Top Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ruim boven 300 km/u
De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is gezien in Duitsland bij de Nürburgring (foto’s) en inmiddels houden de ontwikkelaars een stuk minder zaken geheim. Dat hoeft immers niet meer. In Italië wordt de meest potente versie -waar Alfa Romeo terecht als eerste aandacht mee wil trekken- traditiegetrouw nog altijd ‘Quadrofoglio Verde’ genoemd (groen klaverblaadje). Toch was tijdens de presentatie goed merkbaar dat men het voortaan alleen bij de term ‘Quadrifoglio’ (klaverblaadje) wil houden omdat dat al moeilijk genoeg is en minder complex. Overigens ogen de wat scherper afgesneden lichtunits op dit beeldmateriaal enkel zo, omdat de afplaktape wat gemakzuchtig is aangebracht. Verwacht dus niet plots een andere afwerking van de vormgeving.
Hoe dan ook het schijnt dat het beest uit Arese 76.300 euro zal gaan kosten. Je krijgt voor dit hoge bedrag meer terug dan bij de concurrentie. De top van de achterwielaangedreven sportsedan moet namelijke tegen de 330 km per uur bedragen en een sprint naar de 100 kan in slechts 3,9 seconden. Insiders zeggen dat de Giulia Quadrifoglio met de nieuwe 3.0 V6 Biturbo van 510 pk een puik resultaat heeft neergezet in ‘de groene hel’ en via de officiële Facebookpagina maakt men daarmee iedereen alvast erg nieuwsgierig. De tests op de Nürburgring schijnen een onderdeel te zijn van een 14 daagse test. Men deed ook de testbaan van Nardò aan in de provincie Lecce. Daar klokten de testpiloten naar men zegt 321 km/u.
Men zegt dat het volledige gamma van de Giulia straks in Frankfurt (september) voor het eerst te zien zal zijn. Juist… Op Duitse bodem. Waar anders? De productie in Cassino start zoals we al eerder konden vermelden in oktober en de verkoop start ergens gedurende de eerste maanden van 2016. Wie de Giulia alvast wil zien kan terecht in de daarvoor speciaal ingerichte showroom (Motor Village) in Arese. Vervolgens kun je ook smullen van het werkelijk prachtig heringerichte Museo Storico, die door Alfa Romeo sinds de heropening ‘de tijdmachine’ wordt genoemd.
Lekker!! Verwachten we bij een meer reguliere Giulia weer de lammelen in het Alfa hart, of blijft die nu leeg. Ik hoop toch iets scherper gesneden koplamen uiteindelijk, maar dat zal wel niet. Staat mooi, zeker op de onderste foto.
Volgende week naar Arese dan maar 🙂
Terug naar de jaren 60 en 70 waar je voor hetzelfde of minder geld een snellere auto krreg dan bij de concurrentie, we gaan de goede kant op!!
Ik dacht dat de prijs hetzelfde ging zijn als voor de BMW M3. Die kost volgens mij wel wat meer dan 76 duizend euro, of vergis ik mij?
@Pilade Dat zal wel de Italiaanse prijs zijn, in Nederland moet de bpm er nog bij. 😉
Als dat de prijs in België wordt, is ie zo’n € 1.000 goedkoper dan de Beamer. Als Alfa er ook nog een degelijke standaarduitrusting bij meelevert, kan dit een echte kaskraker worden. Bij de M3 koop je een doos met wielen, een stuur en een motor waar alle automedia het over eens zijn dat ‘ie op z’n best ‘behoorlijk’ presteert en klinkt. Als Alfa hiertegenover die machtige V6 en een vrij goed uitgeruste standaarduitrusting kan zetten met goeie rijkarakteristieken, zie ik de Engelse media de Giulia de hemel inprijzen. Nederlandse/Belgische/… media zijn vaak nogal Duitsgezind, de Engelsen zijn dat wel minder, bekijken het objectiever (al is dat ook niet altijd het geval) en worden vaak aanzien als de meest serieus te nemen magazines in de autowereld. Top Gear beweert dat ze er eind dit jaar al zullen mee rijden, afwachten dus…
@Pilade
Prijs van de M3 boven de ton.
@Diego
La meccanica delle emozioni, dat heeft niets met objectiviteit van doen maar alles met Leidenschaft.
En als die M3 maar een doos met wielen etc. is, dan is het toch op zijn minst opmerkelijk dat dit de benchmark is geweest. Met deze zo weg te zetten, maak je de Giulia niet sterker.
M3 in Italië v.a. €77.350,- hier (NL) v.a. pakweg 110K, Ook hier benchmark denk ik, kortom stukje boven de ton euro.
Iets meer dan €200,- per PK, €50,- per pk minder dan de M3. where emotion meets ratio 😉
Alfa Romeo was altijd less is more, met een kleinere motor de concurrentie het snot voor de ogen rijden. Mijn Alfa Romeo 166 met 6 bak en 2.0 liter Twinspark met wat tuning van H&S Corse doet dat nog steeds op de Autobahn lekker Audi’s aan de kant rammen.
Ciao
Squadra
Wir müssen erkennen, dass er uns übertrifft.