Vijf pakketten voor de Giulietta

We weten inmiddels dat de Giulietta straks de benchmark in het C-segment wordt. We zien regelmatig spyshots en zelfs door FGA gemaakte videofilmpjes. Maar hoe kunnen we de Giulietta straks bestellen? Daar is nu eindelijk meer informatie over bekend. Hoewel het uit de Italiaanse brochure komt, is het aannemelijk dat in Nederland dezelfde pakketten leverbaar zullen zijn.

Zoals te zien op de foto zijn er 5- pakketten leverbaar. Naast de bekende Progression en Distinctive pakketten, zien we ook het Sport en Premium pakket. De vooralsnog sportieve topper is de bekende Quadrifoglio Verde. Voor het interieur kunnen we kiezen uit 3- stoffen, 4-leren en 1-combinatie van leer en stof.

De motoren die vanaf de introductie leverbaar zijn waren al bekend. Behalve de QV zijn op alle modellen een start-stop systeem uitgerust. Het is goed om te zien dat Alfa Romeo dit systeem niet op de QV heeft toegepast. Je zou het geronk van je 1750 voor het stoplicht toch niet willen missen?

[nggallery id=204]

Deel dit artikel:

53 gedachten over “Vijf pakketten voor de Giulietta

  • 21 februari 2010 om 01:48
    Permalink

    Ben erg benieuwd naar hoe zwaar de auto wordt. De delata is redelijk zwaar (170 pk diesel zelfs 1400 Kg) De Delta is is iets minder zwaar maar nog niet echt on-zwaar..

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 07:20
    Permalink

    Geronk? De 1.8 tbi staat juist bekent als een motor met een banaal motorgeluid dat karakter mist. Hopelijk heeft Alfa er nu iets aan gedaan, toch zeker voor een auto dat het QV insigne mag dragen, anders geen echte Alfa.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 10:18
    Permalink

    Een echte Alfa enkel door een echte motor ? Zo simpel is het niet . Daarnaast wordt de 1759 TBI nu al geroemd om zijn eigenschappen. Het geeft de 159 zelfs een snellere acceleratie als een Gallardo in een bepaald toerengebied.

    De pakketten op de Giulietta: Net als de Mito een zeker dwangmiddel deze ook echt te nemen anders geen elementaire zaken op een auto . Het zorgt er wel voor dat deze , in dit geval , b-segment auto een prijs krijgt die niet misselijk is. Dat zal met deze niet anders zijn . Een vanaf prijs van 24.000 ( ?) zegt helemaal niets dan.
    Ik maak me er zorgen over , we gaan een aantal jaren tegemoet die zwaar zal zijn , de zgn. systeem crisis waar we in zitten.
    ALfa , pas op met je prijzen ….

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 10:59
    Permalink

    een vanafprijs van 24000 is meer dan redelijk in mijn ogen. als je als consument de crisis wilt doorkomen dan bestel je de crisisversie (de goedkoopste versie) toch gewoon?

    @Van Genechten Geert
    wat een stellingmakerij, heb je ook iets positiefs te melden? de 1750 TBi is een bijzondere motorblok en enig in zijn klasse. Door de mogelijkheid van het ruim instellen van de inlaatklep ten opzichte van de uitlaatklep is er een voorverbranding (en daardoor onderdruk) mogelijk in de verbrandingskamer van de motorblok waardoor er extra trekkracht bij een laag toerental vrijkomt. Iets wat een turbomotor tekort komt.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 11:25
    Permalink

    De goedkooptste versie of een G0lf TSI , met iets meer uitrusting .( ik ben ondernemer , denk een beetje anders….)

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 11:53
    Permalink

    ik ben ook ondernemer… (vind dat zo’n belabberde drogreden…).. en zou nooit en te nimmer aan een golftsi denken..

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 13:19
    Permalink

    Wellicht zou je je denken dan iets breder kunnen maken ….en dan pakken we de conversie weer verder op , indien gewenst.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 14:50
    Permalink

    De juiste vraag is niet “hoe” kunnen wij de Giulietta bestellen? maar “wanneer?” …
    Ik heb hier nog niet gelezen over recente grote problemen met de achterophanging van de Giulietta: een paar weken voor de onthulling beslissen ze bij FIAT van fabrikant te veranderen (Magneti Marelli ipv Sachs).
    Resultaat: de eerste leveringen zullen weer uitgesteld worden (mei 2010?).

    Echte Alfa’s (voor echte Alfisti) bestaan al lang niet meer… helaas zijn echte Alfisti niet de enige target van Alfa, pardon, van Fiat.
    Alfa Romeo 1910-2010 R.I.P.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 15:05
    Permalink

    Wat een gezelligheid weer,
    Alfa maakt eindelijk weer een echte rijdersauto en wie snijden de auto al de strot door voor ze hem ook maar 1X gereden hebben?

    idd, de “echte” Alfisten die waarschijnlijk nog met een 4e hands 156 rondtuffen en menen dat de laatste echte Alfa de 33 of Giulia was en waarschijnlijk hooguit een Polo mogen leasen als ze al mogen leasen.

    Willen jullie nou echt dat ze weer lichte roestbakken gaan maken?
    Wacht nou eerst eens tot de auto hier is om in te rijden en geef dan je mening, je kan op basis van fotos wel zeggen of je het mooi vindt of niet maar om nu bv. al de 1750TBI af te kraken omdat ie geen mooi stationair geluid heeft vind ik wat ver gaan. (Een 1800 motor met standaard 235 PK en 350 NM…kom op ff, dat is echt niet verkeerd)

    Net als met sporten, als je van je club houdt moet je ze juist steunen als het slecht gaat en niet lopen blaten. “Echte” alfisten willen waarschijnlijk een Porsche kopen voor het bedrag van een Kia boodschappenauto, dat kan gewoon niet meer.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 15:45
    Permalink

    Beste allen,

    Heb even de behoefte te reageren. De zgn échte laatste alfa’s is de 75 geweest en hier van afgeleid de ES, ook de spider type 4 kun je zo classificeren. De echte alfist denkt niet aan een overstap. alleen als hij door zijn broodheer gedwongen wordt in een goedkope leasebak te gaan rond rijden (zal zich dan vermomen zodat zijn meede alfisten hem niet herkenen en zullen uitlachen. De MITO ziet er goed uit en rijd geweldig, als je er een ziet rijden valt hij direct op door zijn ánder’vormgeving. De keuze qua motoren is ook zeer goed. Het wachten is nog op achterwiel aandrijving. Het gezeur dat ALFA een fiat zou zijn moet ook ophouden een ferrari is toch ook geen fiat?

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 16:53
    Permalink

    Ik denk dat je Progression, Distinctive en QV moet duiden als uitvoeringen.
    Sport en Premium zijn optie-pakketten voor de Distinctive. Daarnaast zullen, naar ik aanneem, net als bij de Mito allerlei losse opties leverbaar zijn.

    Al met al goed om de introductie mee te beginnen lijkt mij zo.

    Speculeren over eventuele prijsvoor-/nadelen t.o.v. andere merken is nu nog onzinnig omdat we de volledige specs nog niet hebben en de prijzen nog niet kennen.

    @Alfa159: Als het zo is dat er (technische?) grote problemen waren met de ophanging, dan ben ik alleen maar blij dat ze die eerst oplossen. Buiten dat Fiat voor een Italiaanse leverancier kiest, wat was verder precies het probleem?

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 19:15
    Permalink

    Prijsspeculaties ….we hebben de Mito toch leren kennen ( in een hoogconjuctuur) met hele beste prijzen voor een B-segment auto.
    Ik weet het is een taboe in alfa land maar , ik hoop dat alfa Romeo het zich kan veroorloven ruim meer te vragen dan de concurrentie , als je vooral vreemde rijders wilt aantrekken die de Golf nog steeds als maatstaf ziet .
    Ik denk dat ze het (nog ) niet kan veroorloven. De verkoopdoelstellingen ( en nu eens niet alleen de winst) zullen het moeten uitwijzen. En dan heb je gelijk. Ik hoop het .

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 20:46
    Permalink

    @ Dennis: De auto is intern nog niet vrijgegeven, het blijkt dat de achterophanging en/of de verbindingspunten te zwak zijn. Dit is wat ik op een Italiaanse forum gelezen heb. Dit is ook waarschijnlijk de reden waarom testauto’s massaal op de Italianse wegen rijden.
    Fiat heeft voor een Italiaanse leverancier gekozen omdat:
    1) SPAREN de opdracht is
    2) Magneti Marelli van Fiat is…

    En dit is, volgens mij, exact het tegenovergestelde van:
    – een 90% nieuw (wie gelooft dit?) C-Evo chassis die ontwikkeld is voor die ophanging
    – nieuwe ophanging die ontwikkeld is voor het chassis (zoek even naar de “B-link” van Fiat Dobló en vind het verschil met die van de Giulietta, behalve de positie van veren en dempers)
    – ideale modus operandi voor een auto die binnen een paar weken gelanceerd moet worden

    Kortom, ik zie geen innovatie, geen technische superioriteit die aan een echte ALFA gegund moet worden, ik hou van Alfa maar ik ben alleen gefrustreerd…

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 21:14
    Permalink

    @Alfa159: Nogal interessante informatie! Ik vroeg mezelf ook af waarom er nog steeds uitvoerig getest wordt.

    Ik denk dat we niet de conclusie mogen trekken dat het om sparen gaat. Het kan ook gewoon zijn dat FGA een andere leverancier kiest, omdat de verbindingspunten achteraf te zwak zijn. 😉 Het is zeker goed om te zien dat dit direct opgelost wordt.

    Laten we afwachten hoe de auto rijdt alvorens conclusies te trekken. Ik denk dat we het huis minimaal de kans moeten geven.

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 12:30
    Permalink

    @Alfa159
    is het mogelijk dat je het artikeltje copypast, ik kan het niet op de forum vinden….

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 12:51
    Permalink

    Hmmm, een Distinctive + Sport pakket zou wel mooi zijn denk ik 🙂
    En dan een rode of donkergrijze kleur zoals van de GT met rood leer….

    En uiteraard 18″

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 15:21
    Permalink

    @Alfa159

    Als het zo is dat men nog van leverancier voor de achterwielophanging wisselt, dan vind ik een leverdatum van mei 2010 zéér optimistisch.

    DE PPAP (Production Part Approval Process) en APQP (Advanced Product Quality Plan) voor betreffend(e) onderde(e)l(en) moet opnieuw gedaan worden. Hiermee zijn ze minimaal een kwart tot half jaar zoet.

    Als het technisch graverende wijzigingen zijn, dan kan ik me zelfs voorstellen dat de homologatie (typegoedkeuring) ook opnieuw moet.

    Ik kan me derhalve niet voorstellen dat men in deze allerlaatste pre-productiefase nog een dermatige wijziging aanbrengt. Wisslen van leverancier is een dure aangelegenheid.

    Technische wijzigingen laat men meestal door de bestaande leverancier oplossen. De gemaakte kosten vloeien dan in de stukprijs.

    Kostenbesparing kan men ook het beste met een bestaande leverancier bewerkstelligen (eerst binnenlaten, dan uitknijpen tot het laatste gaatje)

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 18:17
    Permalink

    Voor alle mensen hier.

    Ik denk dat we geen verschil moeten maken met vroeger en nu. Alfa Romeo is en blijft Alfa Romeo dus een 75 is niet de laatste echte Alfa Romeo het merk bestaat 100 jaar. Alleen moet je begrijpen dat we nu in andere tijden leven en dat er andere dingen heel belangrijk zijn. Een eigen onderstel voor 1 auto kan je vergeten tegenwoordig is gewoon niet te betalen, kwaliteit is belangrijk maar wat is eigenlijk kwaliteit?

    En zeker vanuit de optiek die Fiat momenteel hanteerd, en dan kun je gaan roepen dat BMW nog steeds achterwiel aandrijving levert klopt. Maar ik geloof dat tijdens de sneeuw de importeur is plat gebeld over niet te rijden BMW’s in het weer. Ik denk dat Machionne heel goed weet wat hij aan het doen is onderstellen gaan kapot bij Alfa Romeo door slechte rubbers kwaal van een aantal modellen met als topper de 156. Maar halverwegen jaren 90 waren er veel meer fabrikanten met dit euvel zelfs een eerste model Toyota Avensis had draagarmen die kapot gingen. Bmw trouwens ook een E46 Coupe gingen achter 15.000 kilometer mee en dan waren ze op! verschil BMW verving ze gratis.

    Mijn GTV 916 model is ook een auto waarbij de draagarmen stuk gaan dure en kostbare grap vooral achter oplossing is er ook Powerflexbussen.

    Die komen er nu op en dan is het geregeld zal misschien wat meer kraken maar gaat niet meer stuk.

    Ciao en laat de nieuwe Alfa’s maar komen!!

    Squadra

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 19:30
    Permalink

    Pas op met powerflex bussen. Deze schijnen kei hard te zijn waarbij je gebit spontaan uit je mond valt op een drempel. (geen eigen ervaring natuurlijk)

    De 75 was alleen de laatste Romeo maar zeker niet de laatste Alfa. Anders was theoretisch gezien de 24 HP de eerste maar ook gelijk de laatste echte Alfa geweest.

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 21:24
    Permalink

    @Alfa159 ‘deze artikel’ ?? voordat je aan je Italiaans begint zou ik eerst eens iets aan je Nederlands doen.

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 22:01
    Permalink

    Hoe zouden de mensen die de jaren ’30 nog megemaakt hebben in de jaren ’50 en ’60 gedacht hebben over de ‘echte Alfa’.

    Een 1900, Giulia of Giulietta waren toen toch ook maar ‘koekblikken’ vergleken met een 6C2500 of de supermooie 8C2900B Lungo ?

    Ik denk dat we het hier eerder over een generatieconflict hebben, dan over echte alfa’s.

    Voor mij is er maar 1 echte non-Alfa; de ARNA

    @CocoCool
    Heb je ook nog een waardevolle bijdrage ?

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 22:33
    Permalink

    @CocoCool: thanks voor the tip. Misschien had ik toch beter Nederlandse lessen moeten volgen, ik besef dat ik me nog veel kan verbeteren. Dit zou je niet interesseren, maar ik heb mijn land – Italia – 4 jaar geleden verlaten en naar België getrokken. Gelieve mij te verontschuldigen voor mijn fouten.
    Grts

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 22:46
    Permalink

    @tweetyV6
    … en natuurlijk die renault dauphine/ondine alfa romeo licentie…
    al vindt ik een arna TI wel lachen…

    Beantwoorden
  • 22 februari 2010 om 23:24
    Permalink

    @alfa159: Helaas is jouw Nederlands véél beter dan mijn (vakantie) Italiaans. 😉
    Zelfs al zou ik wat meer begrijpen, dan nog valt het niet mee om goed te destilleren waarop de uitlatingen op dat forum precies gebaseerd zijn.
    Er zullen altijd sceptici zijn die op basis van dergelijke besluiten conclusies en implicaties daaraan verbinden. Al dan niet verwoord met veel drama in ongenuanceerde taal met hoog suggestief gehalte.
    Ik vertrouw op de expertise die het merk in de afgelopen 100 jaar heeft opgedaan. Ik vertrouw erop dat de auto minstens zo goed zal zijn als mijn huidige 147, dat is voor mij voldoende.
    Dan ben ik misschien geen Alfist in hart en nieren, maar ik hou van het merk en vind, door wat ik er tot nu van heb gezien, de Giulietta een zeer aantrekkelijke auto.

    On-topic:
    Vooralsnog lijkt mij de Giulietta 1.4 MA Distinctive + Sport in Grigio Magnesio met Super Sport 18″ een mooie set-up voor mijn volgende auto.

    Kan iemand mij vertellen wat met “Lavafari” in het Premium pack wordt bedoeld?

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 12:51
    Permalink

    @TweetyV6
    Sorry, maar dat snap ik niet. Waarom is een Arna geen echte Alfa?

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 13:09
    Permalink

    Omdat het een nissan met ander logo is? (gokje ;-))

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 13:14
    Permalink

    @CocoCool: we gaan toch niet beginnen te zeuren over spelling en grammatica he? Dit is niet een forum van de Telegraaf of fok.nl

    En je ziet maar weer, meneer had een goede reden om niet perfect NL te spreken…

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 13:31
    Permalink

    Deze uitvoering teken ik voor:
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=3468277&op=2&o=global&view=global&subj=251350204631&id=747302977

    Kan iemand bevestigen dat dit een “Echte” is of een photoshop?

    Hij ziet er in ieder geval fantastisch uit.

    Ik denk ook niet dat je kunt spreken over echt of niet echte alfa’s (die nissan uitgezonderd).
    Je hebt gewoon tijdperken, de “grote alfa’s” van voor de oorlog, de eerste serieproductie auto’s, tot “de roestbakken” beginnend met de alfa sud, en dan nu de kwaliteits alfa’s want eerlijk is eerlijk, ik heb een 159 en rij zeker niet heel langzaam of voorzichtig, heb er nu rond de 150000 opstaan zonder enig probleem. Ik zelf denk dat er steeds meer sportieve kwalitatief hoogwaardige alfa’s komen. Om te zeggen dat achterwielaandrijving alles is en het anders geen echte alfa is, is gewoon kortzichtig. Onderstuur is vervelend maar zoals je hebt kunnen lezen in eerdere posts over de giulietta heeft hij naar alle waarschijnlijkheid minder onderstuur dan de BMW 1 serie die achterwielaandrijving heeft.

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 17:06
    Permalink

    M.. ik denk dat ze ook wel ongeveer zo gaan komen omdat de sportpack en de qv donkere lampunits krijgen zoals je kunt lezen als je italiaans niet beheerst maar goed met google translate bent 😉

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 19:50
    Permalink

    Dus Arna is een Nissan met een ander logo? Aha.

    Uit wikipedia : Alfa Romeo Arna * en Alfa Romeo Mito +

    *Arna staat dan ook voor Alfa Romeo Nissan Autoveicoli.
    + De naam verwijst naar de steden waar de ontwerpers hun ‘inspiratie’ hebben opgedaan voor de auto; Milano en Torino.

    *De auto was gebaseerd op het onderstel en carrosserie van de Nissan Cherry
    +De auto wordt gebouwd op het onderstel van de Fiat Punto.

    *met de motor
    *en voorwielophanging van de Alfa 33.
    +Wel zal de auto een Alfa Romeo ophanging krijgen.

    *De auto was zelfs sneller dan de Alfasud
    +Euh..mmh. Er zal vast wel een Mito sneller zijn dan een 147. Toch?

    ———————–

    Netto resultaat :
    Arna = Alfa motor (cuore!) en voorwielophanging, de rest geleend.
    Mito = Alfa carrosserie (cuore?) en ophanging, de rest geleend.

    Waarom is een Arna dan geen Alfa?

    Beantwoorden
  • 23 februari 2010 om 23:30
    Permalink

    Ontwerp van de Arna = Nissan; alleen voorwielophanging en motor zijn Alfa. Delen van technische onderdelen (indien goed) is wat mij betreft prima; echter indien het ontwerp ook al niet meer merk specifiek is, dan is het wat mij betreft geen auto van dat merk. (denk bijvoorbeeld aan de Seat Exeo)

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 08:32
    Permalink

    @superturismo… ofwel je begrijpt het echt niet.. ofwel je zit ons hier alleen maar uit te dagen… hoop op dat laatste.. want wat dat betreft hebben wij alfisti allemaal lange tenen :p

    Een alfa is een alfa omdat het een alfa is, eruit ziet als een alfa, rijdt als een alfa, ruikt, voelt als een alfa.. en niet omdat er een Alfa logo opzit… zo heeft de plaatselijke fietsenboer hier in het dorp een alfagrille en hart op zijn peugeot combo gemaakt… heel netjes gedaan.. maar het is nog geen alfa!

    een arna is gewoon een cherry met een alfagril.. hij zal door de techniek van de sud beter dan ooit rijden (en roesten?), maar het blijft een nissan.. of ie nou in italie in elkaar geschroefd is of niet..

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 10:19
    Permalink

    Ik begrijp maar niet waar deze achterwielaandrijving liefde vandaan komt en hoe het zo hardnekkig kan zijn. De 75 was een prima auto, maar alleen de V6 had echt voordeel hiervan. Alle overige versies hadden alleen de nadelen, waaronder te weinig ruimte op de achterbank en de dure techniek.

    Bovendien heeft Alfa al lang ruimschoots bewezen dat de 159 een prima rijdersauto is met een voorbeeldig rijgedag:

    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Aangezien de Arna hier ook weer opgerakeld wordt, zullen het dezelfde mensen zijn die nog LP’s draaien omdat het beter klinkt dan de CD.

    Alfa heeft al lang aangegeven dat voor alle modellen tot de 159 er geen achterwielaandrijving komt. Het brengt met het huidige motorengamma helemaal niks (een bmw 120D rijdt echt niet beter door zijn achterwielaadrijzing) en de kosten en ruimteverlies wegen niet op tegen de marginale winst in rijgedrag.

    Zolang meer dan 90% van de verkopen van de 159 bestaan uit de 1.9/2.4 Diesels en de 2.2 benzine modellen zal daar niks aan veranderen.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 10:46
    Permalink

    Damn, die facebook variant, zo zou die er uit moeten zien om nog een beetje een fatsoenlijke neus te hebben! Dus sportpakket it is!

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 11:19
    Permalink

    Alfa’s grootste blok aan het been zijn de Alfisten,
    die hadden wel eens nieuwe Alfa’s mogen kopen
    in plaats van maar door tuffen in de 147jes en 156jes, en maar dooremmeren hoe goed Alfa WAS.

    Dan had Alfa er een stuk beter voor gestaan iig,
    denk dat de Giullietta geen uitzondering zal zijn….
    iedereen heeft een grote mond er over maar niemand gaat hem kopen.

    ik heb een nieuwe 159 gekocht, met alles erop en eraan…was echt een super auto maar als je ziet hoeveel “alfisten” in een Polo of Golfje rondrijden wordt je er toch een beetje akelig van.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 11:21
    Permalink

    De ARNA is grotendeels door Niksan ge-engineerd.
    Is dus gewoon een opgewaardeerde jappenbak, met de daarbijhorende uitsraling.

    Het verschil met de combinatie GrandePunto en MiTo is dat het uit hetzelfde moederconcern komt. Ja de MiTo is een opgewaardeerde GP, maar die heeft al ‘goed’ (italiaans)DNA. Alfa heeft er dan nog een mooi jasje voor ontworpen en wat gen-doping toegepast.

    Dat is, voor mij althans, een beter combinatie dan het ARNA verhaal.

    @ Eelco

    Ik heb de ARNA in deze discussie van stal gehaald. Wil niet zeggen dat ik thuis nog LP’s draai. Het was een voorbeeld van een (voor mij de enige) non-Alfa.

    Ik respecteer ieder ander model, waardeer ze in de context van de periode waarin ze op de markt waren.

    Als je dan terugkijkt naar de recentere geschiedenis, zul je zien dat b.v. de jtd motoren en nu de multi-air motoren goed passen in de historie van Alfa Romeo.

    Alfa. Technisch wellicht te overtreffen, emotioneel niet te evenaren.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 11:30
    Permalink

    @Bert.

    Verwacht je van me dat ik iedere nieuwe Alfa koop ? Zeker liefst ook nog iedere variant.

    Ik rij Alfa voor mijn plezier. En het pleziert me nog steeds om in mijn full options, babyblauwe 156 te rijden. Nog te zwijgen over de rillingen die over mijn rug lopen als ik met de kap open de V6 in een italiaanse tunnel de sporen geef. De brul die dan door de Madeno uitlaat komt laat menige medeweggebruiker de oren spitsen, wenkbrauwen optrekken en een glimlach op hun gelaat verschijnen.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 11:44
    Permalink

    Nou Bert niet te snel generaliseren. Ik heb eerlijk gezegd bewust gewacht op de opvolger van mijn 147. De Mito vond ik te klein, de 159 viel buiten mijn budget en een “zelfde” auto 2x rijden vind ik geen optie. Ik ga volgende week naar Geneve en hoop daar alle nodige info op te doen zodat ik hem zsm kan bestellen 😉

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 12:01
    Permalink

    @ Tweety, dat is helemaal niet wat ik bedoel juist.

    Gelukkig is het je eigen recht om lekker te doen wat je wil maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? De meeste Alfisten blaten maar en hebben waarschijnlijk geen +30K op de bank staan om even een nieuwe te kopen.

    Je mooie V6 geeft onderhand ook hooguit 190 PK op de wielen durf ik te gokken (als het niet nog minder is) en is toch wel achterhaald met de nieuwe technieken als Q2 en multi-air, verplichte CO2 verlaging.

    Ik bedoel het echt niet slecht maar in Nederland rijdt 90% met een 2e hands Alfa en die klagen het hardst over Alfa, en dat is niet terecht naar mijn mening.

    Als je dan zo van je merk houdt, koop gewoon een nieuwe Alfa… zeker met de Giullietta is er geen enkele reden meer om het niet te doen. Om van een 156 naar een MITO te gaan is discutabel inderdaad.

    oja, Als iemand met een aso/brul uitlaat langsrijdt kijk je automatisch even,
    dat heeft niks met je V6 te maken verder maar meer met je drang om andere mee te laten “genieten”. Naar mijn mening heeft de busso geen madeno uitlaat nodig, maar dat is smaken verschillen.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 12:07
    Permalink

    @ Dennis, geef nou maar toe… je vind de MITO lelijk 🙂

    De MITO is nagenoeg even groot als de 147 namelijk.

    Ik vind hem op de foto ook lelijk, maar als ik hem zie rijden kijk ik toch even 2 keer gek genoeg.
    Wel leuk om naar Geneve te gaan, ik gok dat je op klap verliefd wordt op de Giullietta.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 12:30
    Permalink

    Haha je hebt een klein beetje gelijk de Mito is qua verhoudingen misschien niet mijn favoriet, maar lelijk gaat wat te ver. Ik mag hem graag zien (mits hij niet wit is). Ik vind m’n 147 3-deurs ook een tikkie te klein/onhandig geworden, in z’n totaliteit is de Mito toch wel nog een stukkie kleiner.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 12:42
    Permalink

    Bedankt, ik heb mijn antwoord

    Arna =
    -Gebouwd in Italia
    -Onder beheer van Alfa Romeo
    -Alfa motor
    -Alfa ophanging
    -Nissan koets

    Mito =
    -Gebouwd in Italia
    -Onder beheer van Fiat
    -Fiat motor
    -Alfa ophanging
    -Alfa koets (weliswaar ontworden door ‘centro stile’)

    Beiden fwd en zeker geen v6 of zo.

    Conclusie : een Alfa is een auto uit Italië, met een koets die min of meer ontworpen is om er als een Alfa uit te zien. Punt.

    échte alfisten hiero.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 16:22
    Permalink

    @bert: ik heb 2x een lease 156 gehad en nu een lease-147, simpelweg omdat ik niet binnen hetzelfde budget een 159 kon leasen, ja de 1.8 MPI of een 1.9JTS progression ofzo. Dan maar de dikste 147.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2010 om 16:49
    Permalink

    Trek het je niet aan Superturismo. Ben het helemaal met je eens.
    Zelf vind ik de Arna meer Alfa dan de huidige 8C. Daar heb ik al ooit andere “Alfisten” mee in me nek gekregen.

    De Arna zou net zo trots mogen poseren op het Spettacolo als zijn zusjes Sud en 33. Misschien niet het mooiste kind van de familie, maar dat is geen reden om het lelijke kind te verstoten uit de familie.

    Ook op sportief gebied was er niks mis met de Arna. Iemand had de ballen een Arna in te schrijven voor het AROC-kampioenschap en veegde geregeld de vloer aan met de 33’s en Sud’s.
    Sorry mensen, maar ik kan daar best van genieten. 🙂

    De Arna is heilig in vergelijking met AR6, AR8 en de Alfa 2.

    Beantwoorden
  • 27 maart 2010 om 22:26
    Permalink

    En maar lullen. Ik heb nu een 159sw met 150000km en deze moet er uit op 157500km dus Giulietta 163pk hopelijk tegen juni. Overigens is het storend dat miereneukers het over “taal”gaan hebben. Bedankt alfa159 voor de tip. ciao

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.