Oktober beste Braziliaanse verkoopmaand voor Fiat sinds 2009

Fiat heeft in Brazilië als marktleider een nieuw record op haar naam weten te vestigen met een marktaandeel van 26,17%, het hoogste resultaat sinds april 2009. In januari stond het totale aandeel op deze grote markt nog op 21,55%. Het Italiaanse merk groeide in de tiende maand met +45% ten opzichte van vorig jaar en is daarmee bovengemiddeld sterk, aangezien de meesten het met een aantal van rond de +23% moesten doen. Fiat heeft in oktober 20.313 auto’s meer verkocht dan in dezelfde maand in 2011. De onlangs vernieuwde Fiat Palio en Siena, behoren samen met de Strada pickup tot de sterkste van het land qua verkoopaantallen.

Ondanks de tijdelijke staatssteun om de markt extra te prikkelen, valt veel van het grote succes toch toe te schrijven aan de sterke aanpak van het merk uit Lingotto. Fiat heeft de afgelopen tijd ook niet voor niets Braziliaanse onderscheidingen ontvangen voor beste scores op het gebied van betrouwbaarheid, productontwikkeling, design en marketing. Dankzij extra belastingvoordeel tot auto’s met 1.0 liter motoren, heeft Fiat momenteel zelfs bijna de helft van het hele B-segment in handen (45%). Dit is het populairste segment in Brazilië. De Uno (+3%) groeit minder hard dan de Palio en Siena, maar doet goed mee. Ook de onlangs vernieuwde Braziliaanse Punto (foto) scoort steeds beter, evenals de nog niet zo lang geleden geïntroduceerde 500.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.