Terugblik presentatie Alfa Romeo Giulia
Het was een kippenvelmoment toen Andrea Bocelli het veelzeggende “Vincerò!” zong uit ‘Nessun dorma’, terwijl de prachtige rode Alfa Romeo Giulia het podium opreed. De toewijding en vastberadenheid spatte er in alles dan ook vanaf, dus Alfa wil ook echt weer winnen.
Een prestatie die volgens CEO Sergio Marchionne nog maar een paar jaar geleden een totaal onhaalbare kaart was voor het Fiat-concern. Marchionne vertelde hoe op bijzondere wijze totaal in het geheim is gewerkt de afgelopen paar jaar. Ver van de pers en de spotlights en met de juiste insteek. De insteek om van Alfa Romeo weer te maken wat het ooit was. En daar is de Giulia nog maar het eerste hoofdstuk van. Het nieuwe Alfa Romeo is een feit. Marchionne noemt het opnieuw een van de grootste en belangrijkste taken in zijn carrière en duidt daarmee hoe hij er persoonlijk bij is betrokken.
Harald Wester steekt namens het concern de hand in eigen boezem. Alfa Romeo was qua merkidentiteit altijd wat het was, maar daar is niet altijd goed mee omgegaan. Alfa Romeo moest dus weer opnieuw gemaakt en bedacht worden volgens de kenmerken van toen. Die pure rijdersauto op basis van vooraanstaande techniek is nu opnieuw uitgevonden. De wedergeboorte van een merk is daarmee een feit. Het merk (met vernieuwd logo) spreekt verder voor zich en de auto’s zijn van het soort waar je telkens weer je hart aan verliest. Bekijk hieronder de samenvatting van de presentatie in het Italiaans en een uitvoerigere weergave met Engelse vertaling waarbij in detail op de auto wordt ingegaan.
The poor man’s Maserati