Specs Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

Deze week.

Alfa Romeo zal deze week haar gamma verder opwaarderen met de introductie van de Plug-in Hybrid Q4. Het topmodel met stekker is een rijk uitgeruste luxe compacte SUV met sportieve karakteristieken. Onder de kap ligt de innovatieve 1.3 turbo MultiAir die we kennen van de Jeeps uit Melfi.

Nieuw DNA.

De krachtbron is gekoppeld aan een 15,5 kWh batterij. Nul tot honderd kan in slechts 6,2 seconden plaatsvinden, wat uiterst Alfa-waardig te noemen is. De gecombineerde WLTP-cyclus komt op meer dan 60 km en in de stad 80 km. Dat is het beste in z’n segment. De vierwielaangedreven auto kan gecombineerd tot 600 km afleggen en heeft een totaal vermogen van 280 pk. De top ligt gecombineerd op 206 km per uur. Onder Alfa’s vertrouwde DNA manettino tref je de modaliteiten Dynamic/Sport, Normal/Hybrid en Advance Efficiency/Eco. Interessant is ook de functie eCoasting Descent Control, het systeem dat bij een afdaling de snelheid constant op 50 km/u houdt. De eerste leveringen van de Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 starten tegen het einde van dit jaar.

Deel dit artikel:

16 gedachten over “Specs Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

    • 4 november 2022 om 18:03
      Permalink

      🤗🤗🤗 wij willen hem
      In ieder geval
      Als tweede auto

      Beantwoorden
  • 4 november 2022 om 16:50
    Permalink

    Leuk dat deze stekker hybride versie tegen het eind van dit jaar geleverd gaat worden. Maar laten ze dan eerst maar eens mijn Tonale Special edition gaan leveren die ik in Juni dit jaar al besteld heb bij de Alfa Romeo dealer. Eerst zou deze in September geleverd gaan worden, daarna Oktober, daarna November en nu misschien December 😞😞😞.
    Maar wel lezen dat de Tonale met veel bombarie in verschillende niet Europese landen geïntroduceerd wordt.

    Beantwoorden
    • 4 november 2022 om 18:05
      Permalink

      Bij sommige automerken levering tot 1 jaar… is dus geen “alfa Romeo” probleem
      Maar strekt zich uit over de gehele automobielindustrie

      Beantwoorden
  • 4 november 2022 om 17:32
    Permalink

    Al eentje gespot in een Amerikaanse YouTube review. Ze hebben er wel niet in gereden… Hopelijk komen er snel reviews…

    Beantwoorden
  • 4 november 2022 om 20:47
    Permalink

    De eerste hybride van Alfa. Slechts 10 jaar na Volvo, BMW, Mercedes.. wie koopt er over 3 jaar nog een nieuwe auto met verbrandingsmotor?
    PS hoe klein is de brandstoftank?

    Beantwoorden
  • 6 november 2022 om 17:33
    Permalink

    Had een jaartje eerder moeten komen. Heb nu een Compass 4Xe en die paar km’s autonomie extra hadden wel lekker geweest. Verder natuurlijk niets met Alfa te maken.

    Beantwoorden
  • 6 november 2022 om 21:02
    Permalink

    Fijn dat deze er nu is. Benieuwd naar de prijs. Voordeel is heel weinig BPM dus de meerprijs zou mee moeten vallen.

    Beantwoorden
    • 9 november 2022 om 00:15
      Permalink

      Join the Tribe. Wat een tenenkrommende slogan heeft Alfa Romeo. Goedkoop en niet-Italiaans.

      Beantwoorden
  • 11 november 2022 om 11:11
    Permalink

    het is nu toch het einde van de week… Nog geen prijs voorbij zien komen…

    Beantwoorden
  • 15 november 2022 om 19:05
    Permalink

    Ik heb er in gereden, rijdt comfortabel, ziet er goed uit, doch geen snelheidsduivel zoals ik nu heb. Toch staat hij als ik bij een nieuwe werkgever weer een lease auto krijg op nummer 1 van mijn lijst.

    Beantwoorden
    • 15 november 2022 om 19:37
      Permalink

      De q4 hybride waar dit artikel over gaat is nog niet beschikbaar hier in nl. Denk dat jij het hebt over de 130 of 160 pk versie die zijn idd niet bijster snel. Is ook geen stekker versie maar heeft kleine elektrische motor ter ondersteuning. Met de phev zou i rond de 6 seconden nodig hebben en dus beduidend sneller dan waar je nu in gereden hebt

      Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.