Nieuw B-segment model FCA in ontwikkeling te Melfi
In het technisch ontwikkelingscentrum van Fiat’s fabriek in Melfi zou achter gesloten deuren aan een nieuw model gewerkt zijn die bovendien onderhuids voorzien is van hybridetechniek. Sommigen spreken van een nieuwe Crossover. Anderen beweren dat het om de Europese versie van de Argo gaat die de langlopende Punto deze zomer zal vervangen.
Ergens hopen we op dat laatste, want ooit werd de fabriek in San Nicola di Melfi gebouwd met het oog op de productie van de nieuwe Punto. Dat is inmiddels een jaar of 25 geleden. Het zou in dat lucht dus mooi zijn als er een vervolg komt op de productie van een vijfdeurs B-segment auto.
Vakbondsafgevaardigden hoorden ook van deze voorbereidingen achter de schermen en zijn daarom positief gestemd over een mogelijke productie uitbreiding. Gerardo Evangelista van de Fim-Cisl denkt echter niet dat het om een hatchback gaat zoals we die al jaren kennen in de vorm van de Punto. Suv’s hebben meer toekomst op Italiaanse bodem en zijn dus beter voor de productiviteit van de fabriek in de regio Basilicata.
Dat zou zeker mooi nieuws zijn .
Dus toch… Het zou me bijzonder bevreemden als het om één model zou gaan, dus zowel Argo als crossover is ook nog mogelijk. De crossover in Melfi en de Argo in Kragucevac klinkt evenwel ook als erg logisch.
Hoe dan ook, dit wordt het nieuwsbericht van het jaar (en dat is nog jong).
Gewoon simpel een 5 en 3 deurs hatchback maken en een verhoogde 5 deurs versie voor de SUVerts :). En doe dan ook een Mito II in deze 3 smaken dan gaan ze er vast meer van verkopen. Gewoon VWD alleen wel een andere verbeterde wiel ophanging el Q2 + Q4 en DNA en iets breder op de wieltjes dan de Fiat versie. Of maak van beide een CC ipv de 3 deurs of er naast hoe meer keus hoe breder het publiek wat je aan kunt spreken :). Voor de Alfa dan een QV met de 2.0 Turbo en Mild hybride om de Fiesta RS, Clio RS, S1, Polo GTI etc versies het snot voor de ogen te rijden. En instappen met de nieuwe Fire motoren.
Dan nog een goed reclame campagne. Moeten ze even met Wolfsburg bellen ze weten daar heel goed hoe je een sterke merk naam maakt en je zelfs met de meest idiote dingen toch de NR 1 van de wereld kan worden zelfs als je SS test methodes gebruikt op Apen en Mensen.
FCA heeft dit (nog) niet bevestigd dus laten we niet te hard van stapel lopen. In het vorige week gepresenteerde jaarverslag stond voor 2018 geen enkel nieuwe Europees model aangekondigd, alleen de Argentijnse Crono (niet voor Europa stond er expliciet bij) , de RAM 1500 en 2 Jeeps. Het zal dus wel 2019 of later worden voordat er iets nieuws van de band gaat rollen in Melfi.
@AR 159: een nieuwe Mito is erg onwaarschijnlijk. De strategie van Alfa is duidelijk gericht op een hoger marktsegment, en op hogere marges. Daarom vooral grotere modellen en SUV’s. Je opmerking over SS parktijken in Wolfsburg slaan nergens op, dit zijn normale tests, getest op mensen die hier vrijwillig en tegen betaling aan mee deden, goedgekeurd door de verantwoordelijke instanties. Ook de RIVM in Nederland deed zulke tests.
Mareblue .
Dat was vorig jaar ook .fca doet het mischien vreemd maar dit is alleen buiten europa komt er en voor europa komt er weer een apart bericht ze maken echt onderscheid tussen de twee wereld delen .
Een nieuwe Mito gaat er niet meer komen Jammer ik zou het onderstel flink aanpassen en wat lichter. De nieuwe Mito komt er std als 5drs en een 3drs coupe die Sprint gaat heten die komt er als Alfa Sprint Q met nieuwe 1750 turbo motor met 250PK de heeft std een DNAR systeem met een Qaiff Q2 diff. Deze Alfa zou echt een succes kunnen worden.
Ciao
Squadra
@Squadra
Een nieuwe Mito gaat er niet meer komen maar er komt een nieuwe Mito?
De 1750 motor gaat sowieso verdwijnen.