Saad Chehab nieuwe marketingdirecteur Maserati
Maserati heeft met steeds meer klanten te maken zoals we weten, wat nu ook de reden is achter de keuze een nieuwe chef marketing, te weten Saad Chehab. De Libanees werd in 2011 nog aangesteld om een nieuw vormgegeven Lancia Europa in te helpen. Maserati zal de komende jaren veel meer aan marketing doen en Chehab is de man die direct aan CEO Harald Wester rapporteert hoe de zaken ervoor staan.
De Fiat-Chrysler groep zette vandaag ook andere mensen op nieuwe taken. Steve Beahm is de nieuwe senior vice-president ‘supply chain’, naast zijn dagelijkse werk als CEO van het merk Dodge. Tim Kuniskis doet als Fiat-baas van Noord-Amerika nu ook de coördinatie rond het eigen wagenpark voor werknemers van het concern.
Zo’n succes was het toch niet om Lancia Europa in te helpen. Hopelijk doet hij het nu beter.
Lag dat niet meer aan het ineenstorten van de markt Lusso?
@ Lancia4Ever
Dat is een standaard excuus van de Fiat-groep.
Het kan nooit goed zijn dat er bij de Fiat-groep zo vaak gewisseld wordt met posities van bepaalde mensen. Hij is volgens mij amper een jaar de baas bij Lancia/Chrysler en kan alweer doorschuiven. Ieder nieuw persoon betekent weer een strategie die licht veranderd wordt en dat kan nooit goed zijn. Continuïteit hebben de Italiaanse merken juist nodig en dat bevorder je op zo’n manier niet in mijn opinie.
Toevoeging: het is jammer dat Olivier Francois weg moest bij Lancia. Hij wist het merk weer een beetje op de kaart te zetten en had naar mijn idee ook hart voor het merk.
Binnen de diverse brands van FIAT Spa/Chrysler zijn veel functies verdeeld over diverse bestuurlijke lagen en al dan niet over verschillende regio’s. Het verhaal gaat dat Marchionne(De strateeg), “Al”Chehab heeft binnengehaald voor Chrysler/Lancia, en dit poppetje schuift ➡ nu gewoon door naar een andere positie, en zo schuift ➡ Al Gardner door naar de positie hfd. Chrysler. Of ze nou extern zijn of uit de interne gelederen komen, daar hoeven wij ons echt geen zorgen over te maken. Door de op handen zijnde wereldwijde expansie en veranderingen, zal het nog vaker gebeuren.