer zelfs maar 225km. Dus voor mij echt veel te weinig.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 13:01
    Permalink

    Een mooi ontwerp ongeacht verwantschap met de Opel en Peugeot.
    Ben benieuwd hoe de auto er binnenin uit gaat zien. Hopelijk meer eigen design.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 16:08
    Permalink

    Voor iedereen de Puretech problemen zijn vooral modellen van 2014 tm 2017 Stellantis heeft nu een nieuwe veel betere riem voor de motor. Maar een 3 cilinder turbo moet je netjes warm rijden en even na draaien en ik zou alleen E5 tanken.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 16:13
      Permalink

      Dan toch maar elektrisch… maar eh de duurste (E5) benzine adviseren voor de B-klasse klinkt als een ontwerp-misser.

      Beantwoorden
      • 14 januari 2024 om 17:22
        Permalink

        In het echt krijg je een betere indruk, op de foto ziet de auto er mooi uit. En minstens zo afwijkend als de huidige Ypsilon afwijkt van de 500. Als EV maar ook als mini hybride. Wel PSA motor maar nu met ketting. Wel jammer dat de GSE ofwel Firefly motoren niet leverbaar zijn. Bij elkaar heel fijn dat er een nieuwe Lancia komt en als deze goed aanslaat dan geeft dat ook ruimte voor speciale modellen.

    • 14 januari 2024 om 21:52
      Permalink

      OK, wanneer kan ik een proefrit maken?
      Hoe lang duurt levering?
      Wanneer wordt de Delta gepresenteerd?

      Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 17:54
    Permalink

    Erg mooi en in de traditie van Lancia gelukkig een grote aandacht voor afwijkend ontwerp waar mogelijk. Heel benieuwd naar het interieur (met Cassina). Ik vind dit een erg geslaagd ontwerp en hoop dat die ook naar NL komt.
    De synergie met de andere stellantis modellen kan ik vanuit commercieel oogpunt alleen maar toejuichen. Dat maakt de business case alleen maar beter en dat is goed voor de toekomst van Lancia!

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 22:23
      Permalink

      Dat komt lijkt mij meer door reflectie van gebouw tegenover de Yp🧐

      Beantwoorden
  • 14 januari 2024 om 20:28
    Permalink

    even naar quattroruote gegaan en inderdaad toch wel een eigen gezicht tov corsa of 208,
    dus ik vind het wel een geslaagd ontwerp (graag nog wel even life zien) en interieur zal ongetwijfeld sterk van de anderen verschillen, omdat ik diverse Pu=Ra elementen in zitten

    Beantwoorden
    • 14 januari 2024 om 21:30
      Permalink

      Ik heb ook de zijkant bekeken op bovenstaande website maar ik vind het tegenvallen. Vooral de grote zwarte wielkasten en ook de lijnen naar achter. Komt misschien ook door de zwarte velgen en de lichtinval, maar mooi vind ik het niet. Hopelijk zijn de Lancia liefhebbers onder ons enthousiaster dan mijzelf.

      Beantwoorden
  • 15 januari 2024 om 07:47
    Permalink

    Wat waren de Aurelia, Flaminia, Fulvia, Beta’s en de Gamma’s toch mooi. Sedan of Coupé……zelfs met de Ypsilon ,Delta HPE uit 1996 en de Kappa kon je nog wel uniek voor de dag komen.
    Het merk op deze ( copypaste) manier zgn terug op de kaart zetten is meer dan een krampachtige VAG oefening!

    Beantwoorden
  • 15 januari 2024 om 09:43
    Permalink

    Op clubalfa.it staan inmiddels ook foto’s van interieur

    Beantwoorden
  • 15 januari 2024 om 13:11
    Permalink

    Aardig autootje, weliswaar 1 van 13 in een dozijn, maar leuke achterlichten en koplampen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.