Opvolger Ferrari California in Frankfurt te zien?
De volgende generatie Ferrari California behelst zoals we al paar jaar geleden geschreven hebben een hoop meer dan gewoon een volgend model. Dat wordt nu ook bevestigd in nieuwe geruchten die uit redelijk betrouwbare hoek komen. Ten eerste is er het nieuwe platform waarop de volgende ‘instapper’ van Ferrari komt te staan. Een modulaire ondergrond waar FCA op termijn meerdere GT’s op wil bouwen voor verschillende merken. Onder andere ook volledig elektrische modellen en behalve voor Ferrari en Maserati, bijvoorbeeld ook onder de vlag van Alfa Romeo.
Maar eerst de nieuwe Ferrari dus, die volgens een bron waar ook Ferrari-bezitters kennis delen die hen als klant reeds ter ore is gekomen, dit najaar al op de IAA getoond zal worden. Het wordt er een met dik 600 pk. Bovendien zal naast een model met vouwdak, mogelijk ook een GT en een auto met softtop geproduceerd gaan worden. We verwachten dat dat laatste overigens meer met Maserati te maken heeft dan met het merk uit Maranello. De productielocatie van de nieuwe Ferrari is gezien het platform mogelijk niet in het heiligdom nabij Modena. De oude Maserati-fabriek is een optie of zelfs helemaal in Turijn in het gigantische complex van Mirafiori.
De opvolger van de California T zal een design hebben dat geïnspireerd zal zijn op de 488 en de GTC4 Lusso en onder de kap komt een 3,9 liter V8 biturbo. Binnenin zal de GT een 2+2 configuratie hebben, wat we ook verwachten van de nieuwe Maserati GT die in 2019 debuteren zal.
Wat is er mis met het huidige model? Bovendien: een Ferrari die niet in Maranello wordt gebouwd, is geen Ferrari. Ze nemen de ziel weg van het merk.
Is een FIAT 500 uit Polen geen FIAT??
Onzin ze moeten gewoon goed geld verdienen met alle merken maakt mij niet uit waar ze gemaakt worden.
De Gallardo werd ook bij Quattro GMBH gemaakt dus!
Ciao
Squadra
Er zijn twee redenen waarom ik dit niet geheel geloofwaardig acht. De eerste is dat Ferrari geen FCA meer is en FCA daardoor commerciële tarieven zou moeten rekenen voor gebruik van zijn fabrieken. Het tweede is dat Ferrari niet aan massaproductie doet. Een massaproductiefabriek als Mirafiori lijkt me daarom wel heel erg vreemd. Erg veel faciliteiten voor serieproductie heeft Fiat niet. De Maserati-fabriek zou een optie kunnen zijn, maar daar moeten dan wel zwaarwegende gronden voor zijn.
Bij serieproductie speelt het platform minder dan bij massaproductie: Bij massaproductie is de assemblagelijn ingericht om dat platform te bouwen en is het gebruik van meerdere platformen op dezelfde lijn complex. Bij serieproductie speelt dat minder: Er is veel minder geautomatiseerd, dus als je de onderdelen op de juiste plek kunt krijgen kun je er auto’s van bouwen.
Klopt dmantione, aan de andere kant zijn er hardnekkige geruchten dat men Ferrari een tikkie meer de massa in wil gooien met (veel) hogere aantallen en is er zelfs het idiote idee om toch met een SUV te komen volgens sommigen.
The story is true. 600 HP, 5 cm more rear legroom, lower height, much lower weight compared to California.
They will show it on Friday, 8th September in Portofino.
Ferrari 70th birthday celebration is in Maranello on 9th and 10th September where selected customers will try this new Ferrari.
It will have retractable roof. At the later date Coupe will come.
Crossover model is crucial for China. They do not bus sports Coupes.