Nieuwe Braziliaanse B-segment Fiat heet Argo
Na Toro en Mobi volgt nu ook de nieuwe Fiat Argo. Daarmee zet Fiat Automóveis in Brazilië de trend voort om nieuwe namen te bedenken voor de jongste generatie Fiat-modellen, die overigens allemaal vanaf de eerste schets tot de productiefase op lokale bodem zijn ontwikkeld. De Fiat Argo is strategisch gezien uitermate belangrijk voor Fiat op de Braziliaanse markt. Het nieuwe model zou uitblinken op het gebied van kwaliteit comfort en techniek. De firma uit Betim heeft dan ook kosten noch moeite gespaard om de auto perfect te krijgen. Na duizenden uren en miljoenen kilometers aan tests, nadert nu de voltooiing.
In mei zal de presentatie plaatsvinden en de commerciële lancering de maand erna. Uiteraard vormt de nieuwe drie- en viercilinder Firefly motor ook op dit model een zeer belangrijk blok. Men zegt dat deze auto vrijwel zeker naar Europa zal komen als meer economische opvolger van de Punto. Er is een gerucht dat deze dan in Servië gebouwd zal worden naast de 500L, terwijl de Firefly motoren in het Poolse Bielsko Biala geproduceerd zal worden. Mogelijk trekt Fiat, om dit compleet nieuwe hoofdstuk extra te benadrukken, voor onze markt de naam Uno weer uit de kast. De gelijkenis met de grotere Tipo valt trouwens nu al enigszins op, als je naar de gecamoufleerde testmodellen kijkt. De Fiat Argo komt tot stand op een nieuwe versie van het compacte B-segment platform van FCA. In Brazilië debuteren dit voorjaar de versies 1.0 Attractive, 1.3 Attractive, 1.8 Essence en 1.8 Sporting. Vanaf volgend jaar zal ook een sedan versie in productie gaan in het Argentijnse Córdoba.
Slim hoor. Nu moet je weer miljoenen uit gaan geven om bij mensen de naam Argo bekend te maken.
Hmmm.. vindt het teveel qua naam lijken op Aygo…. of Fiat de B-segment verward wilt zien met het mini-toyotaatje….
Voor dat jullie kritiek leveren.
Lees eens goed.
In Brazilië gaat hij zo heten niet hier.
Voor dat jullie kritiek leveren.
Lees eens goed.
In Brazilië gaat hij zo heten niet hier.
Als hij hierheen komt is het uno of punto
@ hans
Dat weet ik wel. Maar voor Brazilië gaat dit dus ook op. Ook daar moet je dus een nieuwe naam in de markt zetten, terwijl iedereen de huidige naam uitstekend kent.
Nee dat is denk niet waar. De Braziliaanse markt werkt heel anders. Minder traditioneel. Als de prijs maar goed is.
Wat is dat voor 1.8 motor die ze gaan gebruiken. ??
Ik zie ook een hint in het Europese verhaal.
Als deze naast de 500L gebouwd gaat worden voor Europa, zou het ook onder de naam 500 kunnen gebeuren als 5-deur versie, waar al lang geruchten over gaan.
De neus van deze auto zou vrij makkelijk een 500 design kunnen krijgen.
@Lancia4Ever
Dacht je dat nu echt? De meeste Brazilianen kennen maar een paar modellen, de VW Fusca (Kever), Gol, Uno (de latere Mille bleef in de volksmond gewoon Uno heten), en de Palio.
Opmerkelijk dat in deze voor Fiat koningsklasse nu de primeur in Brazilië wordt uitgebracht. Maar laat ‘m ook snel naar Europa komen.
Ik ben benieuwd of een budget B-segment auto in Europa gaat werken. We zullen zien, Ford heeft vooralsnog weinig succes met de Ka+ (wat eigenlijk een A-segment auto is, maar dat terzijde).
Vervangt in Brazilië de Palio, Punto en (oude) Bravo. Een heel belangrijke nieuwe weg die in Brazilië het verleden moet doen vergeten, vandaar voor Brazilië een nieuwe naam.
Uno zal een prima naam zijn voor deze nieuwe FIAT en zeker in het B-segment met een scherpe prijs kan FIAT heel veel van deze auto gaan verwachten.
Ciao
Squadra
@Dac1991: ik denk dat Lancia4Ever gelijk heeft: De Braziliaanse markt is enorm in beweging, modellen komen en gaan, en het is vooral de prijs die doorslaggevend is. De modellen die je noemt maken al lang de dienst niet meer uit of zijn al niet eens meer leverbaar. In Q1 2017 is dit de top 3: Chevrolet Onyx, Ford Ka, Hyundai HB20. De best verkocht FCA modellen heten Strada, Toro, Mobi, Compass en Renegade.
Ik heb met angst en beven naar de nieuwe schetsen gekeken .design overlaten aan een lokaal team lijkt mij geen succes .de tijden van de lancia lybra als schrikbeeld in gedachten .
Fca is usa en eu ,dat moet je ook laten zien en geen mixjes maken met lokaal ,dat loopt slecht af en zal op termijn het gezicht van het merk aantasten .
Italiaans design ,simpel in detail geraffineerd en van een tijdloze schoonheid ,daar moeten ze naartoe.
Technisch slim en innovatief .
De uitvoering en keuze materialen en kleuren, wat meer op de lokale markt gericht .