Nieuw D-segment Alfa Romeo bestaat straks uit BEV en MHEV

Imparato nog één keer aan het woord voor Alfa Romeo.

Imparato’s laatste verklaringen rond de toekomst van Alfa Romeo, voor z’n eerste werkdag als COO van Stellantis in de regio ‘Enlarged Europe’, gaan over het toekomstige D-segment. Die toekomst in dit voor Alfa Romeo belangrijke segment start volgend jaar met de komst van de nieuwe Stelvio op het nieuwe STLA Large platform. Zoals al vaker door hem gesteld (ook aan ons persoonlijk) is de grootste investering die van de creatie van een volledig elektrisch gamma. Dat gamma kan worden voorzien van een zogenaamde “Range extender” voor een groot rijbereik. Ook zal een topmodel van de band gaan rollen met een enorm vermogen tot bijna 1000 pk. Dit zijn de BEV’s waar men hoog op inzet bij Stellantis.

Pas op de plaats met toevoeging MHEV.

In Parijs voegt Imparato hier iets aan toe wat niet onbelangrijk is. De hoge kosten van EV’s en het gebrek aan infrastructuur zorgt ervoor dat de keuze voor een volledig elektrische auto voor de consument niet vanzelfsprekend is op elke markt. Daarom zullen ook de opvolgers van de Giulia en de Stelvio als 48v MHEV op de markt komen. Dit was nog niet eerder officieel bevestigd en nu dus wel. De toepassing van een V6 gaat definitief tot het verleden horen voor Alfa Romeo’s D-segment. Dat is altijd helder geweest ondanks speculaties op sommige websites. De nieuwe modellen rollen opnieuw in Cassino van de band.

Deel dit artikel:

7 gedachten over “Nieuw D-segment Alfa Romeo bestaat straks uit BEV en MHEV

  • 15 oktober 2024 om 11:49
    Permalink

    Ik gun beide merken het beste maar fusie tussen die 2 heb ik nooit begrepen Alfa was altijd betaalbaar sportief kan dat tegenwoordig niet?

    Beantwoorden
    • 15 oktober 2024 om 12:28
      Permalink

      Fusie Maserati en Alfa bedoel je? Dat is niet aan de orde! Het zijn 2 kleine merken die prima door 1 persoon kunnen worden geleid.

      Beantwoorden
  • 15 oktober 2024 om 16:19
    Permalink

    Ben wel benieuwd welke motor ze dan gaan gebruiken voor de mild-hybrides. Ik hoop de huidige 2.0 of een nieuwe versie daarvan, maar ik vrees de 1.6 van Peugeot. Overigens verwacht ik ook wel plug-in hybrides.

    Beantwoorden
  • 16 oktober 2024 om 19:42
    Permalink

    Ach ach, geen V6. Wat dacht je van een 2 liter V6? Met 2 elektrisch aangedreven turbo’s en een kleine batterypack. 48V of XL met plugin. Dat moet toch zuinig lopen? Of krijgen we toch die 4-cilinder maar met echte boxeropstelling en geluid (PHEV, MHEV). Wat is dit toch voor getrut.

    Beantwoorden
  • 22 oktober 2024 om 09:39
    Permalink

    Wel apart wel BEV en MHEV maar geen PHEV. BEV geeft veel gewicht te weinig range en lange laadtijd. En MHEV geen range en beperkte terug winning van rem energie. Ik rij nu lange ritten met een benzine en korte ritjes met een EV. Maar zou ik met een PHEV veel beter uit de boete kunnen 99% van de ritten in EV mode en alleen de lange ritten in mixed mode benzine met ev hulp. Heb gekeken voor Tonale of het wat zou zijn maar is mij veel te zwaar en met de km’s die we er mee zouden rijden was een Giulia goedkoper en een mooiere en betere wagen. De de Giulietta verruilt voor een Giulia dat is geen straf.

    Beantwoorden
    • 22 oktober 2024 om 09:53
      Permalink

      Phev kan heel ongunstig worden met nieuwe interpretatie phev emissienormen door eu. Voor fabrikanten daarom ongunstig om aan co2 normen te voldoen. Voor NL consumenten ook hoge belastingen en bpm.

      Beantwoorden
  • 22 oktober 2024 om 09:49
    Permalink

    Ach inmiddels lijken ook de grote autoconcern eindelijk erachter dat volledig electrisch voorlopig nog niet voor iedereen een optie is. Hopelijk heeft de mhev nog een mooi motor geluid.. Ik zie mezelf echter eerder een volledig benzine youngtimer kopen dan deze lange d segment mhev.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.