Nieuw Alfa Romeo logo heel even te zien op internet
Dit is mogelijk het vernieuwde Alfa Romeo-logo, dat spoedig op te lanceren modellen zal prijken. Als het 1 april was geweest hadden we hier waarschijnlijk geen woord over geschreven, maar het feit dat er momenteel zeer weinig nieuws is en dat we op een heel andere datum leven, heeft ons toch in beweging gebracht. Het logo met voortaan meer zilver dan goud, een wat breder kruis en minder langgerekte slang (zonder blauwe achtergrond), zou gisteravond te zien zijn geweest links bovenaan http://www.alfaromeo.it/it/home, om vervolgens weer te verdwijnen. Een test? Een hoax? We weten het niet, maar de aanpassing lijkt geloofwaardig en dus echt. Ter vergelijking even het huidige logo:
Wat we zien is een logo met iets meer ‘body’ en enkel 3 krachtige kleuren, dat ondanks de aanpassing het oude embleem niet heel veel geweld aandoet. Hoe het ook zij, eigenlijk hopen we vooral maar één ding… Dat deze als embleem op je auto niet binnen een mum vervagen zal, wat uw redacteur persoonlijk als een van de meest ergerlijke dingen heeft ervaren de afgelopen jaren op respectievelijk Alfa Romeo, Fiat en Lancia. Laat het dus vooral een degelijk Alfa-logo zijn…
Lijkt me een overbodige actie, een nieuw AR logo. Het Lancia embleem is er niet beter van geworden en in mijn ogen moet je alleen vernieuwen als er iets te verbeteren valt … Hoop maar dat het een hoax is!
Een nieuw begin en dit is het nieuwe logo, dat is zeker (geen test of hoax)
Nieuwe logo is geen hoax. Was al lang te zien op de 2015 F1 racer van Ferrari. Alleen zonder kleur.
Hier een betere afbeelding:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11221710_930938366957083_4837271168065950648_n.jpg?oh=566aa595fdca7772caedf2b602a88f14&oe=55FEA4E5
@tweetyv6 illegale link? 🙂
Mmm, via de link ziet het er al beter uit … maar toch!?
Totaal nutteloos en bovendien is het oude embleem beter. Alfa heeft historie en dat moet gerespecteerd worden. Het nieuwe Lancia logo was ook al een stap terug. We moeten auto’s hebben, geen van die prutserijen waar niemand wat aan heeft.
@Lusso
Sinds het begin van Alfa is het logo al vele malen aangepast (google maar eens) en deze aanpassing is erg fraai. Mooi strak en sober en zonder veel opsmuk, precies zoals de nieuwe modellen worden, en daarom heel nuttig.
@Lusso helemaal mee eens. In mijn optiek veranderen alleen Japanse merken hun logo’s en is het echt een faux pas wat men bij FCA doet. Het terughalen van het oude Fiat-logo snap ik wel heel goed (maar doe het dan in 1 x goed en maak ‘m niet eerst blauw), want feitelijk droeg Fiat vanaf de jaren ’80 het logo van de overkoepelende firma op de achterzijde van de auto’s (al blijf ik die streepjes in de grille van toen werkelijk briljant vinden!).
Het Lancia-logo zoals deze was, is misschien niet direct afleesbaar voor iedereen (logo’s moeten tegenwoordig groot en duidelijk zijn omdat vandaag de dag niemand meer de tijd neemt om iets te herkennen blijkbaar) maar draagt wel zoveel geschiedenis met zich mee dat ie nooit aangeraakt had mogen worden. Bijpunten mag, maar niet hertekenen. Het Porsche-logo (even ter vergelijking) is ook niet in 1 oogopslag te herkennen en dat heeft het merk toch ook nooit in een ID-crisis gebracht?
…en vergeet even niet dat de kleuren van de Italiaanse vlag nu als nooit tevoren in het centrale deel naar voren komen.
Klopt Henk, de kleuren zijn nu nadrukkelijk Italiaans geworden door goud en lichtblauw weg te laten en te kiezen voor azzuro ipv donker blauw. Typografie vind ik ook mooier: elegante letters ipv die iets te dikke letters. Ik blijf “Milano” missen, maar begrijp dat goed ivm productielocatie. En wie weet, ooit weer eens met een lauwerkrans…
Volgens mij is dit het logo dat al sinds maart op de Ferrari F1 bolide staat.
Ik vind ‘m top: fraaie, relatief subtiele en vooral respectvolle evolutie. Dichter bij “het origineel” dan je op het eerste oog zou denken en nog steeds ijzersterk en zonder enige twijfel de mooiste in de markt!
Zet ze alle 6 maar eens naast elkaar, dan lijkt het huidige logo, hoe mooi deze ook is, welhaast een buitenbeentje. 😉
Er komt een “nieuw tijdperk” aan, daarbij past best een herziening van het logo. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de inmiddels “oude garde” vond toen het huidige logo in 1972 werd gepresenteerd…. Wij gaan hier ook echt wel aan wennen hoor en over twee jaar weten we niet beter en vinden we dit de mooiste…..
Mmm ik moet zeggen … een nacht slapen later vind ik hem steeds overtuigender! En inderdaad, het is een evolutie van het allermooiste auto-logo … ?
Het vorige logo was prachtig… maar dit nieuwe logo is nog mooier. Totaal akkoord met Henk. Sober design en meer Italiaanse kleuren.