Persintroductie Alfa Romeo Giulia is een feit
Bijna een jaar nadat we de Alfa Romeo Giulia voor het eerst zagen, is het nu eindelijk zover dat iedereen aan deze indrukwekkende auto mag ruiken en proeven. De officiële herlancering van het Italiaanse premiumproduct is een feit. Zondag gaf de fabrikant nog persoonlijk de sleutel aan diverse hoogwaardigheidsbekleders, vandaag is het de beurt aan de pers. Stijlvol als altijd, tonen de Italianen de Giulia bij het prachtig gelegen Castello dal Pozzo aan de zuidkant van het Lago Maggiore, nog net aan Piemontese zijde. Veel eerste reacties zijn louter enthousiast. Niets dat tegenvalt springt in het oog van alle kritische aanwezigen. Enkel het slechte weer van dit moment zorgt voor een chagrijnige opmerking zo links en rechts. Gisteravond werd tijdens een sfeervol galadiner op de villa alvast een uitgebreide presentatie gegeven met onder andere de nodige specs, zoals die van de nog te introduceren 210 pk sterke 2.2 JTD (470 Nm max koppel, 320 Nm bij 1250 t/min en 440 Nm bij 1500 t/min). Ook is er de aankondiging gedaan van een 2.0 Biturbo met 350 pk die het gat zal opvullen tussen de Quadrifoglio en de 2.0 280 pk. Alles draait bij de Giulia om de prestaties wat uit alle uitvoeringen blijkt. Zo heeft een 180 pk sterke JTD slechts 7,1 seconden nodig om naar de 100 te geraken, wat sneller is dan de concurrent uit Beieren die 10 pk meer heeft. De eerste journalisten die ‘m hebben gereden zijn vooral laaiend over de rijdynamiek in de bochten. Precies het traditionele visitekaartje van Alfa Romeo.
Inmiddels zijn ook de voorbereidingen voor de commercie in volle gang en worden diverse spotjes gedraaid (foto’s boven en onder), onder andere in de straten van Milaan omdat het nobele merk toch onlosmakelijk met de Lombardijse hoofdstad is verbonden. Op 28 en 29 mei zullen de Italiaanse dealers het hele weekend geopend zijn voor de verkoopstart van de Giulia. Alfa Romeo Nederland zal naar verwachting in de loop van juni met een aankondiging komen.
[nggallery id=1132]
De pers is vooral positief! De rijeigenschappen zouden geweldig zijn. De belangrijkere reviews zijn ook positief over het interieur. Zelfs de Duitsers vinden het interieur ‘Audi kwaliteit’ hebben.
hoe zou je ook niet positief zijn over zoiets moois
Audi kwaliteit positief ??
Dat Duitsers dat vinden is dan weer erg grappig want de interieur leverancier is dezelfde als die van BMW. Tot zover de vergelijkende reviews.
‘Audi kwaliteit’…….
2.0 350 HP gasoline engine is in the works.
Goed om te lezen dat de eerste auto journalisten positief zijn. Ik gun Alfa alle succes van de wereld met de Giulia.
Als FCA klaar is met het opnieuw in de markt zetten van Alfa en de nodige euro’s heeft verdiend, kan worden gewerkt aan een volgend project: Lancia uit de ijskist halen.
Even auto-motor-und-sport citeren:
“Alfa Romeo Giulia ist ein echter 3er-Konkurrent
Die BMW-Dreierreihe ist der ausgemachte Gegner der Giulia. Als Sportabzeichen trägt das Topmodell als M3-Gegner ein Kleeblatt, das namensgebende Quadrifoglio auf dem Kotflügel. Ein wenig Alfa-Tradition muss schon sein. Und es ist kein leeres Versprechen.”
“Fazit
Vergessen Sie die mit dem Scudetto verzierten alten Modelle samt Vorderradantrieb. Mit der Giulia gibt es endlich wieder einen echten Alfa Romeo – mit Hinterradantrieb. Von ihm werden diverse Modelle abgeleitet, vom Kompaktwagen über mehrere SUV bis hin zur großen Limousine. Und selbst Maserati wird an dieser neuen Plattform partizipieren. Danke.”
Na also, wundergar 🙂
Wunderbar natuurlijk
wat een gave auto zeg. Ik rijd zelf een Kia. Vindt dit echt een mooie auto. zou hem maar al te graag rijden.
De Giulia zal a.s. maandag voor het eerst in Nederland te zien zijn bij FrankVaneman Automotive in Amsterdam. Tussen 11.00 en 16.00 uur.
Dit is een van de heel weinige auto’s waar ik elke maand krom voor zou willen liggen echt wat een super auto en het is nog een Alfa Romeo ook! Duitse pers moet je altijd even afwachten ze komen straks met het beroemde punten systeem in hun testen en dan pakken ze de BMW 3 serie tegen de nieuwe Alfa Romeo. Dan is het belangrijk dat ze geen onzin gaan schrijven taak voor Harald Wester lijkt mij. Ik ben heel benieuwd naar de Engelse pers over de nieuwe Alfa Romeo
Ciao
Squadra
280 en 350Pk versies zijn ook zeer welkome varianten. die 280 en 350PK versie ook maar in de 4C lepelen de laatste als QV.
Nu maar wachten op de ervaringen en hopelijk maakt hij gehakt van de concurrentie volgens als conclusie uit vergelijkingstest. Dat zal de grootste opsteker zijn voor het merk en de Italianen.
TopGear is lyrisch, Autocar weer wat minder. En, verrassend is het misschien niet, het dashboard haalt volgens hun niet Duits niveau. Lachen toch, omdat uitgerekend de Duitsers dat wel vinden…. Blijven bijzondere mensen, die (auto)journalisten.
@Bert,
De Levante vonden ze bij Autovisie ook niet op niveau van de Duitsers. Bij de Giulia is het tenminste netjes weggewerkt i.p.v. plomp verloren als vergeten item aan het dash geplakt zoals bij de A4 en C klasse dat vind ik weer goedkoop overkomen en niet erg netjes opgelost. Het is maar net wat je prettig en fijn vind en wat je gewent bent. Ik vind niet echt dat er wat mis is met de cruise control handel bij het stuur van de Italiaanse auto’s en de licht schakelaar daar vind ik ook veel prettiger dan hem buiten bereik op het dash te plakken. Bij de Giulia zullen ze daar wel blij mee zijn dat ze de Duitsers na doen. Maar ongetwijfeld zal de knop net iets anders aanvoelen en zal het wel weer niet goed genoeg zijn omdat het net even anders is, ook al is het zelfs beter.
Ik dacht dat de dashbords uit de zelfde fabriek kwam als bmw en audi?
Prachtige review: https://youtu.be/Za_zyETrDuE Ook als je geen Italiaans verstaat, zie je aan z’n gezicht wel hoe de auto rijdt….. 🙂
Die Giulia Q maakt volgens mij als ik dit allemaal zie en hoor enigszins gehakt van de concurrentie. Zo zie je maar weer….de wereld ziet nu wat wij liefhebbers allemaal allang wisten. De real stuff komt uit Italia.
Beste Hans,
Deze firma maakt de dashboarden http://www.faurecia.com/en/about-us/interior-systems. Dat AutoCar dit roept is een schande en hebben hun huiswerk niet goed gedaan wat een sukkels. Want bij Jaguar vinden ze het altijd waanzinnig mooi nou ik zeg niets meer. Echt er zijn van die Autobladen die schrijven echt complete onzin. Ken nog een verhaal van een duurtest van Auto Motor en Sport van de Alfa 166 reden ze dan een heel jaar mee. In dat jaar had de Alfa 166 ze 2x laten staan dit bleek later gelogen en niet waar gaf de tester toe die inmiddels weg was!
Ciao
Squadra
beste squadra
ik rij zelf al meer dan 33 jaar alfa ,en weet je nog nooit heeft ze me laten staan .
en ik weet dat de giulia goed in mekaar zit en dat zelf de duitsers dit toegeven .