Prijslijst nieuwe Fiat Panda 2012
De nieuwe Fiat Panda staat vanaf februari 2012 in de showroom en Fiat Nederland maakt alvast de prijzen aan ons bekend. Nederland heeft wat dit betreft trouwens de primeur. De knappe Panda wordt een heel belangrijke auto voor Fiat en inclusief het oude model, waar voorlopig de stekker nog even niet uitgaat, wil FGA zo’n 230.000 stuks per jaar verkopen. Het succes dat zijn oorsprong heeft in 1980, zal dus nog wel even doorgaan. Dat kan natuurlijk alleen met een scherpe prijs volgens goede Panda-traditie, daarom is de sympathiek ogende vijfdeurs al vanaf 9.290 euro verkrijgbaar.
De derde generatie Panda wordt in ons land enkel aangeboden met TwinAir-motoren en het Start&Stop-systeem is standaard op alle modellen. Naast de inmiddels bekende tweecilinder turbomotor met 85 pk -‘International Engine of the Year’- zal ook de nieuwe turboloze 65 pk TwinAir-motor z’n intrede doen. In de loop van 2012 volgen ook de TwinAir 80 pk Bi-fuel, de Natural Power (groengas) en de Panda 4×4. De nieuwe Fiat Panda wordt leverbaar vanaf € 9.290,- in de uitvoeringen Pop, Easy en Lounge. Standaard is de Fiat Panda onder meer uitgerust met anti whiplash hoofdsteunen, gordijnairbags en een waarschuwingssysteem bij het niet dragen van veiligheidsgordels op alle zitplaatsen. Later zal er ook een innovatief remsysteem leverbaar worden, dat bij snelheden onder 30 km/h obstakels kan ontdekken waarbij vervolgens de auto automatisch wordt afgeremd.
De Panda is behalve een solide serieuze auto nu ook wel degelijk een smaakvolle lifestyle icoon aan het worden; De auto zal namelijk in tal van kleuren beschikbaar zijn en kun je door middel van een rijk pallet aan interieurkleurstellingen helemaal naar eigen smaak bestellen.
Prijzen nieuwe Fiat Panda:
TwinAir 65 Pop € 9.290,-
TwinAir 65 Easy € 10.290,-
TwinAir 65 Lounge € 10.990,-
TwinAir 85 Easy € 11.290,-
TwinAir 85 Lounge € 11.990,-
httpvh://youtu.be/tbUT89by64w
Ik vind de vanafprijs niet echt laag… = oordeel zonder er in gereden te hebben dan.
Vind het toch zo op het eerste gezicht een hoop auto voor je geld. Veel meer dan de vorige editie.
De basis prijs is te hoog om de competitie aan te kunnen of blijft de oude Panda er naast? 700,- meer als een UP en dan zullen veel kopers zeggen dan kun je beter een VW hebben want ja het is Duits degelijk en waarde vaster. Ik zou snel ook een active in de prijs lijst zetten. En 50% meer als het huidige model is wel erg veel extra. Ja het is ook geen kale uitvoering maar toch pittig aan de prijs voor een prijs vechter model.
snap het ook niet… even los of je veel auto voor je geld krijgt (want wss wel zo is..), de Panda zou het low-budget onderkant van de markt moeten zijn.. de oude Panda is rond de 7k dacht ik… hij wordt dus even 20% duurder? .. ze jagen dus mensen naar de picanto,up en hoe die gebakjes allemaal mogen heten
wat gaan ze doen bij Fiat? kijken of ze marktaandeel van de Grande Punto, Punto Evo of 500 kunnen wegkapen?
als het dan zo is, dat de oude Panda nog te koop blijft, snap ik het helemaal niet meer.. het kan kostentechnisch nooit verstandig zijn om er nog maar weer eens een model naast te zetten.. en marketingtechnisch nooit slim om dat dan vervolgens dzelfde naam te geven… (snap ook nog steeds niet waarom er een Evo en een Grande Punto is… alhoewel dat qua body nog wel dezelfde basis is..)
Veel meer auto voor ietsje meer geld 🙂 . Je kunt altijd het oude model nog nemen, een tactiek die de Franse merken ook wel gebruiken. Ik denk dat op termijn er nog een 3 drs kleiner model onder komt.
De prijzen zullen dalen als het oude model uit de prijslijst verdwijnt,anders verkoop je geen enkel oud model meer.!
Mooie auto 😀 , en dat voor maar 700 euri meer dan zo’n smakeloze Up…de keuze is dus niezomoeilijknie. We hebben er lang op moeten wachten maar zo te zien heeft Fiat er wel serieus werk van gemaakt.
@lanciakappasw
Uhhh. Ja dat vinden wij hier wel ja maar vergeet niet dat het gros van de potentiële klanten een karretje willen voor een scherpe prijs om goedkoop en makkelijk van A naar B te gaan. De oude panda bood dat. Een knap leuk en eigenzinnig karretje voor een scherpe prijs. Iemand die niet smakeloos wil rijden en daar extra voor over heeft koopt al een 500. Met deze prijs stelling gaat deze niet z’n succes worden als de huidige en verliezen ze veel klanten aan de 106 en UP drieling. Boven dien hebben de Duitsers een Betere naam dan de Italianen. Vandaag werd het weer eens bevestigd. Ja wel mooi hé z’n Alfa mare dat kost je toch zeker wel een fortuin aan kosten. Ik zeg ja hij kost de helft van de VW die we hadden en die reed de helft minder KM’s per jaar dus ja hij kost per km aan onderhoud een kwart van de VW en dat is best wel veel. Helaas is de MRB daar in tegen weer zo hoog daar kunne de onderhoudskosten niet tegen op, die aanslag van Jan-kees. Hij gaf wel toe dat ja dat idee wat hij bij Italianen had wel wat gedateerd was maar ja dat was zijn golf ook.