SCOOP: Eerste kijkje in interieur Alfa Romeo 4C

4c interieur

Het eerste plaatje van het interieur van de Alfa Romeo 4C en let op…dit is niet het eindresultaat. Sterker nog, de meeste elementen die je hier ziet op het gebied van knopjes, roosters en instrumentarium, zijn van tijdelijke aard. Dat hebben we uit betrouwbare bron te horen gekregen en stelt ons eerlijk gezegd wat gerust, gezien het hoge plastic en recycle gehalte van dit testmodel. Deze plaatjes zijn trouwens in de VS geschoten.

4c interieur2

Het belangrijkste kenmerk van deze lage tweezitter, is de indeling van het dashboard, met naar de bestuurder toegedraaid middengedeelte. Helaas is in de middenconsole geen smal opgaand element meer te zien zoals in de concept, maar sommigen beweren dat er nog iets mist tussen het dashboard en het lagere gedeelte met de knopjes (van Abarth) voor de bediening van de transmissie, die nu overigens wat ver weg lijken te liggen. We verwachten dat het digitale klokwerk in Ferrari-stijl grotendeels de productieversie is, al twijfelen we heel erg over de vormgeving dat weinig Alfa DNA in zich heeft. Zou dit een andere meer ronde vorm krijgen, dat nu als zeer herkenbaar element nog achterwege is gelaten, of is dit het?

4c interieur3

Deel dit artikel:

10 gedachten over “SCOOP: Eerste kijkje in interieur Alfa Romeo 4C

  • 9 februari 2013 om 10:40
    Permalink

    Natuurlijk kan deze vormeloze hoop plastic niet het dashboard zijn, dit is Alfa onwaardig.

    Beantwoorden
  • 9 februari 2013 om 10:41
    Permalink

    ja zeg het maar! echt lelijk vind ik het niet, heb eerder het gevoel dat we naar een ‘basis/instap’versie van het interieur kijken…

    Beantwoorden
  • 9 februari 2013 om 17:03
    Permalink

    Dit kan niet waar zijn. Gaan ze het weer verprutsen net als bij de Breda? ๐Ÿ™ ๐Ÿ˜•

    Beantwoorden
  • 9 februari 2013 om 19:29
    Permalink

    dit is zo te zien geen echt productierijp dashboard, probeer de knop voor de verwarming van de benen/het aangezicht/de ruit maar eens te vinden…

    Beantwoorden
  • 10 februari 2013 om 12:55
    Permalink

    Ik verwacht eigenlijk ook niet dat het dashboard radicaal anders zal zijn wat betreft opzet en styling. Materiaal is vaak wel anders/luxueuzer in de uiteindelijke productieversie. Een dashboard ontwikkelen is zeer kostbaar en tijdrovend. Tsja, die typisch ronde klokkenwinkel van Alfa…. Inmiddels door werkelijk ieder merk gekopieerd! Magnu wel een wat anders wat mij betreft, dit kan heel goed zonder je afkomst te verloochenen. Deze tellerbak heeft wat scherpe lijnen, net als de auto. Maar goed, eerst maar even gewoon afwachten hoe het er in levende lijve uitziet.

    Beantwoorden
  • 10 februari 2013 om 18:36
    Permalink

    Whaha, dit kan je toch niet menen. Dacht op de homepage in eerste instantie naar het dashboard van een budget Fiat uit Braziliรซ of zo te kijken. Een homp plastic, lelijke plaat waar de airbag zit, gerecyclede knoppen uit de Giulietta en dan een knoepert van een instrumentarium. Het is toch geen Japanner?! Weet natuurlijk het eindresultaat niet (qua afwerking etc.), maar dit is niet te vergelijken met de (Duitse) concurrentie.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2013 om 09:26
    Permalink

    Idd Duitsland heeft vrijwel niks op dit gebied. Dat wordt lachen! 8) Mochten ze willen

    Beantwoorden
  • 11 februari 2013 om 10:28
    Permalink

    Wat had iedereen nu gedacht met een eindgewicht van 1000kg dat er een dashboard in zit van 100 kg. โ—

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.