Meer details over de nieuwe Fiat Palio
Fiat warmt na de aankondiging over de driedeurs Uno, het Braziliaanse publiek nóg meer op voor wat komen gaat. Mogelijk een bewuste tactiek om klanten die een concurrerend product overwegen, even de aankoop uit te laten stellen. Zoals je weet heeft Fiat in Brazilië momenteel nog te kampen met een gebrek aan capaciteit om aan de vraag te kunnen voldoen. We zien daarom niet alleen de zogenaamde spionagefoto’s van de carrosserie gedurende een eerste productiefase in het Argentijnse Córdoba, maar ook de specificaties en de datum voor een grote marktintroductie zijn inmiddels bekend gemaakt.
In Augustus zal de Palio, waarvan we weten dat het voor Fiat een belangrijke mondiale auto zal worden, zich aan Brazilië en de rest van de wereld bekend maken. In eerste instantie als hatchback (foto’s) en later volgen een sedan en een Weekend (SW). In een later stadium zullen ook nog een pick-up (Strada) en een Crossover aan de Palio-familie worden toegevoegd. De Palio zal in juni op de autosalon van Buenos Aires worden gepresenteerd. Hiermee wil Fiat dus vanaf dag één zich op het gehele Zuid Amerikaanse continent concentreren. De Palio staat op het 326 platform, wat weer een ontwikkeling is van de 327 (Fiat Uno). De auto debuteert met een 1.0 Fire Evo, 1.4 Fire Evo en 1.6 16v EtorQ motor. Er komt overigens geen driedeurs versie van dit model, om zo de nieuwe Uno met dit aantal portieren alle ruimte te geven.
Is het een beetje komkommertijd jongens?
ik had wel verwacht dat jullie ondertussen vermomd als vingerplant bij Alfa Romeo aan het spioneren waren….. Niemand zit op de Pallo te wachten of om nieuws daaromtrent 🙂
Wij wel 😉
Ach alle FGA nieuws is belangrijk ook over auto’s die hier toch niet verkocht gaan worden.
Kunnen wij weer lekker mopperen hoe dom ze zijn dat ze deze auto’s ook niet in Nederland verkopen.
Nieuws over vrachtauto’s en bestelwagens boeien mij eerlijk gezegd ook niet veel dus dat nieuws hoeft voor mij niet zo maar alle personenwagen nieuws is wel interessant.
Had zelf wel meer scoops en spyfoto’s verwacht als er toch zoveel modellen ontwikkeld gaan worden. maar er is helemaal niets te vinden ook niet op de bekende autoscoop sites.
Die 4c moet toch ergens getest worden?
komop geniepige scoopjagertjes doe je best 🙂
Ik vind alle voertuigen die de Italianen op de markt brengen interessant. Toch leuk om te lezen dat Iveco een megaopdracht van het Franse leger heeft gekregen. Ook vind ik het leuk om te lezen in welke landen FGA allemaal auto’s levert. Bij mij onbekend is bijvoorbeeld Zuid-Amerika (op Brazilie na dan). In ieder geval moeten de Duitsers en Jappen op alle fronten bestreden worden, dus ook met de busjes, vrachtwagens en militaire voertuigen.
Wat ik niet zo boeiend vind is het raden en gokken wat voor auto’s er misschien door FGA uitgebracht gaan worden.
@ Bert: Dit is toch wel een belangrijk model voor FGA hoor. Ik vraag me af of het ook mondiaal zal worden gebouwd zoals de vorige Palio.
Het valt me wel op dat er in Brazilië meer wordt geïnvesteerd in nieuwe modellen dan in Europa. En dan zijn ze verwonderd dat de zaken goed gaan in Brazilië en minder goed in Europa. Wat houdt hun bvb tegen om de Uno hier te lanceren? Het model zou perfect passen tussen de Panda en de Punto. Ondertussen zitten wij hier met een oude panda, en een al even oude en bovendien mislukt gefacelifte Punto. Hoe zou het toch komen dat ze steeds minder verkopen?
Jajaja, ik vat ‘m wel. Vind het ook leuk dat al het soort nieuws hier op komt.
Ik was gewoon een beetje teleurgesteld in de vondsten van afgelopen dagen.
Fotos op de franse Lancia site, die we al gezien hadden….en een vage foto van een vage auto die in Brazillie verkocht gaat worden.
Dan liever fotos van het kale terrein in Arese,
of van auto’s die nooit gaan komen maar wel de fantasie prikkelen….
Was een soort van grapje, ha ha ha 😉
@ Lusso, misschien belangrijk voor hun positie daar maar zonder goede nieuwe modellen heeft FGA in Europa bijna geen bestaansrecht meer. Gister nog een tenenkrommende review gelezen over de Giulietta vs een Renault in TopGear magazine….Je zou er bijna een brief aan willen wijden, maar dan krijg je meestal toch maar een nog tenenkrommender antwoord.
Die gasten bij TopGear keuren een auto goed, als het plastic lijkt op wat Audi gebruikt…TE erg.
Kan me echt kwaad maken om die hetze die de journalisten maar blijven voeren tegen italiaanse auto’s.
Il piu migliore schrijft: //…Toch leuk om te lezen dat Iveco een megaopdracht van het Franse leger heeft gekregen. //
Welke voertuigen ? Link ?
Thx.
OK, al gevonden.
200 IVECO trucks in de komende jaren, oplopend naar 2.000 à 2.400 stuks.
Samenwerking met de franse firma Lohr – Soframe (productie en assemblage van chassis en koetswerk).
Ten ‘nadele’ van Renault-Volvo…
http://en.dailyradio.iveco.com/2011/01/iveco-supplies-the-french-army-with-military-trucks
http://www.defensenews.com/story.php?i=5372234
http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2011/01/13/French-military-orders-Iveco-trucks/UPI-66321294927286/
@koen
Ik las het dacht ik op http://www.italiaspeed.com enkele weken/maanden geleden. Ik kan het daar niet meer op vinden, maar via google:
http://en.dailyradio.iveco.com/
Van dit soort megadeals moet iedere fabrikant het hebben. In NL is dit ook een probleem voor FGA. (De particuliere verkopen gaan wel goed). Zelden gaan voertuigparkbeheerders van instellingen en bedrijven over tot het massaal kopen van FGA-voertuigen. Kijk maar naar VW in combinatie met politievoertuigen (zogenaamd via aanbesteding), maar ook ambulances, brandweerbusjes en noem maar op.
Ik denk dat Lijnden hier een hoop laat liggen. Ook voor wat betreft de Bravo, Croma, 159 dienen leasemaatschappijen lekker gemaakt te worden met goede deals. VW bijvoorbeeld biedt de leasemaatschappijen hoge kortingen, waardoor die de leaseprijs laag kunnen houden. VW verdient dan natuurlijk minder, maar wel meer marktaandeel en visueel meer auto’s op de weg. En bij de Hollander is het zo: zien kopen doet kopen.
Ook leuk om te weten: De Zweedse posterijen en een Belgisch postbedrijf zijn overgegaan tot de aanschaf van honderden Fiat bestelwagens.