Strategie voor Maserati blijkt vruchtbaar
In Maserati is de afgelopen jaren volop geïnvesteerd door FCA en uit cijfers blijkt dat dit rendeert. Op weg naar het gestelde doel van 70.000 eenheden op jaarbasis is vorig jaar al een winst gemaakt van 46.7 miljoen euro. De Maserati Levante draagt hier flink aan bij en lijkt in populairiteit enkel toe te nemen.
In het eerste volledige jaar dat de Levante op de markt is (2016) zijn er in totaal 42.000 Maserati’s verkocht. Dat is 30% meer dan in 2015. In dat jaar was er overigens nog sprake van 87 miljoen euro verlies voor Maserati. Voor dit jaar zal de teller naar verwachting ongeveer de 55.000 eenheden aantikken. De introductie van de hybride Levante en de vernieuwde Ghibli, moeten Maserati in 2018 richting de 70.000 stuks helpen. Overigens zullen in de toekomst ook de luxe sportsedans van het merk met de drietand als hybride verkrijgbaar worden. Men verwacht bovendien binnen afzienbare tijd een uitbreiding van het productieplan, waarin onder andere een nieuwe GT zal worden aangekondigd.
Maserati kan langzaam steeds verder bouwen aan zijn modellen, en samen met Alfa Romeo en Ferrari waanzinnig mooie auto’s maken. Je moet blijven investeren in Maserati en veel technieken ook delen met Alfa Romeo en Ferrari. Ik denk dat Maserati straks op een nieuw platform kan rekenen namelijk Giorgio evo. Waarbij de nieuwe Alfa Romeo 166 en Ghibli samen ontwikkeld kunnen worden. Maar deze 2 modellen krijgen wel elk een heel eigen gezicht en prijs. Ik zou de Quattroporte maken van heel erg sjiek tot een Ferrari 4drs, Gran Lusso Gran Sport, en Gran Sport MC, deze krijgt dan de nieuwe Ferrari V8 met 700PK en 4WD!
Ciao
Squadra
Zoveel Levantes? Dat is een pak meer dan de Giulia.
@ Tobias dat is incl. Qp en Ghibli (plus GT)