Motorische update in het verschiet voor Fiat Panda Cross

Laat je niet misleiden door deze zwaar gecamoufleerde Fiat Panda Cross gespot nabij de poolcirkel. Het gaat bij deze tests vooral om een motorische update van de 4×4 Panda met eigen look Mogelijk wordt de Cross nog wat uitdagender dan hij al was, dankzij de toevoeging van een 105 pk sterke 0.9 TwinAir Turbo. Een heerlijk vlotte kleine krachtbron die we reeds mochten ervaren in de nieuwe 500S. We zien nu al uit naar het eindresultaat van deze update en dat is niet vanwege de veranderingen in het interieur -zoals het Uconnect-systeem op de duurdere modellen- maar vooral vanwege de zeer plezierige rijeigenschappen van de Panda Cross. Het debuut wordt gedurende de tweede helft van 2017 verwacht.

Deel dit artikel:

11 gedachten over “Motorische update in het verschiet voor Fiat Panda Cross

  • 21 februari 2017 om 10:28
    Permalink

    Waarom zou je de auto camoufleren als alleen de motor anders is, wat toch niemand ziet? Lijkt me dat je camouflage toepast om het uiterlijk nog een beetje een verrassing te houden?

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 17:24
    Permalink

    Wat is het nut van al die camouflage als het alleen om een aangepaste motorversie gaat?

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 18:12
    Permalink

    leuk vooruitzicht en met de twintig is niets mis mee!

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 18:13
    Permalink

    leuk vooruitzicht en met de twinair is niets mis mee!

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 19:43
    Permalink

    De camouflage kan ook juist aangebracht zijn om aandacht te trekken inplaats van iets te verhullen.
    Als het alleen om de motor gaat valt er juist niets te zien, de camo doet vermoeden dat er wel iets te zien is als het er af zou zijn.
    Marketing noemt men dat, extra aandacht trekken voor je product.

    Ik vraag mijn alleen af waar die motor info vandaan komt en waar de tekstschrijver er zeker van is dat het om de 105 pk TwinAir gaat.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 19:52
    Permalink

    Ik blijf het een raar verhaal vinden. De Twinair 105 is al lang op de markt, wordt in vele auto’s gebruikt en verschilt technisch alleen van de Twinair 85 in de turbo. Ga je daar een testcampagne op de poolcirkel voor doen? Er klopt hier gewoon iets niet aan.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 20:05
    Permalink

    Met de nieuwe GSE-Firefly motoren in aantocht zou het toch raar zijn om nu in de Panda te komen met een 105 pk TwinAir.
    Je zou dan toch eerder denken dat ze er de 1332cc GSE-Firefly motor in hangen.
    Of ze moeten nog heel veel 105 pk TA’s op de plank hebben liggen waar ze nog even vanaf moeten.
    Laten ze die 105 pk TA dan ook maar in de gewone Panda Lounge aanbieden.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 21:15
    Permalink

    Voor een Panda Cross is een 105TA niet vreemd. De Firefly zal naar verwachting voorlopig alleen atmosferisch zijn en je gaat een hooggepositioneerd model denk ik niet met een instapmotor uitrusten. Dus dat deel aan het verhaal vind ik niet vreemd.

    De geruchten dat de TA uit productie gaat ten spijt, geloof ik er ook niet in dat Fiat zo rap de TA gaat uitfaseren. Ik las onlangs nog een Italiaans artikel waarin Fiat-ingenieurs werden geciteerd die zeiden dat het weliswaar het doel is om de TA en Fire te vervangen, maar dat het lange en zware weg zal worden. Specifiek werd in dat artikel ook de Nederlandse fiscale situatie genoemd die gunstig is voor de TA.

    Zou het toch nog een vuurvliegje kunnen zijn? Als de inzet van de Panda Cross enkel bedoeld is om te verwarren, zou dat wel degelijk een mogelijkheid kunnen zijn.

    Beantwoorden
  • 21 februari 2017 om 21:23
    Permalink

    Ik las net een artikel dat suggereert dat dit een Panda Cross specifiek dingetje is.
    De 90 pk TA zou vervangen worden door een 105 TA, noting more nothing less.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.