Scoop: Interieur Alfa Milano
Om onverklaarbare redenen claimde Autoweek een tijd terug een paar van de duizenden scoop foto’s op deze aardkloot.
Beleefd als wij zijn hebben we ze destijds netjes weggehaald. Het ging toen ook om interieur foto’s. De waarheid gebied te zeggen dat wij daar geen moment rouwig om zijn geweest. Vandaag blijkt waarom. Veel plezier ermee!
[nggallery id=110]
Mooie 2 grote klokken voor de bestuurder π
dit is niet veel- belovend… dit is Γ©cht heel mooi!
door de vette facetten en rondingen in het aluminium en de kunststof lijkt het dashboard als uit 1 stuk gefreesd. kwaliteitsbeleving die zo op het eerste gezicht nog sterker is als bij de 8c competizione…
Ik vind het zo op het eerste gezicht extreem rommelig. Al die verschillende panelen van verschillende kleuren en hoogtes/diktes. Het lijkt wel Lego ofzo. Lekker veel randjes waar stof in gaat zitten. En waarom nou weer zo’n ouderwets gat voor een sleutel π
Ik had inmiddels gehoopt op een transponder in je zak en een mooie startknop! Verdeurieh
Ik vind het prachtig. Vast niet het meest ergonomische dash in zijn klasse, maar ongetwijfeld het mooiste en daar gaat het bij alfa romeo om. Ontwerp van de radio vind ik fraai en de diverse details zijn gewaagd, mooie gt achtige pook en knap dat ze het design van de 2 klokken weer nog fraaier hebben kunnen maken, nadat alle merken de 156 klokken al hebben gekopieerd.
Ik ben zeer benieuwd, Milano 1750 TBI TI, laat maar komen
@SebastianC
Toen ik wegreed in een 8C was naast alle andere 100 zintuigelijke prikkelingen er ook een van bewondering voor de kwaliteit en uitstraling van de dash… Dus ik zou zelf dit nooit als degelijker kunnen beoordelen dan de ΓΌber 8C π
Maar dat dit er strak uit ziet is een feit! π
Dit moet ik toch eerst in een showroom kunnen bewonderen om een oordeel te vellen.
De nieuwe weg die ze ingeslagen zijn met het interieur lijkt de goede richting uit te gaan, maar op deze foto’s komt het lijnenspel van het dash en de deurpanelen erg druk over! Wat we toch niet gewend zijn bij Alfa…
De 2 klokken hebben een leuke make-over ondergaan. Al zullen ergonomie-zeikers gaan zeuren dat ze te ver van elkaar staan. (bij 156 werd er al eens geklaagd)
Ben benieuwd of het klopt wat Autoweek schreef over de portierbekleding. Deze zou een soort asfalt-structuur hebben. Wat mij dan een vrij grof oppervlak lijkt te zijn.(?)
Klopt het dat het interieur is ontworpen door een landgenoot van ons?
Ik geef pas een oordeel over het interieur als ik alles in zijn geheel heb gezien.
@mattia
denk ook niet het zal evenearen maar ben gewoon erg enthousiast… π
ik ben minder enthousiast… die foto;s zijn natuurlijk rommelig, waar moeilijk doorheen te kijken is… maar die hoge middenconsole vind ik maar niks..(als ik had moeten gokken had ik daewoo of zo gezegd bij dit plaatje)
De klokkenwinkel achter het stuur lijkt scheef te staan..
Al met al.. straalt het interieur geen klasse, rust en sportiviteit uit.. maar goed.. ik wil mijn definitieve oordeel pas geven bij normale foto’s.. of beter nog.. als ik er in zit.
Zo ken ik je weer Hans π Maare “Klasse en rust…” brrr dat klinkt als een operatiezaal of een BMW π
Ik zie in ieder geval naar mijn mening een kwalitatief hoogwaardige dash met een origineel op en top Alfa design. Sommige details komen rechtstreeks van de 8C en sommige historische Alfa’s.
van de 8C of historische alfa’s? … welke zie jij hierin?
ja.. klopt wel.. rust is wellicht niet wat we willen in onze favo leefomgeving…
zowiezo is het gevoel van een dash heel erg afhankelijk van de gebruikte materialen… vind mijn GTA nog steeds het mooist van binnen.. (met het geweldige twotone leer).. terwijl een doorsnee 156 veel minder hoog qua gevoel scoort… toch vreemd wat een beetje leer en aluminium kan doen..
qua klassiekers geniet ik nog het meest van het Duetto dashboard.. (super stijlvol en basic), en het Giulia Nuova interieur.. mooie klokken, hout en.. en groot houten stuur..
wellicht een leuk idee om eens een poll te houden wat alfisti als werkplek het mooist vinden…
Goed idee π
PS: wow een GTA! Heeel mooi! Als ik geen Lancia zou rijden dan zeker een 156 GTA of 166 3.2.
Helaas nu geen GTA meer… inmiddels een GT 3.2, ook niet verkeerd natuurlijk..
heb in 3 jaar 180000km gereden met de GTA.. (op lpg).. totdat ze een half jaar geleden met 305000km uitbrandde op de duitse snelweg.. π
Een 3.2 GT is ook super! Toch vind ik het interieur van de 156 GTA mooier.