Orders Maserati Ghibli stromen binnen

ghibli order

De Ghibli is nu al een gewild alternatief in het E-segment, aldus de CEO van Maserati Harald Wester zelf, tijdens een presentatie in Toscane. Net als bij ons vorig weekend, is de Maserati Ghibli momenteel bij tal van dealerpresentaties te zien door heel Europa. De baas van het merk met de drietand meldt dat de unieke eigenschappen van deze auto, ervoor zorgen dat het nog weleens een succes in wording kan zijn. De auto zal pas in augustus op de belangrijkste Europese markten verschijnen en is al minstens 2250 maal besteld. Volgens de CEO is dit te danken aan de excellente techniek, gecombineerd met een uniek design en de merkidentiteit als zodanig. Dat laatst is volgens Wester vooral erg belangrijk en kan een flinke impuls zijn voor Maserati. De Duitse concurrentie in het E-segment heeft weliswaar verschillende smaken in de aanbieding (Audi A6, Audi A7, BMW 5 Serie, BMW 6 Serie), maar biedt in feite geen onderscheiding qua merkbeleving, terwijl daar juist steeds meer vraag naar is, aldus de Duitse baas van Maserati.

ghibli order2

Een verkoopdoelstelling van 22.000-25.000 stuks per jaar, lijkt voor de Ghibli dus best realistisch te zijn. In september volgt de introductie in de VS, China en Rusland en eind dit jaar is Japan aan de beurt. In meest e bestellingen voor de Ghibli komen tot nu toe vanuit Amerika. In Europa hebben binnen een paar weken zich 694 klanten gemeld.

Deel dit artikel:

7 gedachten over “Orders Maserati Ghibli stromen binnen

  • 21 juni 2013 om 11:20
    Permalink

    Verbaast me niets, ik denk dit een topper wordt qua verkopen, en dat op meerdere continenten.

    Beantwoorden
  • 21 juni 2013 om 22:18
    Permalink

    Ik hoop echt dat deze een directe concurrent wordt met de 2 grootste spelers in dit segment; het zou toch geweldig zijn als de zakenwereld en masse de Ghibli, zou verkiezen boven de anderen!

    Beantwoorden
  • 28 juni 2013 om 14:16
    Permalink

    @ Il Quadrifoglio: kun je dat nader toelichten? Had je een andere conclusie willen hebben, bijv. perfecte bouwkwaliteit en ergonomisch tiptop maar ziet er niet uit en rijdt als een dweil? Ik denk dat AV een reele voorstelling van zaken heeft gegeven en ja, een italiaan heeft nu eenmaal zijn gebreken tov Ze Germans maar dat wordt weer volop gecompenseerd door design en rijplezier. Of lees ik het artikel compleet anders, waarom jij teleurgesteld bent in AV?

    Beantwoorden
  • 28 juni 2013 om 21:17
    Permalink

    @ Il Quadrifoglio;

    Inderdaad!

    Zo lang Wolfsburg als een aasgier blijft jagen op AR, zegt me dat genoeg.
    Zelfs zij beseffen dat italiaanse auto’s net “dat” hebben wat zij al jaren tevergeefs ook proberen te stoppen in hun producten.
    Dan lach je je toch krom als er dan een overgewaardeerde autojournalist begint te zeveren over ergonomie en bouwkwaliteit in vergelijking met de Duitse concurrenten!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.