Napolitano spreekt over update Ypsilon en toekomst Lancia
Nieuw gezicht.
De al enkele jaren alleen voor de Italiaanse markt bestemde Lancia Ypsilon, wordt dit jaar 10. Het jaar 2021 begint met een behoorlijke update voor het verder redelijk ongewijzigd gebleven basisontwerp van de Ypsilon. De vormgeving van de grille is wat gewijzigd en eindelijk zien we (DRL) LED techniek in de koplampen debuteren. Iets wat een chique model als de Ypsilon natuurlijk allang had moeten hebben. Maar laten we geen treurzang schrijven. Stellantis maakt het allemaal weer mogelijk. We zien nu weer een Lancia-grille die misschien wat doet denken aan de luxe sedans van weleer. De milde glimlach met chromen omlijsting bijvoorbeeld, herinnert ons aan de middensegment sedan/SW Lybra uit 1999. En de schuine spijltjes sluiten aan op de eerste grille van de laatste Delta en Musa. Kortom, het is alsof Lancia weer wat meer Lancia mag worden.
Duidelijke hints.
Luca Napolitano biedt in zijn eerste persbericht als Lancia-baas alvast perspectief. Zo spreekt hij tot twee keer toe over een toekomstgerichte ontwikkeling. Voor zowel de Ypsilon als het gehele merk Lancia. Dat Napolitano ook Lancia specifiek noemt, is een verademing na jaren van terughoudendheid. Het oorspronkelijke merk-DNA van elegantie en stijl wordt nadrukkelijk genoemd. Uiteraard ligt het accent bij de presentatie van de Ypsilon 2021 op de Hybrid EcoChic waarvan al 14.000 eenheden zijn verkocht inmiddels. Wat ons trouwens ook opvalt, is dat bij de presentatie van deze update, voor het eerst de belangrijke vrouwelijke doelgroep niet benadrukt wordt. Is dat eveneens een teken dat Lancia de komende jaren weer breder in de markt gezet zal worden? In samenwerking met DS is er opeens weer veel mogelijk.
Samen met DS én Alfa Romeo…….
Laten we hopen dat er een goede verkoop organisatie komt
Ik vind het sowieso al raar, dat de huidige Ypsilon, buiten Italië, niet gewoon in de Fiat showrooms in de E.U. staan. De auto hoeft niet aangepast te worden en heeft
een E.U. typegoedkeuring. Het lijkt mij een mooie aanvulling naast de
Panda en 500, vooral omdat er nu een 3 cilinder motor met hybrid in zit. Aan de prijs hoeft het ook niet te liggen als ik de prijzen in Italië zie,