Officiële persfoto’s Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo toont vandaag zoals reeds door ons was aangekondigd de eerste plaatjes van de productieversie van de 4C. Geheel symbolisch gaat op deze afbeeldingen om een Amerikaanse versie. De auto die straks in Genève te zien zal zijn is nagenoeg identiek aan de concept, dat misschien een beetjes als een teleurstelling kan aanvoelen, maar het uiteraard absoluut niet is. Alleen al vanwege de excellente cijfers die deze auto met zich mee zal brengen. Wel betreuren we de kwaliteit van deze afbeeldingen die de realiteit geweld aandoen. De ‘Scudetto’ tussen de koplampen is gelijk aan die van de concept. We zien geen omlijsting van chroom zoals op de 8C, wat we eigenlijk wel hadden verwacht.
Deze 4C in Rosso Alfa Romeo, is een tweezitter van minder dan 4 meter lengte en is 2 meter breed en 118 cm hoog. Alfa Romeo zegt dat de ontwikkeling is gebaseerd op het concept van de reeds bestaande 8C Competizione. De 4 cilinder 1750 TBI is van een nieuwe generatie en is geheel uit aluminium opgetrokken. Men spreekt nog niet over het aantal pk’s van de 1750, maar wel over de verhouding tussen gewicht en pk’s, namelijk 4 kg/pk. Uiteraard wordt er ook gebruik gemaakt van een nieuwe versie van de gerobotiseerde TCT-transmissie, die we ook op andere nieuwe Alfa’s in het D-segment gaan terugzien.
Het Alfa DNA systeem is ook van een nieuw soort en is voorzien van de optie ‘Race’, zoals we dat kennen van de 8C. Het interieur dat we helaas nog niet te zien krijgen, heeft een middenconsole van carbon fiber. Deze materie vinden we ook weer terug in het chassis, wat van deze tweezitter een echte straatracer zal maken met uniek karakteristieken. Opvallend is ook de lay-out van de koplampen, uitgerust met LED-techniek.
De LED’s hebben wat weg van de Alfa Romeo Diva.
Idd, weet niet of ik het mooi vind eigenlijk. Heb liever echte lampen achter glas zoals de 8C heeft. Dit doet wat goedkoop aan. 😕
Zijn dit photoshop persfoto’s? lijkt het mij wel op… maar het zal vast het productiemodel zijn… en zoals Lancia4Ever al zegt, ook ik heb veel liever het glas ervoor, en lichte achtergrond in de units…
Ik ben er niet stuk van. Scudetto vind ik ook een gemiste kans. Lijkt net dat ze op safe gespeeld hebben, maar dan is het geen echte Alfa meer. 🙄
Eens kijken, ik heb nog wat kerstversiering over. Hier een paar lampjes strooien, daar nog een paar… zo
Is dit een voorteken van het nieuwe Italiaanse design?? Random wat lampjes strooien op zwart plastic.. De soms erg overdreven kerstboomverlichting van Audi is niet best, maar hier zit niet eens iets van disegno meer in…
Nou ja, eerst maar eens in het echt zien (zal niet zo snel gebeuren) en dan nog eens oordelen.
Rest van de auto ziet er goed en zeer breed uit. Elegantie vind ik beperkt in dit ontwerp. Maar daar hebben we straks de Spider voor hoop ik.
Persoonlijk vind ik hem wat te weak. Zie toch liever de vormen van de Tipo 33 Stradale.
Ik vind het prima zo eigenlijk. Persfoto’s worden altijd geshopt…. 😉
Smaken verschillen natuurlijk, maar de zwarte scudetto past echt goed bij het algehele design van de auto! Chroom=retro, hoe subtiel ook, en past naar mijn smaak niet bij deze moderne vormgeving. De 8C is ook veel meer retro dan deze. De Alfa’s SZ, 916 fase1, Diva hadden ook geen chromen scudetto…..en waren toch echte Alfa’s.
Ook wel een mooi statement dat Alfa hier neerzet vind ik. Heel bewust niet retro, maar vooruit kijken naar hopelijk een mooie nieuwe periode.
De concept had ook wat meer lijnen (in het dak en zo), die het ontwerp wat onrustiger maakt. De azijn….s zullen wel zeuren over de MiTo achterlichten… Koplampen vind ik ook wel gaaf. Laat maar komen.
Forza Alfa!
Eindelijk! was mijn eerste blije reactie. Tot ik de koplampen zag…
Zou het kunnen zijn dat het plexiglas van de koplampen niet gehomologeerd is voor de VS? Ik hoop in ieder gavel dat de europese versie mooie lichten krijgt (zoals op het prototype).
Het valt me op dat de auto behoorlijk groot is. De afmetingen komen in de buurt van de 458 en is hiermee een stuk groter dan de Lotus tegenhanger. Hoop wel dat de nieuwe 1750 voldoende sportief is. De huidige 1750 valt namelijk nogal tegen vind ik.
De auto is kleiner dan een Mito.eerst in het echt zien en sturen.dan beoordelen.
Uit het persbericht: 200 cm wide, 118 cm high and with a wheelbase of less than 2.4 metres.
Weet iemand hoe het zit met eerder genoemde gelimiteerde productievolume, ik meen me te herinneren 2500 per jaar? Dat zou zo zonde zijn. Dit kan een echte imagebuilder voor Alfa worden, maar natuurlijk niet als er bv maar 70 of 100 naar Nederland komen, want dan ziet het publiek ze nooit rijden.
Begin maart ga ik hem zien in Genève.
Het is een prachtige auto geworden, maar ik denk, dat ie in het echt nog veel mooier is.
De prestaties zijn in ieder geval dik in orde, het design ook.
Hopelijk een frisse nieuwe start voor dit o zo statige merk.
Ik vind hem er goed uitzien! Hopen dat dit daadwerkelijk de eerste stap is in de langverwachte wederopstanding van het merk!
Ik, als optimist zijnde, ga ervanuit dat deze koplampen de smaak van de amerikanen is, of nodig zijn in verband met wetgeving. De Europese versie krijgt dan wel alfa waardige koplampen, welke elegant zijn. En natuurlijk er dan weer mensen die het dan te lief vinden maar dat ligt meer aan hun eigen mannelijkheid. Verder een super wagen.