Project ‘Ellezero’: In Geneve debuteert de opvolger van Idea en Multipla

project ellezero

Tijdens de verregende zomermaanden hebben we al uitgebreid verslag gedaan van Fiat’s geheime B-segment project ‘Ellezero’, oftewel ‘L0′. Buiten dat er nog geen concrete naam naar buiten is gekomen, sijpelt er wel steeds meer informatie naar buiten. Inmiddels kunnen we wel bevestigen dat Fiat’s nieuwste MPV creatie zal debuteren op de Geneva motorshow van aankomend voorjaar. Aan het einde van dit jaar kunnen we al de eerste scoops verwachten wanneer de testversies de fabriekshal zullen verlaten. Vanaf mei 2012 zal de feitelijke productie dan van start gaan.

Zoals Antonio Cesare Ferrara, hoofd van Fiat Automobili Srbija, aangaf is het nieuwe model tussen de 4.10 en 4.25 meter groot en bedoelt voor vijf personen, een compacte MPV. Ook zal er naar zijn eigen zeggen een “verlengd exemplaar” op de markt verschijnen voor zeven personen. Bij Fiat mikt men op 250.000 stuks per jaar voor in ieder geval de Europese markt inclusief Rusland, “maar dit hangt uiteraard af van de uiteindelijke vraag”, aldus Ferrara.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Project ‘Ellezero’: In Geneve debuteert de opvolger van Idea en Multipla

  • 22 september 2011 om 10:31
    Permalink

    Zal mij benieuwen hoe ze een B-segment? MPV’tje willen oppompen tot een formaat Ulysse. Met een afmeting van 4.25m schurkt het tegen de Scenic aan, dit zou ook wat logischer zijn.

    Beantwoorden
  • 22 september 2011 om 12:54
    Permalink

    Kijk even op onderstaande link voor presentatie van de plannen van Fiat voor komende 3 jaren in Europa

    link

    Beantwoorden
  • 23 september 2011 om 16:45
    Permalink

    “Ook zal er naar zijn eigen zeggen een “verlengd exemplaar” op de markt verschijnen voor zeven personen”

    Dit vind ik een vreemde beslissing en waarschijnlijk economisch niet zinvol.
    Fiat heeft reeds twee zeven-zitters met de Doblo en Freemont, waarom hebben ze nog een derde nodig?

    Ze kunnen het geld dat die ontwikkeling kost beter investeren in het versneld ontwikkelen van de Giulia.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.