Volgende Alfa Romeo Stelvio krijgt zelfde DNA als Junior
Alfa Romeo krijgt meer vorm dan ooit.
We kunnen misschien tig redenen opnoemen waarom we ons niet in ideaal weer bevinden wat onze geliefde Italiaanse merken betreft. Een markt die zwaar onder druk staat, haperende fabrieken en een gevoelsmatig redelijk opgedrongen elektrificatie… Toch moet gezegd worden dat er sinds de vorming van Stellantis meer mogelijk is geworden. Neem nu Alfa Romeo. Er lijkt consequent aan een volledig gamma gewerkt te worden met een duidelijk karakter en de eerste verkoopresultaten zijn inmiddels hoopgevend. De komst van de Tonale en de Junior zorgen voor een positief effect en de Giulia en Stelvio worden binnenkort vervangen. Vanaf dat moment betreft het een gamma dat zowel volledig als actueel is en ook nog coherent. Iets dat feitelijk al 20 jaar niet meer is voorgekomen.
Zowel traditioneel als innovatief.
Alfa Romeo wil nu middels een reeks filmpjes over het rijke merk-DNA duidelijk maken, dat innovatief design een van de kenmerken zal zijn. Tegelijkertijd houdt men bij Centro Stile een rijke traditie in ere. De Junior geeft als jongste telg in de familie reeds de ingeslagen koers aan. Product planner Daniel Guzzafame zegt dat letterlijk aan het eind van dit filmpje door te zeggen: “Ik zag zojuist eentje voorbij komen (Junior) en ik heb een idee voor de Stelvio.” De verrassende en zeer mooi afgewerkte Junior is overigens genomineerd als finalist voor Auto van het Jaar 2025. De Stelvio zal volgend jaar voor het eerst getoond worden aan het grote publiek.
Afw8en maar, AR gaat wel de goede kant op.❤
Wat ik hier boven lees dan krijg ik bijna de neiging om te 🤮wat een l verhaal weer, maak gewoon een auto die klopt, waar ze een paar jaar geleden nog goed in waren, en wat zie je die Tonade toch ontzettend veel rijden zowel hier in Nederland als in het buitenland, ben een aantal weken nog rechting Spanje gereden en het verbaast mij iedere keer weer hoe weinig Alfa’s je tegen komt, en ik ben bang dat het er nog veel minder gaan worden.
De Junior hoef ik absoluut niet terug te zien in de Stelvio. Echt helemaal niet. De Junior is best redelijk, maar kan niet beter door het origineel: de Peugeot e-2008.
Dan mag je toch verwachten dat Centro Stile naar de 33 Stradale heeft gekeken. Zoals ooit de Mito terugpakte op de 8C of de Brera teruggreep op de Brera Concept. Laten we niet, helemaal niet gaan beweren dat de Junior een doorbraak in design is. Het is geen 156 of zelfs geen MiTo, Giulia, Giulietta of 159. Die waren allemaal mooier. Hopelijk is de Junior wel een slimmer ontwerp dat meer oplevert dan de FCA-producten.
Dus die nieuwe Stelvio moet verrekte mooi zijn. Geen uitgerekte Junior met een sausje. Geen .. De Stelvio moet een volbloed Alfa zijn. De mooiste SUV van Stellantis in de nog net betaalbare klasse.
Wat ik me wel, qua Alfa DNA ( het rijden dan), af vraag is of de andere varianten dan de Veloce (met sper) dat ook waar maken. Stap in elke mito, giulietta, en nog veel meer bij Giulia en Stelvio en dan heb je direct dat alfa DNA stuurgevoel.
Mooi filmpje, nu nog waarmaken. Innovatief design dat weer leidend is in plaats van volgend. Als ze daarmee de Junior bedoelen, dan gaat er wel iets mis. Prima auto, maar er is niks innovatiefs aan, het design is (mede doordat de 2008-structuur gebruikt moest worden) op z’n best gezegd aardig.
Het wordt een Peugeot hé….met veel marketing praat…..dus einde Alfa DNA….
Daar ben ik ook beng voor, niks geen Alda Romeo meer alleen een paar emblemen, maar laten we nog even geduld hebben, maar ik ben niet echt positief na de Junior.
Daar ben ik ook bang voor, niks geen Alfa Romeo meer, alleen de emblemen, maar laten we nog even geduld hebben.
Alfa is verleden tijd nu, ze verliezen hun identiteit, hun motoren. Heel spijtig. Ik rijd al 45 jaar Alfa. Nu rijd ik mijn elfde Alfa. Met pijn in het hart zal het mijn laatste worden, of ik moet nog een goede echte Alfa vinden in occasion. Ik wil geen Peugeot met een Alfa kleedje.
We hebben meestal 2 auto’s: een liefhebbers auto en een auto om gewoon van a naar b te komen. Ik denk dat mijn volgende liefhebbersauto een youngtimer benzine auto wordt uit Europa. Maar dat de andere gewoon een electrische Chinees wordt. Met Europese automerken gaat het slecht. Maar wat verwacht je als er geen mooie auto’s meet worden gemaakt en het design niet beter is dan een Chinese EV voor wel een veel hogere prijs.
Probeer maar eens een Alfa te bestellen in NL, lukt niet, geen respons…en een waardeloze website , triest.
Precies de site en net als de Alfa app voor de auto zijn gewoon ruk, ze moeten is een keer bij BMW gaan kijken die kunnen het wel.
En de bel de Belgische site werkt wel goed… vreemd.
Ook ik heb een lange lijst van Alfa’s gehad en ben sinds een jaar overgestapt naar een Audi A6 Hybride (367pk). Nogal gevoelloze stuurgevoel, allesbehalve sportief, maar wel ontzettend comfortabel en een mooie auto om te zien vind ik persoonlijk. Ook de techniek is bijna foutloos en alles is logisch en gemakkelijk te bedienen. En toch mis ik mijn vorige Alfa (Stelvio). Ik ben dan ook ontzettend benieuwd wat de nieuwe Stelvio ons gaat brengen. Vergeet de Junior, laat ze doorpakken op de styling van de nieuwe Tipo 33 Stradale!