Morgen onthulling over toekomstig Alfa Romeo model?
Weten we morgen welk model Alfa Romeo precies productierijp zal maken de komende tijd? Er zijn momenteel volop geruchten daarover die uit de hoek van de Italiaanse vakbondswereld komen. Morgen (26 april 2017) zou er namelijk tijdens een vergadering van FCA over kwartaalcijfers, naar buiten gebracht worden wat de concrete volgende stap is. Een grote E-segment sedan of een topmodel SUV? Gaat het om een verdere investering in Cassino of is het dit keer Mirafiori, of Pomigliano d’Arco. Bij dat laatste valt bijvoorbeeld te denken aan een nieuw C-segment model. Of het vals alarm is, merken we uiteraard mogen…
Een onthulling op een vergadering met de bonden? Ik denk niet dat we daar heel warm van hoeven lopen. Voor de bonden maakt werkgelegenheid uit, dus wat ze in elkaar schroeven maakt niet uit, als ze maar wat te schroeven hebben. Ieder model wat erbij komt vraagt geloof ik 1800 nieuwe medewerkers.
Dus misschien komt er iets als : er komt een extra model, dat gaan we daar maken en dat levert zoveel arbeidsplaatsen op per die periode.
En als ze al iets specifieker worden verwacht ik eerder een coupe of cabrio op basis van de Giulia. Zelfde platform, dus makkelijker in produktie te nemen dan een heel nieuw model. Dat is dezelfde reden als waarom BMW, Audi en Mercedes zoveel variaties op een thema hebben.
Mijn blauwe Giulia heeft inmiddels meer dan 15.000 km gelopen. Geen kraakje, geen druppel olie en geen stap verkeerd. Nog steeds wordt ze bewonderd, en nagestaard. Ze krijgt ook druk gebarende Audi rijders naast zich die met duimpjes aangeven hoe mooi ze is.
Ook kom ik steeds vaker soortgenootjes tegen. Regelmatig 1 of 2 per dag, en laatst zelfs 3!
Ik nu bijna 13k en ook geen onvertogen woord, regelmatig kom ik terug bij mijn witte Giulia en staat er iemand bewonderend naar te kijken, heerlijk om te zien hoeveel aandacht het model trekt.
Ik ben hier in de Haaglanden rondom Den Haag al de tweede rode Q tegen gekomen!
Hopelijk een elektrische of op zijn minst hybride wagen. Voor een gemoderniseerde elektrische Giulietta ga ik meteen naar de dealer.
Sorry….ga dan maar lekker naar een Japanner kijken, Alfa MAG geen hybride auto’s maken: Alfa Romeo is een rijders auto, niet emotioloze stuk blik op wielen die de meeste hybride auto’s zijn.
Een zuinige turbo benzine is beter dan een hybride die door zijn eigenaar bijna nooit word opgeladen..
@Progression mito; de tijd gaat vooruit, de verbrandingsmotor is uit de prehistorie! Dat de huidige plug inn hybrides niet werken wil niet zeggen dat een hybride concept ook op sportieve basis niet werkt. Alfa staat er zelf ook achter alleen het gewicht van de baterijen is een probleem en de achterstand en capaciteit om dit goed te ontwikkelen.
Redbart.
De electromotor is ouder dan de verbrandingsmotor dat je het maar ff weet
De dag na de dag ervoor, mooie cijfers maar geen aankondiging van een nieuw model.
@electrogeneuzel hierboven : de enige reden dat die dingen hier verkocht worden is het beleid van de overheid. Idioot lage bijtelling zorgde ervoor dat alles met een stekker interessant werd. En ik geef die mensen geen ongelijk. Echter, per 1-1-2017 is dat teruggedraaid. Ik kan het niet meer terugvinden maar de verkoop van die auto’s is per januari met 90% geminderd. Daar komt bij dat de hybrides die uit de lease komen niet in NL blijven maar worden uitgevoerd. Want financieel niet interessant voor 2e hands kopers. Over een jaar of 4 zal de plugin hybride bijna uit het straatbeeld verdwenen zijn.
Aan de andere kant, bedenk eens wat er gebeurt als een groot deel van NL hybride ging rijden. Tussen 5 en 6 uur ’s avonds komt men thuis van het werk en zet meteen de auto aan de stekker. Dat is 16A per auto. Dat wordt wat veel voor het (oude) electriciteitsnet.
Wil je het dan echt goed doen, zet dat wat zonnepanelen neer icm een Tesla PowerWall. Overdag je PW opladen om daar ’s nachts je hybride mee te tanken.
Er was een tijd dat de NL importeurs letterlijk de hele productiecapaciteit claimden (Volvo V60 Hybrid bijvoorbeeld), maar die tijd is voorbij.
Laat Sergio maar schuiven, de trui heeft er meer zicht op dan wij.
Gisteren order geplaatst voor een rode giulia 2.2 AT8 met 19′ performance en verlagingsveren van eibach. Ben benieuwd!
Kunnen elektrische wagens geen ‘drivers car’ zijn? Rij eens met een Tesla, je zal snel van idee veranderen. Dat accelereert als een luipaard. Elektrische auto’s kunnen zeker rijplezier geven. Als er ÊÊn merk is dat dit kan is het Alfa. Die C4 vraagt gewoon om een elektromotor.
Het is 4c
En met een alfa kan je hard een bocht door en met een tesla niet.
Accelereren is het enige wat een tesla kan .
Alsof je een hele dag maar vol optrekt
Het is 4c
En met een alfa kan je hard een bocht door en met een tesla niet.
Accelereren is het enige wat een tesla kan .
Alsof je een hele dag maar vol optrekt.
Ga twee keer per week naar Groningen voor m’n werk; laadpalen daar zijn of bezet of stuk; op basis daarvan kan ik al geen elektrische auto kopen, daarbij heb ik onderweg geen zin om een half uur te wachten om weer verder te kunnen. daarbij als maar een paar procent een elektrische auto koopt; kan ons elektriciteits netwerk helemaal niet aan, daarbij; fijn die elektriciteit van kolencentrales….
@rb spijtig genoeg100%gelijk wat elektrisch betreft. Moest het van wind of zon komen ok. Maar is niet zo. Dus blijf ik braaf met men zuinig benzine autootje rijden.
De vraag blijft; komt er morgen een onthulling?
@rb, gefeliciteerd met je mooie rode Giulia bestelling!
Als ik zo de berichtgeving lees lijkt een C segment SUV en Giulietta opvolger in de korte termijn planning te zitten op een ingekort Giorgio platvorm, weer een ÊÊn tweetje.
@Rene1964: Dank! Heb nog niks gehoord over de levertijd, hopelijk binnen 8 weken đ
Snel een Giulietta opvolger en formaat SUV a-la X1 en Q2/Q3 lijkt me geen slechte toevoeging. Een Stelvio in de lease (incl. eigen bijdrage) is voor mij wel erg duur, ook de “goedkopere” alleen RWD diesel.
Mooi rb! Gefeliciteerd, prachtige auto. Ze houden zich momenteel strak aan de beloofde levertijden heb ik begrepen. Hoge prioriteit.
@Lancia4Ever: Bedankt! Na 1x duits toch weer terug naar Alfa… đ