Nieuwe Lancia Ypsilon debuteert op IAA en in showroom

ypsilon IAA

Lancia is niet dood want het 109 jaar oude merk staat ook op de fonkelnieuwe versie van de Ypsilon vermeld en is bovendien te zien in Frankfurt tijdens de IAA die overmorgen officieel van start gaat. La nuova Ypsilon is natuurlijk voornamelijk een Italiaanse speler voor de Italiaanse markt, maar de aanwezigheid op de IAA is een teken aan de wand. Lancia heeft nooit officieel verklaard, niet meer op andere markten aanwezig te zullen zijn. Er is enkel gezegd dat de focus op de lokale thuismarkt zal zijn en dat alle energie uitgaat naar de kleine vijfdeurs.

De nieuwe Ypsilon heeft zoals gezegd een heel eigen gezicht en oogt heel erg Lancia mede dankzij de erg gladde vormgeving dankzij veel meegespoten onderdelen. De vorm van de grille gaat weer meer de breedte in, wat we voor het laatst op de middensegment Lybra hebben gezien die in 2005 uit productie ging. De nieuwe Ypsilon staat in 5 smaken op de IAA. De meest luxe is een Platinum in de tint ‘Blu di blu’ (foto boven). Alle motoren zijn Euro 6 motoren. Intussen is de verkoop in Italië al gestart. Nieuw bekledingen voor het interieur en uiteraard de Uconnect boordcomputer vallen op aan de binnenzijde. Wie in Nederland en België de Ypsilon perse wil, kan ‘m overigens gewoon bestellen bij de Fiat-dealer.

[nggallery id=1105]

Deel dit artikel:

5 gedachten over “Nieuwe Lancia Ypsilon debuteert op IAA en in showroom

  • 16 september 2015 om 11:36
    Permalink

    Nieuwe Ypsilon ?
    Je bedoelt waarschijnlijk “vernieuwde” of “facelift”.
    Onder het hoofdstuk “2x kijken”

    Beantwoorden
  • 16 september 2015 om 19:45
    Permalink

    Is het erg? Wat mij betreft niet: De auto zelf kan nog prima mee, dus er is helemaal geen reden om een volledig nieuwe Ypsilon te willen zien.

    Beantwoorden
  • 16 september 2015 om 20:55
    Permalink

    Natuurlijk is het geen nieuw model, alleen een restyling. Geslaagd, de nieuwe neus is eleganter en past beter bij de uitstraling van deze auto. Dus ik hoop dat het de verkoop goed doet, ook in NL. Het zou daarbij helpen als ze achterin nog een paar cm beenruimte hebben gewonnen.

    Beantwoorden
  • 17 september 2015 om 04:06
    Permalink

    Ik huurde de Y ooit 2 maal in Italië, en was er helemaal weg van: nogal wat anders dan de eeuuuhh… Concurrentie!

    Beantwoorden
  • 24 september 2015 om 20:19
    Permalink

    Begrijp me niet verkeerd : ik vind de titel niet correct.
    Het is een vernieuwde of facelift versie.
    Niet “nieuwe”, want dat is dan een volledig nieuw model met heel wat meer verschillen dan nu te ontdekken / zoeken met vergrootglas.
    Y10 – Y – Ypsilon – Ypsilon 5-deur : dat zijn telkens “nieuwe”. De facelifts na zo’n 5 jaar is “vernieuwde”.

    AE gaat toch niet beginnen zoals de duitsers met hun zo geroemde (in de autoboekskes) “evolutie” ipv “revolutie” ?
    Of m.a.w. saaiheid troef en 10x kijken voor je het verschil ziet…
    Ook nog : versie 6,5 ipv 7.

    @hans : meer beenruimte ? Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is met het ontwerp en onderstel. Beenruimte achterin vind ik goed, maar hoofdruimte is niet OK. Ik hang altijd weggezakt op de achterzetel… :-(.
    Spijtig dat de leuning niet verstelbaar is : dat zou het misschien oplossen.
    Maar bij een Peugeot 208 is het niet beter achteraan.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.