Nieuwe E-segment Maserati warmt zich op in de sneeuw

Maserati E-segment

Deze ietwat gedrongen Quattroporte is onlangs gespot in het hoge noorden en is onderhuids eigenlijk de nieuwe E-segment Maserati die volgend jaar in productie zal gaan in Turijn. Op de glimp die we nu van het interieur zien, zien we ook voor het eerste het bewijs dat Chrysler de donor is voor een groot deel van de techniek. Logisch, want FGA produceert al een tijd geen grote auto’s meer, die geschikt zijn voor een grotere oplage. Het deel dat te zien is op deze foto hieronder is 1 op 1 dat wat we kennen uit de Lancia Thema (Chrysler 300).

Maserati E-segment interieur

Dat Maserati voorlopig dus nog alles geheim wil houden blijkt uit het feit dat er nog geen enkel onderdeel valt te spotten, dat speciaal voor dit nieuwe model is bedacht. De mensen achter het merk met de drietand zien de marktuitbreiding dus als een zeer serieuze uitdaging. De concurrentie bestaat immers uit de machtige Duitse gevestigde orde. Voor dit model is er absoluut een markt, want wie momenteel iets wil uitkiezen wat tussen het aller grootste spul en de bekende Duitse E-segment auto’s in zit, zijn er weinig merken met een heel eigen uitstraling waar men naar uit kan uitwijken. Je zou dus kunnen zeggen dat de jarenlange dominantie van merken als BMW, Mercedes en Audi, ook automatisch weer voor nieuwe kansen zorgt. Als er dan iets met 100% Italiaanse stijl te krijgen valt, dat verder helemaal voldoet aan de eisen van de klant, is de wereld plots weer een stuk mooier geworden! Het historisch rijke en zeer tot de verbeelding sprekende Maserati, lijkt geknipt voor deze rol van nieuwkomer op de markt. Dit model waarvan we hier nog slechts een ‘mockup’ zien, is dus eigenlijk een mijlpaal in de geschiedenis van het stijlvolle merk uit Modena.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Nieuwe E-segment Maserati warmt zich op in de sneeuw

  • 14 februari 2012 om 18:06
    Permalink

    nu al mooier in deze vorm 😉 dan audi a6 (zo zo saaaaai), mercedes E (zo mogelijk nog saaier en in ieder geval heel veel lelijker) of BMW 5 (hmm, dat wordt moeilijk – perfecte motoren en fraai uiterlijk en ijzersterke reputatie).

    Beantwoorden
  • 14 februari 2012 om 19:48
    Permalink

    Zoek de verschillen: Op site autoweek ogenschijnlijk de zelfde bolide maar dan gerekt i.p.v. gedrongen. Interieur foto een zelfde. Circuleren er twee modellen van het merk met de drietand in de sneeuw of hebben wij hier te maken met de opvolger van de QP?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.