P940 geeft zich deze week nog bloot

P940

De nieuwe Alfa Romeo zal deze week nog getoond worden.

Volgens een Italiaanse nieuwsite heeft FGA geen enkele presentatie vertraagd zoals veel websites beweren. Er is dus ook geen embargo dat geschonden dreigde te worden. Wat wel herzien is, is de naam Milano. Dit was echter al een tijdje geleden besloten. Zoals het er nu naar uit ziet is er dus een Babylonische spraakverwarring ontstaan op het internet, of heeft de PR van Alfa Romeo een leuke knuppel in het hoenderhok gegooigd om de naamswijziging onder de aandacht te brengen. Discussies rond de naam Giulietta worden inmiddels intenser. Zal dat de naam dan toch worden? In ieder geval gaat volgens ons de introductie van ‘Progetto 940′ de meest markante worden in de geschiedenis van het merk.

Volgens dezelfde bron zou de presentatie van het nieuwe logo, samen met de foto’s in de loop van deze week nog plaats vinden. Een lang verwacht cadeau van de Sint, die hiermee een hoop verwende en ongeduldige snotneuzen zal blij maken zoals wij. Het vernieuwde logo zou meer chroom hebben en minder kleur bevatten dan het huidige waardoor het krachtiger over zal komen. Alfisti hoeven dus niet te vrezen dat het een onherkenbaar teken zal worden.   

Wat alvast definitief is rond de nieuwe Alfa zijn de volgende gegevens:

-Bij de introductie in maart zal de auto met de volgende vier motoren beschikbaar zijn;  120 (LPG?) en 165 pk 1.4 MultiAir en de 105 pk 1.6 en 170 pk 2.0 MultiJet.

-Een 2.0 140 pk MultiJet zal in november 2010 op de markt verschijnen.

 -Een maand na de persentatie (april 2010), zal de 1750 TBI QV gepresenteerd worden met 235 pk.

-Alle varianten hebben start-stop systeem.

Deel dit artikel:

14 gedachten over “P940 geeft zich deze week nog bloot

  • 1 december 2009 om 14:55
    Permalink

    Ahh ik lees al een tijd mee.
    Maar nu moet ik toch reageren…ik kan niet wachten!

    ciao,
    Vincenzo

    Beantwoorden
  • 1 december 2009 om 15:38
    Permalink

    Vol verwachting klopt mijn (sportieve) hart…
    Hopelijk gaat ie toch Milano heten, erg mooie benaming en was er al helemaal aan gewend. 🙁

    Ciao

    Beantwoorden
  • 1 december 2009 om 16:45
    Permalink

    Nou, meest markante introduktie? Denk dat ieder hier wel een paar markantere kan bedenken als het geheugen geprikkeld word. 🙂

    Beantwoorden
  • 1 december 2009 om 16:56
    Permalink

    Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Het is al heel lang bekend dat de auto pas in Geneve getoond gaat worden. Ok dan mogen we alvast wat smullen bij een paar plaatjes maar er in rijden dat wordt dus echt pas (op zijn vroegst)Q2 2010! En de naam? Do we really care? Zolang er autoproducenten die hun auto Picnic noemen komt Alfa er altijd mee weg. 149 is ook prima. Milano, Giulia, Sprint. Of gewoon als de Duitsers doen. Die hoeven geen namen te verzinnen want die plakken de oude typeplaatjes gewoon op het nieuwe model 😆

    Beantwoorden
  • 1 december 2009 om 17:33
    Permalink

    @Mattia,
    Begint met een “A” en eindigt met een “A”. 🙂

    (en nee, geen Alfetta 😉 )

    Beantwoorden
  • 1 december 2009 om 21:43
    Permalink

    De naam zal me idd worst zijn. De prijs en rij-eigenschappen van die QV al iets meer (wendbaarheid, lichtvoetigheid, bovenal: stuurgevoel), en al helemaal de hoofdvragen; komt er een sprint (veloce) en komt er een GTA?

    Beantwoorden
  • 1 december 2009 om 22:34
    Permalink

    Ik gok op Giulietta als kleine broertje van de Giulia.

    Alfa Torino zou ook kunnen maar is toch een beetje heiligheidschennis. 😉

    De 1750TB QV wordt een lekker bommetje, wat je daarmee moet icm een
    start/stop systeem ontgaat me.

    In ieder geval blij dat er eindelijk weer eens wat leven in de brouwerij komt in de segmenten waar het geld moet worden verdiend.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 10:40
    Permalink

    waar is de nieuwe foto van de 149? autoweek en autoblog laten m al zien.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 10:47
    Permalink

    we twijfelden al een tijdje maar hier is ie dan…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.