Nu open en bloot (en gesloten) live vanuit Duitsland
Auto Motor und Sport mocht de GranCabrio vast mee de studio in nemen om zo het betere Duitse publiek naar de IAA te lokken om daar vooral de Italiaanse crème de la crème te komen bewonderen.
En het zit er dik in dat deze prachtige cabrio in nogal Duitse kleurstelling, ook uiteindelijk op de display zal eindigen in een hal van de IAA. Een mooi elektrisch opbergsysteem brengt in een oogwenk een chique stoffen kap te voorschijn of bergt deze juist netjes op. Wat opvalt aan het interieur is dat er weinig over is gebleven van de unieke layout van de middenconsole zoals we die op de scoop van een jaar geleden konden zien. Op dit blog hebben we deze nog maar kort geleden getoond. Waar een scoop al niet goed voor kan zijn. Gaat het hier om een vorm van kostenbesparing, of ging het bij de scoop alvast om een vroege testfase van een nieuw instrumentarium dat klaar ligt voor een milde facelift op de coupé en later op deze GranCabrio? In ieder geval is het gebruik van hout in het interieur een typisch detail wat wel bij een dergelijk boulevardmachine past. Of je er van houdt of niet. Je ziet in gedachten deze auto immers al op een parkeerplaats in MonteCarlo staan. Intussen staat bij Maserati de telefoon roodgloeiend dankzij bestellende klanten. U kunt dus een lange wachtlijst verwachten op deze nu al gewilde ultieme cabrio.
Goed werk dus van het ‘Tridente’ merk.
[nggallery id=53]
Prachtig stijlvolle wagen. Eindelijk een auto die niet meedoet aan het neurotische angstsyndroom van het stalen klapdeksel. Het interieur lijkt mij identiek aan de Granturismo. De hout opties kun je op dat model ook gewoon bestellen als je daar zin in hebt. Achterin valt op dat de luidsprekers die natuurlijk niet meer in de hoedenplank passen zijn verplaatst naar de plek tussen de achterpassagiers en een extra luidspreker in de zijkanten.
Wat ik me alleen afvraag is of deze auto veel in Europa verkocht gaat worden. Het lijkt me meer een auto voor de US markt (californie). Het unique selling point van de Granturismo (de relatief grote ruimte achterin voor een auto uit dit segment) heeft in de cabrio minder zin. Al eens achterin een open 4 zitter 120 gereden? Juist dan blijft er van je gesoigneerde kapsel weinig over. Maar het moet gezegd: een super mooie machine met ook weer zeer smaakvol ontworpen velgen.
Alleen het middendashbord is me wat te sober met dat klokje…. En juist heel spijtig van het stoffen dak! En flink mes en je zit er zo door, geef mij maar een stalen inklapdak! 😀