New Stratos in productie bij voldoende belangstelling

Je kun ‘m straks mogelijk in elk tintje dat bij de Stratos past bestellen (zoals in het bekende Allitalia outfit bijvoorbeeld). Dat is een van de zaken die tijdens de presentatie op het Paul Ricard circuit naar voren is gekomen. Vandaar dat er ook ‘mock up’ werd gerpesenteerd in Rally lay-out. Niet alleen een racecarrière zit er dus in de planning voor het unieke model dat al productierijp is, bij voldoende belangstelling zal er ergens in een hal een serie gebouwd worden. Misschien wel bij Pininfarina zelf, dat best wel een kleine boost kan gebruiken. Bekijk hieronder een korte impressie van de presentatie in Frankrijk van een paar weken geleden;

Deel dit artikel:

6 gedachten over “New Stratos in productie bij voldoende belangstelling

  • 14 december 2010 om 18:02
    Permalink

    De man die dit ‘verzonnen’ heeft verdient echt ’n standbeeld, op een prominente plek. En man oh man, ik ga dáár zonder twijfel direkt op m’n knietjes.

    Wat een toewijding, passie en visie! Daar waar de de ‘firma’ het (gelukkig) blijft proberen met het transformeren van ietwat gedateerde Amerikaanse concepten doet deze man het precies zoals het zou moeten. Als we ’n ideale wereld zouden leven althans. Want natuurlijk moet er uiteindelijk ook iets verdiend worden…

    Kan geen genoeg krijgen van deze beelden. Vraag me alleen af hoe zo’n kleine serie van de grond komt als de ‘donorauto'(F430) inmiddels opgevolgd is? Was dat ooit ook niet het probleem bij die andere droomkar, de Fulvia die gebaseerd was op de relatief oude Barchetta?

    Beantwoorden
  • 14 december 2010 om 18:29
    Permalink

    Wat een goddelijke auto. Helemaal in Rally uitvoering.

    1 januari ga ik er 1 bestellen !!

    Ga ik er wel vanuit dat ik de staatsloterij win anders wordt het een jaar uitgesteld. Tot de volgende trekking.

    Beantwoorden
  • 14 december 2010 om 19:10
    Permalink

    @Maarten: Het is een rasechte liefhebbers auto met mooie rijeigenschappen dus verwacht ik geen probleem met het feit dat een F430 als basis heeft en geen 458.

    Beantwoorden
  • 14 december 2010 om 20:11
    Permalink

    @Maarten,
    De 430 als donor zal geen probleem zijn want er zijn er genoeg van verkocht. Zullen heus wel enkele eigenaren tussen zitten die de ombouw naar de Stratos maar wat graag zullen laten uitvoeren.

    Techniek van de Sierra is ook zeer geliefd voor ombouwprojecten. Maar ja, dat is een iets andere prijsklasse natuurlijk. 🙂

    Beantwoorden
  • 15 december 2010 om 11:40
    Permalink

    @6C Jordy,
    Je zou bij een (kleine) serieproductie toch verwachten dat er vérse donoren gebruikt worden en niet al goed-ingereden exemplaren van ’n paar jaar oud. In principe zou Ferrari de benodigde basisdelen moeten kunnen leveren, aangezien ze deze toch ook voor de reguliere servicevraag benodigen. Lijkt me eerlijk gezegd efficienter dan ’t ontmantelen / ombouwen van al bestaande F430’s. Ik kan me herinneren dat er indertijd bij de produktie van de Hyena Zagato complete, splinternieuwe Intergrales ontmanteld werden, met een erorme kostprijs voor genoemde Hyena tot gevolg. Was ook een heerlijk ding trouwens.

    @Autoedizione,
    Ik twijfel geen milliseconde aan de rijeigenschappen van de door velen gelauwerde F430…

    Beantwoorden
  • 17 december 2010 om 06:06
    Permalink

    Mooie auto, maar als we dan toch retro gaan heb ik liever een nieuwe 037 Stradale.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.