Olivier François zegt dat Lancia klaar is voor de concurrentiestrijd
De Franse CEO van Chrysler en Lancia zegt in kort interview met het Duitse Handelsblatt, dat de fusie tussen Lancia en Chrysler een hele sterke is. François zet daarbij zeer hoog in en noemt de Thema zelfs een typisch Italiaans vlaggenschip. Kortom, de CEO van Lancia lijkt erg overtuigd van deze samensmelting;
“Lancia heeft nu voldoende volume om de strijd aan te kunnen. Men mag kritiek hebben, maar dat is niet terecht, vooral zolang men de auto’s nog niet heeft kunnen rijden. Wie straks in de Thema rijdt, zal begrijpen dat dit de nieuwe kampioen is van het E segment. We concurreren met Audi, BMW en Lexus. De 300 is de beste auto van Amerika en we hadden er geen Thema van gemaakt als we de ‘looks’ niet Italiaans genoeg zouden vinden (!). Klanten zullen toch onze auto’s overwegen als ze zien dat de goede kwaliteit, prestaties en technologie tegen een scherpere prijs wordt aangeboden? Lancia is een goed merk, maar wat we misten waren voldoende modellen, dat is nu opgelost.”
Leeft deze man onder een steen,
Hij kan het vergeten met de BMW 5 serie, daar heb ik mee gereden dat is echt een fantastische auto net zoals de Delta en de Thesis.
Chrysler 300 was niet echt een fantastische auto, maar ik begrijp het wel hij zal wel moeten.
Ik ben echt hardcore Italian fan maar ik vond de Thesis toch veel mooier als deze auto.
Jammer maarja ik weet ook dat dit tijdelijk is voor Lancia en dat er dan heel veel mogelijk is.
Ciao
Squadra
Op welke planeet leeft deze beste man? De 300 italiaans genoeg! Dan vraag ik me toch af of hij niet een klap van de molen wiek heeft gehad. Net zo iets als New York een stad is die Italiaanse genoeg is. Wat een nonsens.
Een 300 is niks mis mee als een Chrysler een echte Amerikaan. Dat hij mischien goed reid zal best kunnen maar je moet die klanten er dan wel in krijgen en die lopen ben ik bang met een grote boog om de show room. Maar de toekomst zal het leren.
Maar ik heb mijn twijfels als ik kijk naar het verleden. Dit werkt alleen voor Opels (tenzij ze te spannend zijn (spider en GT))die verkopen meer als het orgineel. Maar ik zie niet meer Sedici’s dan SX4’s.
@AR 159: In Italië zie je veel Sedici’s. Volgens mij was deze auto ook vooral voor deze markt bestemd.
De 300 Italiaans genoeg? Hmmm…ergens wel. Ik weet niet of iedereen z’n eigen eerste reactie nog kan herinneren toen Chrysler met de 300C kwam een paar jaar geleden? Ik weet de mijne nog wel: Wat een Maffia bak! Is er iets Italiaanser dan de maffia?
Ik ben zeker weer de enige die er toen zo over dacht….
WOW geen idee wat die gast voor rare pilletjes slikt maar om nu een Amerikaanse Crysler (qua bouwkwaliteit bv.) te laten concurreren met een Lexus is wel erg hoog gegrepen.
Die yanks zijn prima Amerikaanse auto’s maar om BMW,Audi en Lexus bang te maken heb je toch iets meer nodig dan de typische bouwkwaliteit waar die Ami’s bekend om staan.
Maar goed hij heeft wel gelijk dat ik in geen van die wagens gereden heb en ik eigenlijk nog geen oordeel mag geven.
Italiaanse looks ? :shock
😯
3e poging
………we wachten de verkoopcijfers maar af! De huidige BMW’s zijn ook geen designtoppers en verkopen ook erg goed………
Het enthousiasme van deze man doet me denken aan het orkestje op de Titanic. Die bleven ook onverstoord en met evenveel enthousiasme verder spelen terwijl ze wisten dat het geen zin had en dat er toch niemand luistert.
Hij zal wel met die verklaring gekomen zijn omdat de eerste reacties op de het nieuwe Lancia overwegend negatief waren. In sommige bladen werd het zelfs afgedaan als de grap van Geneve.
@AutoEdizione
De Italiaanse markt krimpt en FGA het hardst ze zullen ze daar wel verkopen maar een succes zal het niet worden.
Maar als ik het goed begreep wilde ze vooral buiten Italie groeien. Dan hadden ze de Chrysler Chrysler moeten laten en daar naast een Lancia er van moeten maken ipv van deze schaamteloze stikkers plakken. En nog erger het gezicht van Lancia ver Amerikaaniseren. Laat de twee merken zich zelf zijn dan heb je het meeste succes.
Als je kijkt naar de Italiaanse markt dan scoord een AR 159 dik slechter dan de duitsers in aantallen. Als de Italiaanen deze al niet willen hebben willen ze dit dan wel?
Buiten Italie is de Sedici een grotte flop.
@Marco,
idd, een mafia-bak, maar dan wel een amerikaanse mafia-bak. de 300c ziet er uit als een italiaanse bak, net zoals ze bij de new-york pizza een echte authentieke italiaanse pizza voor je neus zetten.
En als chrysler is de 300c echt een topding, brute looks en een dikke V8 onder de kap, maar dat is toch echt geen italiaan. Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen hoe lancia hier wat mee wil gaan verdienen. In de states (waar het ding de meeste kans maakt) wordt ie toch als chrysler verkocht, op de europese markt, waar ie als lancia moet gaan verkopen is ie volgens mij bij voorbaat kansloos tegen o.a. de duitse premium-boeren
@AR 159: Wat ik wil zeggen is dat de verkoopdoelen laag waren voor de Sedici omdat de auto vooral voor de eigen markt was bestemd. Bij een Joint Venture (Suzuki) worden afspraken gemaakt over aantallen en percentages op diverse markten. In Italië had Fiat het voor het zeggen en daar buiten deed men weinig om de auto in de markt te zetten. Dat is allemaal part of the deal. Joint Ventures zijn daarom ook vaak weinig gunstige ondernemingen voor fabrikanten. In dit geval kon Fiat het goed gebruiken omdat het in die tijd op z’n gat lag. De Sedici scoorde relatief goed in Italië en dus is dat plan redelijk geslaagd te noemen.
Ik ben toch benieuwd hoe goed de 300 het doet in een rijtest. Indien er inderdaad veel werk is gestoken in het verbeteren van de techniek (ookal is het gebaseerd op de voorganger) zal de auto het best goed kunnen doen. Indien ook het interieur uptodate is moet het toch kunnen zou je zeggen.
LOL. Franse arrogantie en optimisme.
Dat is ze in de 2e Wereldoorlog ook fataal geworden tegen de Duitsers. 🙂
Fransen zijn nog een stel grotere chaoten dan Italianen als dat al mogelijk is.
Foto-> Achter onze vrolijke vriend staat een auto waarvan de motorkap niet bepaald netjes aansluit op de rest van de auto.
Deze auto zou nooit door de de kwaliteits-controle bij Lexus gekomen zijn.