Mirafiori fabriek werkt volop aan assemblagelijn hybride FIAT 500

Goede berichten uit Mirafiori waar hard wordt gewerkt.

In april moeten de aanpassingen die nodig zijn voor de productie van hybride 500 modellen gecompleteerd en afgerond worden. Daarvoor zal de fabriek in die maand zelfs volledig gesloten worden. Het is goed nieuws voor alle werknemers én liefhebbers van de FIAT 500 zoals wij. De productie zal eindelijk veel hoger aantallen kennen en klanten kunnen uitzien naar meer betaalbare opties. De assemblage van de hybride 500 vraagt om aanpassingen over de volle breedte. Van de afdeling voor het lassen van het plaatwerk tot de spuiterij en de uiteindelijke assemblage. In mei zullen de eerste preproductie modellen van de band rollen en een proefperiode ingaan voordat de productie dit najaar al op gang zal komen. Om precies te zijn in november.

Deel dit artikel:

6 gedachten over “Mirafiori fabriek werkt volop aan assemblagelijn hybride FIAT 500

  • 28 februari 2025 om 10:25
    Permalink

    Mooi dat er werk is voor de medewerkers, maar het duurt wel effe om aanpassingen aan te brengen.
    Ik snap ook niet dat ze de Hybrid volledig opgedoekt hadden en volledig op electrisch ingezet hadden.

    Beantwoorden
    • 1 maart 2025 om 17:17
      Permalink

      Strategische fout. Inzet was ooit om rond 2026 alleen nog maar Fiats als EV aan te bieden maar de markt beslist anders.

      Beantwoorden
  • 1 maart 2025 om 15:29
    Permalink

    Minder goede berichten over Maserati. Stellantis wil 1,5 miljard aan investeringen stopzetten. Eerst modellen veel te duur in de markt zetten en dan zeggen dat de verkoop tegenvalt. Ja, zo kan ik een merk ook om zeep helpen. De Fransen hebben werkelijk alles eraan gedaan om de FCA-merken om zeep te helpen of uit te kleden tot zielloos label. Well done 👏

    Beantwoorden
    • 1 maart 2025 om 17:23
      Permalink

      Dat kan je niet helemaal op Stellantis schuiven. De Quattroporte en Ghibli werden heel goed ontvangen maar vervolgens nooit meer echt vernieuwd. Het ontbreken van hybride techniek maakte dat de zakelijke rijders afhaakten. Daardoor raakte Maserati het even omhoog gesprongen marktaandeel ook zo weer kwijt. Maar ik ben het met je eens dat het jammer is dat er niet een betere poging wordt ondernomen. En dan vooral op luxe sedans.

      Beantwoorden
    • 5 maart 2025 om 10:10
      Permalink

      Jeetje, wat een ongefundeerde stemmingmakerij, Cosa. Cosa della morta was geweest het uitblijven van investeringen onder FCA. Ben blij dat er nu samen met de Fransen gereanimeeerd wordt.

      Beantwoorden
      • 9 maart 2025 om 08:13
        Permalink

        Ongefundeerd is het niet, onder meer Autoweek meldde dit bericht. Ongezouten misschien wel, maar ik word denk ik een beetje moedeloos als ik zie wat er met de Italiaanse merken gebeurt. Er is onder Stellantis nog geen enkel model op de markt gekomen waar mijn autohart sneller van gaat kloppen, behalve de Maserati GT en MC20, maar die waren al in ontwikkeling voordat de Franse neuzen ertussen werden gestoken.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.