Officieel debuut Alfa Romeo Giulia is aanstaande

Giulia vendite

Op 10 mei zal Alfa Romeo de prijslijst vrijgeven van de Alfa Romeo Giulia. In die week zal ook de presentatie van het belangrijkste model in decennia plaatsvinden ten overstaan van de nationale en internationale pers. Volgens insiders zal de Giulia 2.2 turbodiesel 150 pk Business vanaf 37.500 euro op de Italiaanse markt verkrijgbaar zijn. De 2.2 turbodiesel met 180 pk en te personaliseren Sport Pack kost 42.000 euro op het schiereiland. De 2.0 turbo op benzine 200 pk met 8-traps automaat kost 37.500 euro. Het gaat hierbij om de basisversie met de pakketnaam ‘Giulia’. De rijkere uitrusting van dit pakket heet ‘Giulia Super’. De Quadrifoglio is er vanaf 79.000 euro. De Launch Edition van de Giulia met klaverblaadje komt intussen net boven de 90.000 euro.

De eerste presentaties bij de Italiaanse dealers worden niet eerder verwacht dan eind volgende maand. Een Europees debuut moet haast wel in het kielzog van de nationale aftrap plaatsvinden.

Giulia vendite2

Deel dit artikel:

12 gedachten over “Officieel debuut Alfa Romeo Giulia is aanstaande

  • 23 april 2016 om 07:23
    Permalink

    Een BMW die in Italië 37.5K kost, staat hier voor ruim 40K in de prijslijst. Het lijkt er niet op dat de prijs hier onder de 40K blijft.

    Beantwoorden
  • 23 april 2016 om 10:15
    Permalink

    Goed voor de rest waarde met dit prijs kaartje maar slecht voor de aantallen in NL. De 156 en zelfs de 159 aantallen zullen met dit prijs kaartje ver weg liggen mede ook omdat er geen station komt op korte termijn. De vanaf prijs ligt dus ruim boven het voormalig top model de 1750TBI in de na dagen van de 159.

    Ik verwacht schaarste op de tweedehands markt.

    Ik hoop dan ook dat en hoop Amerikanen er 1 bestellen voor de brood nodig aantallen. Hopelijk bestelt hertz e.d. er ok een berg kun je ze daar huren. Route 66 in een Giulia. Alfistie met een ruim lease budget zullen er wel 1 bestellen. Vele anderen met een dergelijk budget zullen wel voor een Tesla gaan zolang die voor een prikkie te rijden zijn.

    Ik verwacht niet dat er in de EU veel Merc BMW en Audi rijders zullen zijn die overstappen wat de boer niet kent vreet hij niet dus blijven ze bij een Duitser als deze net zoveel of meer kost ook al is hij voor als nog op papier beter. Alleen zij die nu van nood zijn overgestapt als overbrugging keren terug.

    Betaalbare auto’s voor de massa zijn voorbij de aantallen kunnen alleen omhoog door op meer markten te opperen wat ze dus gaan doen. De nieuwe Giulietta zal t.z.t. dan ook wel pittig in prijs stijgen.

    Ik hoop van harte dat het anders uitpakt.
    Ik hoop op veel laaiend enthousiaste reacties van de pers als ze er straks eindelijk me mogen rijden dat het, het lange wachten dubbel en dwars waard was en iedereen uit die stoffige Duitser moet kruipen en hardlopen naar de Alfa dealer moeten gaan.

    Beantwoorden
  • 23 april 2016 om 13:36
    Permalink

    Wat maakt de prijs uit? 99 % wordt geleasd of op afbetaling wie betaald nog een auto in eens.

    Beantwoorden
  • 23 april 2016 om 13:59
    Permalink

    @Alfarijder

    Heel veel. Alfa’s staan bij de lease maatschappij te boek als snelle afschrijvers gekoppeld aan een hoge aanschaf betekend dat een hoog lease tarief waar velen niet voor mogen leasen. Dus ook al zouden velen hem willen leasen het budget staat het niet toe.

    Juist die gene die zelf kopen zullen er eerder in rijden dan menig lease rijder in NL (lease zal wel het grootse aandeel pakken maar veel minder met een hoge aanschaf en lage rest waarde). Mag je nu een 3 serie met 3 pitter of instap c klasse net leasen valt deze er buiten. Voor hen die in de klasse 5 serie of E klasse mogen leasen vinden een Giulia wellicht interessant maar of er zijn die nu een 5 serie rijden naar een model er net onder overgaan is de vraag zij met een station iig niet.

    Beantwoorden
  • 24 april 2016 om 09:29
    Permalink

    Het is wachten op de CO2-cijfers. De auto zal waarschijnlijk meer dan 107 gram CO2 uitstoten. Dat betekent gewoon de volle mep van 25% aan bijtelling en is voor een leaserijder al een prikkel tegen. Voor de BPM zit je bij 107 gram nog lang niet aan de top, dus het is afwachten hoe hoog het gaat zijn om uitspraken te kunnen doen hoe de auto in Nederland geprijsd gaat worden.

    Beantwoorden
  • 24 april 2016 om 10:41
    Permalink

    CO2 wordt al minder belangrijk; volgend jaar alle auto’s 22% bijtelling (ook de plug-in ellende; laatste nieuws 18 april), alleen volledig elektrisch is nog 4%.

    Wat betreft bpm: de Giulia heeft volgens mij vrij lage co2 waarden.

    Leaseprijs; ja prijs is belangrijk (bijtelling) en daaraan gekoppeld de leaseprijs; vroeger kon je de hoge afschrijving (hogere leaseprijs) nog compenseren omdat de Alfa’s goedkoper (daarmee lagere bijtelling) waren dan de vergelijkbare concurrenten. Maar dat helpt alleen als je mag bijbetalen tot boven je maximale leaseprijs.

    Gelukkig kan ik bijbetalen (tot een bepaald bedrag) en zit ik niet direct aan categorie vast, maar of de Giulia binnen het maximale blijft; ik hoop het wel. (ben de Audi inmiddels wel een beetje zat…maar moet nog even mee).

    Beantwoorden
  • 24 april 2016 om 11:39
    Permalink

    Zoals AR159 al aangeeft is de strategie niet gericht op hoge volumes in Noord West Europa, maar in de VS (en China mits ze daar geproduceerd gaan worden anders maakt de importheffing ze daar ook onbetaalbaar). In NL zullen we ze niet veel gaan zien. Enerzijds omdat er geen hybride versie is, anderzijds omdat zowel werkgevers als leasemaatschappijen geen Alfa’s durven te rijden en kiezen voor “zekerheid”: Audi, BMW en Mercedes. Bovendien worden van die merken vooral de instapmotoren geleased zoals de 1,5 liter 3 cilinder van BMW, en Alfa kiest bewust om dat soort motoren niet te leveren en vooral aan imago te werken: krachtige motoren. Een goede keuze wat mij betreft. Het aantal particulieren dat auto’s koopt van meer dan EUR 40k is op 1 hand te tellen, dus dat schiet ook niet op. Daar komt dan nog bij dat er nauwelijks meer dealers zijn, dus al met al wordt de Giulia een zeldzame verschijning, maar wel eentje die het imago van Alfa weer gaat oppoetsen, het wordt een begerenswaardige auto, en dat waren Alfa’s de laatste 15 jaar nauwelijks te noemen.

    Beantwoorden
  • 24 april 2016 om 14:25
    Permalink

    @mareblu
    “begerenswaardige auto, en dat waren Alfa’s de laatste 15 jaar nauwelijks te noemen.”

    Nouw dat zou ik niet zo willen stellen. De 147 GTA, 156 met Busso V6 2.5 en GTA, en de GT met V6, 159/Brera spider 1750TBI TI, 8C en 4C vind ik zeer begerenswaardige auto’s. Wellicht zelfs de 147/156/GT met 2.0 twinspark ook nog.

    De Giulia vind ik tot dus ver (plaatjes) qua uiterlijk niet in de buurt komen van de 159 in TI trim, technisch zal hij hem wel ruimschoots over schaduwen is mijn verwachting. En onder de kap moet hij het qua looks ten alle tijden afleggen tegen blokken als de Busso V6 en de V8 uit de 8C. Het is zonde dat ze er van dat plastic op hebben geplakt.

    Als ik het goed heb gezien komt er 1 versie met 98/99 gram co2 met de 2.2 JTD en 180PK. Die zou interessant kunnen zijn maar die kost zonder BPM al meer dan 40K. Hoewel ik dus verwacht dat de rest waarde wegens schaarste wel eens mee kon vallen het reken model van de lease maatschappij basterd zich op de resultaten van de 159 met diesel en de 1.8/1.9/2.2 voor de rest waarde en dat is minder positief. Alleen de 1750 TBI heeft een betere restwaarde dan de concurrenten in het segment.

    De V6 op 198gram.

    Over een jaar of 3 kunnen er wel eens wat meer van komen door jonge import wagens bij de buren vandaan.

    Beantwoorden
  • 30 april 2016 om 10:08
    Permalink

    De nieuwe Giulia zal zich begeven in de markt van de 3 en 5 serie wat ruimte betreft.als de afwerking in orde is zal hij heel wat klanten trekken die nu bij de duitse merken shoppen . Vergis je niet wat de klant al uitgeeft in dat segment ook de partikuliere klant. Van eerste hand weet ik dat de klanten daar in de rij staan bij de dealers en bedragen spenderen van rond de 50/60 k voor een 3 serie met uitschieters naar 100k . En dat zijn dan geen M uitvoeringen. Laten we zien of FCA goed hun best hebben gedaan . Het is nu of nooit!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.