Volgende Alfa Romeo Giulietta met achterwielaandrijving
Het Britse automobielmagazine Car, zegt over meer kennis te beschikken aangaande het ambitieuze plan rond Alfa Romeo voor de komende jaren. Reden is een interview met merkbaas Harald Wester, dat volgende maand in het blad te lezen valt en dat alvast met veel tromgeroffel nu wordt aangekondigd.
Drie maal drie is negen, wat volgens Car ook de opzet van Alfa Romeo’s programma zal zijn de komende jaren tot 2018. Drie Crossover-achtige type auto’s van compact tot groot, drie sportievelingen inclusief een compacte coupé als instapper (plus Duetto en 4C) en drie personenwagens in het compacte (C), midden (D) en grotere segment (E). Uit dat laatste rijtje komt volgende zomer de eerste vrucht voort waarvan de naam vrijwel zeker niet Giulia zal zijn volgens de laatste geluiden.
Maar ook de opvolger van de Giulietta is volgens het magazine een achterwielaangedreven model en zal samen met een sportieve coupé variant, de strijd aangaan met BMW’s kleinste modellen. De nieuwe hatcback verschijnt in 2016 op de markt. In verband met het D-segment, wordt overigens ook de club uit München als belangrijkste concurrent aangeduid. ‘Il Biscione’ lijkt dus weer radicaal afscheid te nemen van voorwielaandrijving. Wat de naamgeving betreft gokken we op de klassieke vooroorlogse cilinderaanduiding van Alfa Romeo, dat sinds de 8C en 4C weer onder het stof vandaan is gehaald. De toevoeging van extra klassieke indicaties als Sprint en GTV, maar wellicht ook Berlina en Sportwagon moeten dan het onderscheid bepalen tussen de diverse modellen. Voor de Crossover/SUV, bedenkt men vast een nieuwe toevoeging, aangezien Alfa Romeo nog nooit dergelijke auto’s heeft gebouwd.
[nggallery id=1078]
Ja, het worden hele mooie tijden… 😆 😆
Het komt dus precies uit zoals al vermeld in de in mei dit jaar gepresenteerde plannen, alle Alfa’s krijgen standaard achterwiel-aandrijving (of 4-wielaandrijving), met de Compact (Giulietta) als kleinste model.
Overigens, het is niet pas volgende maand in het blad CAR te lezen, het januari nummer is nu al uit (gebruikelijk in Engeland).
L’histoire se répète:
http://www.autonews.com/assets/PDF/CA34311117.PDF
Ben benieuwd of Wester in navolging van Kalbfell ook München als introductie-oord zal kiezen. Duitsers die Alfa Romeo “fixen”, als dat maar goed gaat…..
@niccolo
Je verwijst naar iets uit de middeleeuwen…in ieder geval uit lang vervlogen tijden.
@ henk
Volstrekt correct.
Maar als je naar deze periode verwijst als de middeleeuwen, dan mis je de rijke historie uit, inderdaad, lang vervlogen tijden. Sinds het moment van de genoemde publicatie is zelfs de daaraan voorafgaande periode niet geëvenaard.
Als Alfist rest mij, spijtig genoeg, niets anders dan de historie. De verhalen over successen die nog geboekt moeten worden, De vergelijkingen met de Duitse merken, de ppt’s over nog te lanceren modellen, de managers die elkaar opvolgen, de telkens wisselende strategiën, etc. etc. etc. En dat alles in het licht van een steeds verder krimpend productievolume. Ik wordt zo moe van al die grootspraak. Ik zou gewoon graag weer eens wat moois zien uit Italië. Zoals in lang vervlogen tijden…
Ik spreek nog maar eens mijn waardering uit voor de Super Bowl Spot van Maserati:
https://www.youtube.com/watch?v=KmpiwU50f5w
In Nederland zouden we zeggen: Geen woorden maar daden, niet lullen maar poetsen. “Just do it” mag wat mij betreft ook. Maar dat eeuwige geleuter. Bah!
@niccolo
Over ruim een half jaar spreken we mekaar weer over Alfa Romeo. Je zal dan een heel andere kijk hebben over de toekomst.
@ henk
Mijn kijk over de toekomst heb ik niet gedeeld, slechts mijn ergernis over de weg erheen. Ik ben overtuigd van mooie auto’s van een mooi merk in de nabije toekomst. Maar al die loze woorden. Het zou alfa sieren als ze in dat opzicht een voorbeeld namen aan Maserati
Over een half jaar is er (hopelijk) een eerste, met de hand gebouwd, prototype getoond op een beurs. Tegen die tijd zijn de verkopen tot een nieuw dieptepunt gedaald duurt het tot 2016 voor de eerste auto’s van de band rollen. Met een verkoopnetwerk dat in 5 jaar met een factor 10 gekrompen is, zal een nieuw model dan niet aan de hoge verwachtingen kunnen voldoen.
Eerlijk gezegd heb ik tot voor kort nog geen datum meegekregen en beloftes van Alfa Romeo.
Alleen geleuter van de pers.
Maar geduld is een schone zaak!!!!! 😯