Steeds meer details over de Ferrari F70

Op het internet verschijnt in een steeds hoger tempo allerlei spionagemateriaal van de ‘F70’ (opvolger van de Enzo) en komen er ook steeds meer gegevens naar buiten over welk beest Ferrari eigenlijk aan het klaarstomen is. Dat Ferrari toonaangevend is als sportwagenmerk gaan we zoals wel vaker gezegd ook wat deze exoot betreft weer ervaren;

Het aantal pk’s van deze gelimiteerde auto zal zelfs boven de 900 uitkomen dankzij een 7.3 liter V12, in combinatie met het eerste KERS systeem voor op de weg. Ferrari komt dus zoals beloofd met de ultieme ‘F1 auto’ voor op de weg. De supercar uit Maranello gaat in deze dus elke mogelijke concurrent ruim voorbij. Het gaat om een zeer lage en vrij lange auto dat elementen overneemt van de P4/5, de veelbesproken One-off van James Glickenhaus. De gerobotiseerde F1 bak met dubbele koppeling is natuurlijk ook van de partij, evenals carbon-keramische remschijven, een permanente spoiler (nu nog niet te zien) in tegenstelling tot de Enzo en de auto beschikt over een kooiconstructie uit een stuk, dat vrijwel geheel uit carbonfiber bestaat.

Daarmee weegt de ‘F70’ minder dan 1255 kg, wat het gewicht was van z’n voorganger. Qua prestaties spreekt men over een topsnelheid boven de 350 km per uur en een 0-100 sprint van minder dan 3 seconden. Er wordt dus een beperkt aantal geproduceerd. Wat de Enzo betreft waren dat er uiteindelijk 399 stuks. Het debuut zal voor klanten al in december plaatsvinden (we verwachten in die periode ook de eerste foto’s) en het grote publiek kan begin volgend jaar in Genève voor het eerste genieten van deze overtreffende trap op sportwagen-gebied.

[nggallery id=840]

Deel dit artikel:

4 gedachten over “Steeds meer details over de Ferrari F70

  • 14 juni 2012 om 12:13
    Permalink

    Je zou toch zeggen dat met over de 900PK en 1255KG deze een betere pk/kg verhouding gaat krijgen dan een Veron maar die loopt toch stiekem over de 400 dan zal dit strijk ijzer met zoveel vermogen en een elktro motor die een koppel geeft over het helebereik toch ook wel over de 400km/h grens moeten kunnen. Moeten er dan niet gewoon nog twee tandwieltjes extra in voor gunstigere overbrenging op hoge snelheden zodat hij even met een overtreffende trap de 450km/h passeerd je kunt ook 420 doen maar ja dan gaan de VAG boys de veron wat extra opschroeven dus doe het dan meteen goed 😆 .

    Beantwoorden
  • 14 juni 2012 om 12:43
    Permalink

    Waarom slijt je überhaupt nog woorden aan die Veyron? 😉 .. De VAG boys moeten de eerste supercar die goed door een bocht kan nog maken. Lambo’s zijn leuk maar Ferrari’s zijn beter en Bugatti bestaat alleen in Dubai waar je eventueel rechte lijnen door een zandbak kunt trekken. 🙄

    Beantwoorden
  • 14 juni 2012 om 13:55
    Permalink

    Het geeft maar weer aan waartoe Ferrari in staat is.
    De VAG Veyron kostte jaren van ontwikkeling, alleen al zogenaamd om de hitte kwijt te kunnen…. uiteindelijk is het een auto geworden die in rechte lijn supersnel is… maar de vraag is wat je daar nu aan hebt, er zijn maar weinig rechte stukken waar je dat op een veilige manier kunt (en mag) proberen (boven de 350 km/h).
    Met ruim 900 pk kun je ook beduidend sneller dan 350 km/h trouwens, maar de vraag is dus wat het belang daarvan is. In de kroeg is het leuk opscheppen maar voor de rest niet terzake. Je zult het als particulier bezitter naar alle waarschijnlijkheid nooit kunnen meemaken.
    Beter is om het dan beschikbare vermogen te gebruiken om de auto tegen het wegdek te duwen zodat de grip in bochten verbeterd. Dan haal je sowieso betere rondetijden op het circuit en dat kun je als particulier wel proberen (Nurburgring).

    Beantwoorden
  • 14 juni 2012 om 23:15
    Permalink

    In ieder geval word het wel wat leuks voor hen die het betalen kunnen en hem niet onder een glazen stolp stoppen.

    Ik vind die striping maar niks. :mrgreen: 😆

    @Lancia4Ever
    Als hij er dan maar gehakt van maakt op de mile sprint. 😉
    Maar ik dacht dat de veyron en R8 1 van de weinige producten waren van VAG die ook nog wel een bocht om kon met het gas er op. Vele anderen hebben er best wel moeite mee als de snelheid wat hoger ligt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.