Optielijst nieuwe Alfa Romeo Giulietta

Giulietta 2016 optielijst

Inmiddels ligt de optielijst van de vernieuwde Alfa Romeo Giulietta al op straat. De auto zal op 24 februari voor het eerst voor (een select) publiek worden getoond en debuteert op internet waarschijnlijk al op 17 februari, terwijl de lancering in de showroom al vanaf maart is. De naam Quadrifoglio wordt voortaan alleen nog voor erg potente modellen gehanteerd is de verwachting van het topmodel Giulietta met 240 pk heet voortaan Veloce. Instapmodellen heten gewoon Base en de iets luxer uitgeruste varianten noemt men Super. Deze laatste naamgeving is Alfisten alles behalve onbekend, aangezien het nog niet zo lang geleden voor het laatste is gebruikt.

Dit zijn de benzinemotoren: De 1.4 TB met 120,150 en 170 pk. De Veloce heeft uiteraard de 1750 TBi met 240 pk. De dieselmotoren zijn: De 1.6 JTDm enkel als 120 pk en de 2.0 JTDm met 150 of 175 pk. Verder is er de LPG versie met 1.4 TB van 120 pk. De gerobotiseerde TCT automaat is standaard terug te zien op de 170 pk TB, 175 pk JTDm en 240 pk Veloce. De automaat is optioneel op de 120 pk JTDm. Hoewel de uitrustingsniveaus ongetwijfeld bekend voor zullen komen, zijn er de nieuw klinkende pakketten ‘Visibility’ en ‘Comfort’. Enkele nieuwe lakkleuren en velgsoorten zullen ook debuteren op de Giulietta facelift. In Italië start de nieuwkomer van Alfa in het C-segment vanaf 22.200 euro en stopt de Veloce bij 34.900 euro.

Deel dit artikel:

10 gedachten over “Optielijst nieuwe Alfa Romeo Giulietta

  • 10 februari 2016 om 15:31
    Permalink

    Geen CNG (“Methano”) ?

    22.200 € = meer dan 2.000 € duurder dan de ‘basisversie’ van de Lancia Delta in juni 2014.
    Denken ze bij FCA écht dat een Lancia liefhebber meer geld zal neertellen voor een zwart interieur en minder plaats achterin ?
    Of is dat “premium” à la Auwdi ?

    Beantwoorden
  • 10 februari 2016 om 15:47
    Permalink

    Aan koen we zitten nu in 2016 en auto,s zullen alleen maar duurder worden .het is niet anders ben blij dat alfa er nog is hopelijk komt het met lancia ook zover

    Beantwoorden
  • 10 februari 2016 om 15:57
    Permalink

    Beste Koen,

    Dat vergelijk slaat als een tang op een varken, De Delta is een heel andere auto als de Alfa ook een ander publiek dat verschil zal straks alleen maar groter worden. Waardoor Lancia als merk zeker kan terug keren. Ik hoop nog altijd op een nieuwe Delta en dan zeker een HF Intergrale. Lancia past straks heel mooi tussen Fiat en Alfa Romeo in. Kan het luxe label van FIAT worden met voorwielaandrijving en 4WD en hybride modellen. En dan de dealers voor de toekomst Alfa Romeo Jeep en Abarth onder 1 dak en dan FIAT Lancia en FIAT Professional.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 februari 2016 om 23:50
    Permalink

    Is die 2.0 JTDm van 175 pk een nieuwe motorvariant ? Ik meen mij te herinneren dat de 2.0 JTDm altijd 140 en 170 pk had.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 11:46
    Permalink

    @koen Ik denk niet dat een Delta-rijder snel in een Giulietta zal stappen nee. Ik denk ook niet dat Alfa zich daar op richt en ik snap je opmerking ook niet. Minder ruimte achterin, klopt. Ooit iemand ontmoet die een Alfa kocht vanwege het fantastische ruimte-aanbod? Daar staat tegenover dat een Giulietta een klasse beter rijdt dan een Delta.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 13:08
    Permalink

    Waarom zijn de 170pk en 240 pk alleen als TCT? Ik heb nu een automaat (S-tronic, ja van Auwdi ;-)) omdat ik het een keer wilde proberen, maar m’n volgende auto is gewoon weer een handbak! Veel fijner maar vooral sportiever.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 13:22
    Permalink

    @RB

    Ik ken alleen de handbakken van fraudi/auwdi. Maar als ik de insteek van audi een beetje goed begrijp zijn ze meer op comfort afgesteld dan sportiviteit. Standaard is een audi bijv soepeler afgeveerd dan een vergelijkbare VW. Als ze dat ook met de S-tronic doen dan is dat ook meer op comfort dan sportiviteit.

    Ik ben sinds kort over naar z’n TCT van Alfa. Ik kan je een ding melden dat is best sportief reiden en ik zou hierna graag weer z’n bak willen. Als je hem vloert schiet hij tot het rood voor hij opschakelt om dat het een turbo motor is is door trekken naar 6000rpm beetje onzinnig dus moet ik zelf aan de flippers trekken om hom wat sneller op te laten schakelen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar mee dat als je hem op handmatig zet hij zelfs niet voor je opschakelt en je het echt zelf moet doen alleen terug doet hij i.i.g. wel voor je ook in handmatig als de snelheid te laag licht voor het dan geldende verzet.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 13:26
    Permalink

    De reden dat ze alleen de TCT aanbieden lijkt me juist de sportiviteit. Met de TCT kan je het snelst rijden en bij een snelle motor hoort een snelle bak. En je kunt ‘m gewoon op handmatig zetten als je zelf wilt schakelen.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 13:31
    Permalink

    Tja, ik heb een A3 sedan S-line met 1.4TFSI (erg stug geveerd); in de sportstand gaat het schakelen wel erg snel maar ik mis een stukje gevoel; mogelijkheden met de koppeling, zelf geheel bepalen wanneer je schakelt; dat soort dingen. Tuurlijk, ik heb ook flippers (en hij kan in de handmatige stand) maar het blijft anders dan zelf schakelen en dus koppelen. Met de 55.000 km die ik per jaar (in de file sta) afleg is de automaat top maar als je even wat sportiever wilt rijden is een handbak in mijn ogen veel fijner. Ik had niet gedacht dat ik dat zo zou gaan missen.

    Beantwoorden
  • 12 februari 2016 om 13:46
    Permalink

    @RB

    De S-line is inderdaad hard maar dat is dan ook niet de standaard. Ik heb het gister even geprobeerd in manual gaat hij geen verzet omhoog als jij niet flippert of tikt tegen de pook dan schiet hij in de toeren begrenzer. dan mis je alleen het intrappen van de koppeling en dat mis ik nu net niet komende uit een handgeschakelde diesel. Het went zelf zo snel dat ik er in onze andere auto om moet denken dat ik wat extra handelingen moet doen als ik instap. En dan schakelt hij lekker rap heb ook nog niet de behoefte dit aan te laten passen door middel van chippen. Met de 159 stond de afspraak om bij squadra langs te gaan al gepland voor ik de auto ging halen.

    Maarja dat was een 120 8V die 1500kg moest verplaatsen dus die kon die 80nm en 40PK wel gebruiken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.