Scoop! Alfa interieurontwerp door Bertone (UPDATE)

We staan garant voor het meest kakelverse nieuws rond je favoriete Italiaanse merk.

Daarom zie je hier bijvoorbeeld nu de computerweergave van een gelikt ontwerp, dat officieel lijkt te zijn gesigneerd door Stile Bertone. Oftewel de concept voor Geneve. Dan rijst ons de prangende vraag; gaat het hier louter om een concept ter ere van 100 jaar Alfa Romeo als reclamebord in Geneve, of is er meer aan de hand? Je zou zeggen dat dit superserieuze ‘schetsje’ daarvoor te productierijp oogt. Is de Bertone coupé concept die in aantocht is dan toch een zakelijke aankondiging voor wat komen gaat zoals veel fabrikanten dat momenteel doen? Wat wij zien lijkt namelijk op een prachtige mix tussen een 159 en een nieuwe Giulietta. Een dikke auto dus met een interieur dat is vormgegeven volgens de designkoers die door Alfa Romeo zelf bepaald is. Laten we dus hopen dat er meer aan de horizon gloort zoals bijvoorbeeld een opvolger van de GT.

Dat is trouwens wel aannemelijk, want een niche merk dat een nieuwe koers inslaat, kan niet voortborduren op een compacte stadsauto en een knappe 5 deurs hatchback alleen.

—update—

Klaarblijkelijk gaat het hier om het interieur van een eventuele 159 facelift. Al eerder werd er een nieuwe versie van de 159 aangekondigd.

[nggallery id=202]

Deel dit artikel:

30 gedachten over “Scoop! Alfa interieurontwerp door Bertone (UPDATE)

  • 16 februari 2010 om 15:50
    Permalink

    Veel te braaf, toon eens wat inspiratie, inderdaad een mix van een beetje 159 en een beetje Guiletta maar vind het dash van die laatste veel explicieter, materialen en afwerking zien er echter zeer mooi uit maar die middenconsole doet mij veel te Japans aan. Als opvolger van de GT wil ik een veel sportiever dash, waar blijft die klokkenwinkel gedver gelijk de 156, 147 en GT die hadden, gaven mij een veel sportiever gevoel en een interieursfeer die zijn gelijke niet kende.

    Beantwoorden
  • 16 februari 2010 om 16:27
    Permalink

    Ziet er schitterend uit zo vanaf de zijlijn. Niet teveel toeters en bellen, wel pure klasse in uitstraling en materialen. Boeiende updates vandaag overigens Mattia !

    Beantwoorden
  • 16 februari 2010 om 16:39
    Permalink

    Ziet er wel heel erg productierijp uit dit.
    Meestal zijn concepts zo vaag als een deur met zwevende stoelen of driehoekige stuur.

    Laat AUB een mooie coupé komen die het gat tussen Alfa en Maserati opvult.

    Beantwoorden
  • 16 februari 2010 om 20:44
    Permalink

    Dit interieur straalt weer de nodige KLASSE uit. Zeker in combinatie met de bruine leren bekleding en komt vast en zeker in de nieuwe coupe 😉

    Beantwoorden
  • 16 februari 2010 om 21:55
    Permalink

    Less=More!

    erg mooi die minimalistische insteek. ik vindt de meeste auto’s eruit uitzien als de cockpit van de space shuttle!

    Beantwoorden
  • 16 februari 2010 om 23:30
    Permalink

    Toch geloof ik nooit dat de 159 een dermate ingrijpende FL zal krijgen dus wie weet is dit een proefschets voor een coupé variant op C-Evo.

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 08:54
    Permalink

    Zijn deze beelden van een nieuw interieur dan oud? Of gaat er nog iets mee gebeuren? Oftewel zien we deze binnen afzienbare tijd terug in de 159?

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 09:06
    Permalink

    Lijkt me sterk. Voor een FL ga je geen nieuwe elementen ontwerpen in samenwerking met een styling bureau. Laat staan dat je ook technisch aanpassingen doet zoals de positie van de kachel/airco en radio deurhendel etc.. Het zou gewoon gelijk staan aan geld door de plee spoelen.

    Als ze de Brera/Spider een tweede leven willen geven geef ik ze weinig kans dat dat ook gaat lukken. Bovendien denk ik dat Bertone nooit die opdracht zou krijgen.

    Wat de bedoeling van deze schets is, is me dus een raadsel.

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 09:17
    Permalink

    Volgens mij is het gewoon een interieur schets/voorstel voor de pandion. Het hoge midden console en de positie van de pook lijken een achterwiel aangedreven auto te zijn. De neiuwe coupe van Alfa Romeo wordt achterwiel aangedreven en zou denk ik erg op de pandion lijken maar dan zonder al die slingers en die rare deuren.

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 10:11
    Permalink

    Het is inderdaad erg mysterieus.. Maar er staat toch 939, wat alleen op de 159 kan slaan. Misschien is dit een voorstel van Bertone voordat de 159 op de markt kwam?

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 10:23
    Permalink

    Daarvoor zie ik teveel Giulietta

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 13:10
    Permalink

    Deze stijlelementen zijn inderdaad veel nieuwer. De verkopen van de 159 zijn momenteel niet al te best, techniek verouderd en toe aan een update. Alfa Romeo heeft voor de 156 FL destijds Giugiaro ingehuurd. Misschien nu Bertone?

    Best spannend!

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 13:23
    Permalink

    De 159 moet nog een paar jaartjes mee. De huidige verkopen zijn, zoals bekend, niet al te best. Daarom vind ik het logisch dat ze de 159 grondig gaan updaten. Wie weet dat de 159 nu wel aanslaat bij het publiek.

    Het interieur hierboven vind ik wel passen bij de 159 update. De DNA knop zit er ook in. Ik ben alleen wel benieuwd wat ze met de buitenkant gaan doen.

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 15:27
    Permalink

    @Reginald : klopt wat je zegt: volgens AutoInternationaal wordt de 159 / Brera / Spider pas in 2013 vervangen. Dus nu nog in ieder geval zo’n 3 jaar is een voldoende periode voor een goede FL

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 16:58
    Permalink

    @Raaf: Autointernationaal heeft ons als bron 😉
    We hebben een keer gemeld dat de Brera en Spider misschien een aantal jaren nog mee zullen gaan als aanloop op D-Evo. Dat plan is als het goed is nu herzien.

    Beantwoorden
  • 17 februari 2010 om 18:30
    Permalink

    Auto Edizione is de paparazzi onder de auto pers. En dat kun je beschouwen als een compliment 8)
    Wat zou het saai zijn ZONDER Auto Edizione. De overige Nederlandse autopers schrijft niet vaak positieve dingen over Italiaanse auto’s. De conclusie staat bij voorbaat al vast.

    Beantwoorden
  • 18 februari 2010 om 19:27
    Permalink

    Volgens mij moet een automerk auto’s produceren en verkopen. De designvoorstellen zijn aardig maar ook niet meer dan dat.
    En hoeveel geld moet er de komende jaren weer toegelegd worden op de produktie van de onverkoopbare Brera en Spider. Als Alfa aansluiting wil behouden moet er als de wiedeweerga een modellenprogramma komen dat de internationale competitie aankan.
    Een waardige 3 serie en Z4 concurrent met achterwielaandrijving is een goed begin.

    Beantwoorden
  • 19 februari 2010 om 10:06
    Permalink

    @Bialbero

    Alfa komt echt wel met waardige en volledig modellen gamma.

    @Alfablog, wordt de gefacelifte 159 van de buitenkant dan ook ect nieuw? Of behoud deze z’n huidige vorm (ik bedoel dan niet een facelift ala Fiat Bravo)?

    Beantwoorden
  • 19 februari 2010 om 10:26
    Permalink

    Geen idee trouwe bezoeker.

    LOL: ‘Alfablog.’ 🙂

    Beantwoorden
  • 21 februari 2010 om 01:54
    Permalink

    @ Mattia Mariani

    Alfablog is nog steeds onderdeel van toch 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.