Officieel: Lancia Thema en Ypsilon op autosalon van Genève 2011
Er staat veel te veranderen voor het merk dat zoveel moois bracht in het verleden, maar vandaag de dag nauwelijks meer zichtbaar is.
Lancia brengt vandaag officieel de bevestiging naar buiten dat de autosalon in Zwitserland aankomend voorjaar een heel belangrijke zal zijn voor het stijlvolle merk uit Turijn. Na de mededeling van Marchionne zelf, komt via Automotive News het bericht binnen dat de Lancia Thema en nieuwe Lancia Ypsilon hun debuut zullen beleven. Het nieuwe ‘Italiaanse’ topmodel is voor 99% de laatste versie van de Chrysler 300c. Deze upgrade van Chrysler’s grootste vormt een overgangsfase naar een compleet nieuw model in 2013.
De Lancia Thema zal naast de Chrysler in Brampton Ontario (Canada) geproduceerd worden. Tussen de 10.000 en 15.000 per jaar zullen dat zijn. De Thema komt met een Amerikaanse 3.6 V6 Pentastar op de markt en een Italiaanse 3.0 V6 MultJet diesel met 230 pk van VM Motori. De verwachting is dat zo’n 80% van de verkopen Diesel versies zullen zijn. Het debuut staat gepland voor de tweede helft van 2011.
De nieuwe Ypsilon mag in juni al van wal steken. Deze 5 deurs zal in het Poolse Tychy van de band rollen in aantallen van zo’n 130.000 per jaar. Dit model zal van grote betekenis zijn voor Lancia, dat als doel heeft in Europa tegen 2014 tot 300.000 verkochte auto’s per jaar te komen (mogelijk incl. Jeep).
[nggallery id=519]
10.000-15.0000 kunnen ze best maken dat is 1 maar verkopen? Ja als hij er uit ziet als een Lancia van binnen en buiten maar een 300C met andere stikker op de neus. Succes
Ik vonde de oude 300C een stoere Mafia staff car wellicht dat de Italiaanse Mafia er wel brood in ziet :).
Als deze het wordt, gaat het wel lukken als zijnde Lancia:
http://www.infomotori.com/auto/2010/03/19/nuova-lancia-thema/2/9/
anders zie ik het niet gebeuren buiten de VS en Italie met de verkoop van deze wagen.
A Lancistie wil een Lancia geen Amerikaan met een andere stikker zo dom zijn ze echt niet.
B. Liefhebbers van een Amerikaan willen geen Italiaan maar een echte Amerikaanse bak.
Ik denk dat veel 300c kopers niet perse liefhebbers zijn van een grote Amerikaan. ‘Lancisti’ bestaan op mij na en enkele club leden niet buiten Italië. Binnen Italië wel, en ik verwacht dat de echte Lancist ‘m daar ook links laat liggen en pas voor het volgende model gaat.
De shop op basis van de 200c concept is een realistische blik in de toekomst voor het middensegment van Lancia. Eind 2012 om precies te zijn.
die 200c/nieuwe lybra, of aurelia..of wat voor naam dan ook, is echt een mooie wagen, als dat model er zo uitziet, zie ik een mooie toekomst voor chrysler/lancia
En bedenk daar maar vast een grotere versie bij met de naam Flaminia als opvolger van de Thema. 😉
Ik blijf Thema mooier vinden..en Aurelia voor de nieuwe Lybra:)
Heb t niet zo op Flavia/Flaminia..beetje te veel fla enzo;)
Zoals AE al zegt zijn er nauwelijks Lancisti buiten italie. De verkoop van deze nieuwe Thema zal zeer zeker beter verlopen dan de Thesis. De nieuwe Thema doet in ieder geval weer een poging in de richting van de “stoerdere styling” van Lancia in de jaren ’80. Mijn zege krijgen ze. Wel jammer van die 80% aan diesels…
De nieuwe Thema wordt weer een topper dat wil zeggen qua
verkoop zal tussen de oude Thema en Kappa komen te liggen..
Thesis had het probleem te zwaar en te lichte motoren…
Kwam tevens op verkeerde moment op de markt…[Thesis]
miste tevens een V8 en Coupe………….
Ik denk dat de Lancia 300C slechts een tussenoplossing is om nu al een gat in de markt te vullen. Volgens sommige bronnen komt de auto maar op eind van 2011 op de markt.
Voor 2013 staat al een nieuw model op het programma. Hopelijk dan wel met een meer uitgesproken Italiaanse lijn.