Verkoopstart Alfa Romeo Tonale kende veel belangstelling

‘Flagship Store’

Voor de ervaring van een mooie grote Alfa Romeo-winkel moet je voorlopig in Milaan wezen (foto onder), maar de kop is eraf. De verkoopstart van de Tonale is vorig weekeinde in Italië onder grote belangstelling met succes verlopen. In twee dagen ontving de dealer meer dan 2500 orders. De realisatie van een nieuw soort Flagship Store, laat tevens zien dat Alfa Romeo als premiummerk ook een chique podium niet schuwt. Uiteraard zal de verkoop via internet een steeds grotere rol gaan spelen en wordt het idee van een klassieke showroom grotendeels losgelaten. Men verwacht dat eind dit jaar circa 20.000 Tonale’s verkocht zullen zijn en eind 2023 het dubbele. Een jaar later rekent men op ongeveer 70.000. Maar aantallen zijn niet alles liet CEO Imparato al eerder weten; “We willen onze auto’s niet langer ‘verpatsen’.

Deel dit artikel:

11 gedachten over “Verkoopstart Alfa Romeo Tonale kende veel belangstelling

  • 19 juni 2022 om 16:17
    Permalink

    Wat een klets verhaal weer, we moeten weer aandacht hebben adv schop alle dealer’s er uit net als de service punten, want Alfa’s gaan toch nooit stuk, en ik weet zeker dat je geen auto meer verkoopt., waar ze toch al heel goed in zijn, iedere keer met weer met een nieuwe bestuurde die weer wat bedenkt, ik ben al dertig jaar werkzaam in het auto vak, en wat je nodig hebt zijn dealers met service punten, er is pas een onderzoek gedaan door een paar van die hoge heren van KPMG en die zeggen ook al dat auto’s verkocht gaan worden via internet en dat dealers verdwijnen, ik als liefhebber zou nooit een auto kopen die niet gezien heb of geroken heb😜 het draait alleen maar weer om geld en wij moeten deze onzin maar geloven.

    Beantwoorden
  • 20 juni 2022 om 11:10
    Permalink

    Verkoop van deze auto via internet zie ik niet zitten; op foto’s kan ik deze auto nog steeds niet waarderen. Hopelijk in het echt beter te pruimen. Ik zou kiezen voor een tweedehands Stelvio of Giulia; auto’s met wel goede verhoudingen.

    Beantwoorden
  • 20 juni 2022 om 11:30
    Permalink

    Dat de liefhebber zijn auto het liefst koopt bij de dealer om de hoek, is bekend. Maar aan een bedrijf (dealer) zijn kosten verbonden. Daar wringt het: als er onvoldoende consumenten zijn die bereid zijn voor deze meerwaarde te betalen, dan komt die friendly neighbourhood dealer in zwaar weer. Er zijn onvoldoende liefhebbers om een fijnmazig dealernetwerk in stand te houden. Ik denk dat er ergens in de verkoopketen plaats is en blijft voor een dealer, maar de rol zal veranderen. Liefhebbers gaan elkaar op andere plaatsen ontmoeten. Elk nadeel heb z’n voordeel!

    Beantwoorden
  • 20 juni 2022 om 11:32
    Permalink

    Verkoop van mobiliteit via internet is al weer achterhaald. Teleportatie heeft de toekomst.

    Beantwoorden
  • 20 juni 2022 om 12:58
    Permalink

    Minder dealers ok, maar verkopen vanaf een digitale brochure is waanzin! Het is geen stofzuiger!

    Beantwoorden
  • 20 juni 2022 om 15:43
    Permalink

    Je moet ongekeerd denken: De auto moet via internet verkocht worden omdat ze geen dealers meer hebben. Iedereen weet dat dealers behalve service ook een leger verkopers zijn, waarvan de resultaten niet zomaar met een website te evenaren zijn. Maar dat leger moet je wel hebben… en bij gebrek daaraan moet de website het maar gaan doen. Het geeft aan hoe ver Alfa Romeo heen is.

    Beantwoorden
  • 21 juni 2022 om 14:48
    Permalink

    Een leger moet je ook voeden. Geen voedsel (soldij), geen soldaten. Beetje zoals de groenteboer die met veel liefde alles kan vertellen over de verschillende appels, waar ze geschikt voor zijn en wanneer ze verkrijgbaar zijn. Als de consument en masse naar de supermarkt gaat, for whatever reason, dan zal het aantal groeteboeren dalen. Voordat iemand roept “appels en peren en zo”, punt is: als het aantal liefhebbers daalten de reguliere consument minder (let wel, dat is wat anders dan geen) waarde hecht aan de toegevoegde waarde van de showroom, dan zal de rol van de dealer veranderen. We zien al jaren dat het gemiddeld aantal bezoeken aan een autobedrijf voor een auto gekocht wordt daalt. Het zeulen met tassen vol folders op zaterdag is nostalgie. Dat zie je ook bij andere merken. De liefhebbers zullen dit betreuren, maar als dit er in aantal te weinig zijn om een merk te dragen, dan zullen er andere wegen bewandeld moeten worden. De genoemde flagship store is er een van. Niet eens een heel nieuw concept.

    Beantwoorden
    • 13 juli 2022 om 23:08
      Permalink

      Alfa Romeo lijkt weer bakken met fouten te maken. Lees net dat Alfa vrouwelijker en rationeler moet worden. Aldus Damien Dally, hoofd Alfa in de UK. Als dit waar is, kijk naar de Tonale en je denkt het, dan begrijp ik die Italianen echt niet meer. Wat een drama met die Amateurs. En de boel maar verzieken en verstieren. Zoals recent nog met de prachtige Giulia. Dat zou Ferrari eens moeten doen zulk koersen. Leren ze niets bij Alfa? De Tonale is een flop, zeker met de huidige uitrusting (zwakke motoren, saai interieur en dito saaie kleuren). Het is zo makkelijk om met Alfa te scoren, een succesvolle productstrategie te hebben, maar de durfals worden in een nacht angsthazen, fantasieloos, gewoon vreemd. Alfa Romeo wordt wakker.

      Beantwoorden
  • 15 juli 2022 om 10:07
    Permalink

    Dit lijkt me vooral een kwestie van onhandige woordkeuze van een Engelse autoverkoper. Dat Alfa Romeo rationeler wordt was toch allang duidelijk!?! De volgende is een B-segment SUV…… Wat is er stoer en ‘mannelijk’ aan een BMW 2 serie !?! Belachelijk dat men middelmaat voor alle merken accepteert en dat men bij Alfa Romeo degelijkheid en een meer rationele insteek (wat altijd nog 1000 maal smeuïger is dan ieder ander merk) niet lijkt te tolereren! Dan is het ineens Italiaanse onhandigheid en inconsequentheid. FYI Stellantis is niet alleen Italiaans trouwens..

    Beantwoorden
  • 29 september 2022 om 08:13
    Permalink

    Alfa Romeo is een merk dat de laatste jaren word ondergewaardeerd. De Stelvio en Giulia zijn gewoon top auto’s kan er over mee praten. De Tonale is een stap in de toekomst en gewoon een goede zet al zal dit moeten blijken uit de verkoopcijfers. Persoonlijk denk ik dat dit goed zal uitpakken gezien de 5 jaar garantie op het totale product. Goed gedaan Alfa!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.