‘Sofie’ ziet er beeldschoon uit!

Stel je toch eens voor; Alfa Romeo doet een aankondiging van haar nieuwe vlaggenschip dat onthuld zal worden in Geneve…, en dit is de teaser.

Helaas is dit -nog- geen realiteit maar in de toekomst, onder dezelfde paraplu met Maserati en Abarth, toch ook niet geheel onvoorstelbaar. Dit voorstel van I.DE.A Institute toont ons prachtige onmiskenbare Italiaanse lijnen van een oprechte sportsedan met een hoog Milanees gehalte. Dit prototype zou met wat we nu weten al prima naast een 8C Competizione een van de grootste publiekstrekkers voor de aanstaande show in Zwitserland kunnen zijn. Maar zit er wel een Alfa Romeo ‘scudetto’ op de voorzijde? Dat is de vraag. Wat ons bij deze teaser dan ook veel hoop geeft op een dergelijke positieve uitslag, is het feit dat de voorzijde de enige kant is die de kijker nog niet  ‘geteased’ heeft.

Het Torinese designhuis noemt haar prototype ‘Sofia’. De naam van een mooie vrouw met karakter. We hopen bij het zien van deze welvingen dat ‘Sofia’ heel goed op kan schieten met ‘Alfa’, ‘Romeo’ en ‘Giulietta’, en dat ze zich in de toekomst opnieuw zal presenteren als productiemodel.

[nggallery id=211]

Deel dit artikel:

15 gedachten over “‘Sofie’ ziet er beeldschoon uit!

  • 26 februari 2010 om 11:04
    Permalink

    Mooi hoor, maar wel een soort combi van een Aston Martin en een Maserati GT.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 11:24
    Permalink

    Het is denk ik geen Alfa. Het is eerder een Maserati.
    De lijnen op de motorkap kunnen volgens mij geen Alfa zijn. Te weinig de V op de motorkap. De achterlichten zijn ook meer Maserati.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 11:41
    Permalink

    Heb je die kofferklep en de zijflanken weleens goed op je in laten werken? Zeker geen Maserati maar vooral heel erg Alfa als ik zo vrij mag zijn. De velgen misschien niet echt en achterlichten zouden inderdaad op beide merken passen maarrr..

    ach het zou zo mooi zijn niet waar?

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 11:49
    Permalink

    Altijd heel mooi om echte designs te zien te Geneve.
    Iedereen zoekt er gelijk een merk bij maar het gaat volgens de press release zuiver om het design.

    Fioravanti is ook zo’n merk dat altijd wel een design laat zien te Geneve. Vaak met Alfa Romeo logo omdat dat kennelijk het meeste aanspreekt.

    Als vierdeurs concept wel het mooiste design van dit moment.
    Daar kan zelfs een Aston Martin Rapide niet tegenop.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 13:41
    Permalink

    Mmm ik denk niet dat deze voor een alfa door zal gaan maar een Maserati. Nieuwe quatroporte? Vooral het boven aanzicht de V op de kap niet diep genoeg en geen doorloop in de bumper daar is geen 1 teken van een Alfa Hart te zien. Alle lijnen doen me meer denken op een 4 deurs Grant Tourismo met een vleugje 8C. Maar als ze er ook iets bescheidenere motoren in lepelen mogen ze hem met een andere bumper deze wel rebadgen :-). Liever een rebaged Maserati dan een technisch verbeterde rebadged Fiat.

    Toch vind ik Bera\spider\159 en 8C de mooiste Alfa’s die smoelen beter dan de huidige lijn die ze volgen met die zoetsappig kijkende Oogjes die niet het raffinement hebben van de 8C vooral de mito vind ik erg zoet sappig en een te hoog front een 8C begint laag waarbij de wielkasten hoger zijn dan dat deel van de motor kap. Gek is dat niet natuurlijk bij de mito licht de motor immers grotendeels voor de vooras dwars voor in en bij de 8C er achter en in de lengte as. Als ze nu de 0,9 er in lepelen zou het geen slecht idee zijn deze ook in de lengte te plaatsen dan kunnen de assen direct links en rechts uit de bak op de voor wieltjes draai je het blokje om kun je makkelijk een RWD maken met z’n kort blokje. Dat biedt ook mogelijkheden voor een herintredende de boxer twee van deze blokjes tegenover elkaar op dezelfde krukas en de 1750TBI is een boxer.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 17:09
    Permalink

    Probeer de lijnen met die van een bestaande Alfa te vergelijken maar ik krijg nog geen Alfa in me kop waar deze zijn DNA van zou kunnen hebben. Vooral die brede grill en de dubbele V in de motorkap met luchtroostertjes kan ik niet plaatsen.

    Alleen de achterklep die lager doorloopt dan de hoge wielkasten kan ik plaatsen. Maar dan wel bij modellen van lang vervlogen tijden. Misschien zit er een contour van de scudetto in de brede grill verwerkt maar het zal me niet verbazen als dit model voor een merk buiten italie bedoeld is.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 17:26
    Permalink

    @6C de zij rammen hebben een hoog 8C gehalte verder is het Maserati Grant Tourismo stijl.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 17:38
    Permalink

    Tot aan de B-stijl misschien, maar zo ziet een groot deel van de autowereld er uit. De C-stijl kan ik niet plaatsen bij de 8C.
    De C-stijl is eerder van de Seat Leon.

    Een Maserati zou nog kunnen inderdaad. Alfa betwijfel ik.

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 19:48
    Permalink

    Wat het ook wordt, Maserati of Alfa Romeo, hij mag zo bij mij op de oprit hoor.
    Of te wel: tering, wat een pracht ontwerp!

    Beantwoorden
  • 26 februari 2010 om 20:09
    Permalink

    Imnderdaad schitterend, voorkant doet me denken aan Maserati Bora.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2010 om 09:20
    Permalink

    Indien deze designstudie voor Alfa bedoeld is, dan lijkt het me niet ondenkbaar dat hij min of meer afwijkt van huidige modellen. Anders hadden ze even goed een evolutie of iets dergelijks van de 8C kunnen tentoonstellen.
    Dit ter zijde vind ik het een knap staaltje Italiaans design. Onnavolgbaar! De badge die er later eventueel op zal prijken is van minder belang…maar laat het toch maar de biscione zijn!! 😀

    Beantwoorden
  • 7 maart 2010 om 19:45
    Permalink

    Italiaspeed toont een volledige serie foto’s van de Sofia en zij is bloedstollend mooi. Overigens is ze ‘merkloos’, niet gelinkt aan Alfa noch Maserati, maar dat mag de pret niet drukken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.