Nieuwe Fiat Panda straks te bekijken op You Tube met ‘Face Tracking’
Fiat komt morgen (vrijdag 27 januari) middels de nieuwe Panda met een primeur op het gebied van het virtueel bekijken van een auto, dankzij de toepassing van het innovatieve ‘Face Tracking’ systeem op You Tube. Voor het gebruik heb je enkel een webcam nodig. De nieuwe Fiat Panda is bezig met een première en Fiat wil je niet pas bij de dealer ‘echt’ kennis laten maken met deze knappe vijfdeurs. Als eerste automerk zal Fiat je haar jongste product namelijk op gemakkelijke wijze van dichtbij laten bekijken, via het veel bekeken filmpjeskanaal en een daarop aangesloten systeem, dat via je webcam detecteert waar je naar kijkt.
Als je met je gezicht naar rechts, links of midden draait, reageert het beeld door in de te zoomen op het specifieke gedeelte dat op dat moment je aandacht trekt. Terwijl een grappige robot je meeneemt langs buiten- en binnenkant bekijk je de Panda zo van top tot teen alsof je er echt naast staat of in zit. De ‘robot’ laat terwijl je kijkt bepaalde delen oplichten, dit je vervolgens kunt aanklikken voor de nodige tekst een uitleg. Wie geen webcam heeft, doet het gewoon helemaal met de muis. Weer eens blijkt dat Fiat met de Panda een zeer creatieve en innovatieve marketingstrategie heeft uitgezet. Deze virtuele rondleiding is tot stand gekomen in samenwerking met de firma ‘Seaco2’.