Nieuw verkooprecord voor Lancia Nederland met dank aan ING Car Lease
Lancia verkocht in ons land de afgelopen maand 109 in plaats van 39 auto’s. De reden voor deze verdubbeling hangt zoals je misschien wel zou verwachten niet samen met de uitbreiding van het dealernetwerk, maar met de grote afname van ING Car Lease Rental Services in de vorm van 75 nieuwe Ypsilon’s. In tegenstelling tot veel andere bedrijven, zag ING juist brood in deze stijlvolle Italiaanse belastingvrije stadslimousine.
Simon Corsel van ING Car Lease verwoorde het als volgt: “Ons bedrijf richt zich op zakelijk autoverhuur met auto’s die volledig voldoen aan de eisen van de zakelijke berijder. Dit vertaalt zich niet alleen in zeer representatieve auto’s, maar ook duurzame en fiscaal aantrekkelijke modellen. De Lancia Ypsilon voldoet uitstekend aan dat profiel. Zijn propositie is sterk door een aantal belangrijke features, zoals stijl, rijplezier, vijf portieren, milieuvriendelijke motoren en een uitgebreid aantal – standaard en optionele – comfortvoorzieningen. Ook beschikt de Ypsilon over een grote bagageruimte en veel binnenruimte. Criteria die de zakelijke rijder aanspreken.”
Uiteraard is dit heugelijke feit een goede ‘Spumante’ waard, maar laten we vooral hopen dat de Ypsilon het binnenkort al beter doet dan zijn voorganger op onze lokale markt. Lancia Nederland wil 5000 Ypsilon’s per jaar verkopen, maar voorlopig wijst nog weinig op een dergelijk aanstaand succes.
(fotografie: RVDA©)
Tja, het is en blijft een (stijlvol) nichemodel. Eigenlijk te duur (15.000 euro voor een auto met veel minder ruimte dan een Punto of Polo) en die tweecilinder is veel te lawaaiig.
De Bicilindrico klinkt werkelijk geweldig! Een driecilinder…das lawaaiig. 😉
@Alfa 156
Ik vind die prijzen eigenlijk wel meevallen, ga maar eens een Polo aankleden. Nichemodel…het schijnt dat Audi binnenkort ook met een 5 drs A1 gaat komen, toeval?
1000stuks per jaar in NL zou al een goed resultaat zijn. Trouwens levertijd is al vrij lang dus zal toch wel succes kennen.
Ah, eindelijk een bedrijf wat eens van de gebaande VAG-paden afwijkt. Leuk nieuws om te lezen. Ze hadden enige tijd geleden overigens ook de 90-pk Bravo in het leasegamma.
Ik meen trouwens dat dit bedrijf door ING te koop was gezet of reeds verkocht maar eigenlijk boeit dat ook niet.
Tot op de dag van vandaag heb ik er trouwens nog nooit een gezien, terwijl ik toch regelmatig een rondje randstad doe (Utrecht, Rdam, Den Haag en terug naar Utrecht via Amsterdam. Nog even en er rijden zo weinig Lancia’s rond dat Lancisti elkaar weer gaan groeten onderweg.
@AutoEdizione: Ik heb in een Ypsilon gereden en het viel me ronduit tegen. Wat een lawaai en getril… Wel lekker vlot maar die herriemotor past echt niet bij de Ypsilon.
@San: Klopt, een Polo is ook duur. Maar dat is wel een echt volwassen auto en dat kun je van de Yp (met alle respect) niet zeggen.
Een A1 moet je vergelijken met een Mito, niet met de Yp – die valt echt tussen het A-segment (Panda) en B-segment (Punto) in omdat ‘ie nu op de (te) kleine bodemplaat van de Panda staat.
Dat de levertijd lang is komt vooral door het succes in Italië.
@Alfa156
Misschien hangt ie wel wat tussen A en B in. Het ligt ook wel voor de hand om hem tegenover een C3 te zetten, inmiddels twee vergelijkingstesten gelezen opmerkelijk genoeg met verschillende uitkomsten.
Het boeit toch wel.
ING Car Lease is overgenomen door Alphabet, onderdeel van de BMWgroep…
109 auto’s; wat is je bron?
Uit alle officiele verkoopcijfers blijkt dat er in juli 2011 in Nederland 75 Lancia’s op kenteken zijn gezet.
Dus alleen de auto’s van ING…hm (75). Misschien klopt dat wel niet helemaal 😉
De twinair motor past qua geluidsniveau niet echt bij een Lancia Ypsilon. Het geluid is trouwens geweldig! Vooral als je accellereert. Heeft iets weg van dat zuigende geluid van de dubbele webers. Dus voor een 500 en een Mito (maar dan met meer pk-aas) helemaal top.
Niet mee eens; Kleine Lancia’s mogen ook brommen. Kijk maar naar het verleden. Van A112 tot Y10 AWD.
@AutoEdizione
De positionering van de Nieuwe Ypsilon is richting luxe, design en comfort gegaan. Daar hoort een racy bromgeluid toch niet bij?
Het geluid viel mij erg mee. Gewoon een geslaagde luxe kleine auto, met een lekkere motor. Ergens in oktober staat hij bij ons op de stoep.