Meer dan 34.000 Italianen bekijken Giulia in showroom
Meer dan 34.000 bezoekers kwamen afgelopen weekend naar de Alfa Romeo showroom om de Giulia te bekijken. Dat meldt FCA in een persbericht vandaag. Volgens Gianluca Italia, hoofd FCA op het schiereiland, kon niet eens worden voldaan aan alle testrit verzoeken die voor dit weekend werden ingediend. Er werden ruim 8000 testritten gedaan. Dat is ongeveer 1 op de 4 bezoekers. De komende dagen zullen er daarom nog eens 3000 worden gedaan voor hen die zaterdag en zondag niet aan de beurt kwamen. Er wordt nog overwogen of er weer een open weekend komt, mogelijk bij de komst van de 2.2 diesel van 180 pk met automaat op 11 juni. De Quadrifoglio is overigens al vanaf mei verkrijgbaar en vormt 3% van alle orders.
Wat opviel was het aantal jonge bezoekers en de hoeveelheid mannen. In het D-segment ligt de leeftijd van belangstellenden doorgaans rond de 55, maar bij Alfa Romeo is dat lager bij 60% van de bezoekers. Dat kenmerkt de enorme aantrekkingskracht van de Giulia. Velen kwamen met vrouw en kinderen wat volgens de experts een teken is dat er gekocht gaat worden. De meeste bezoekers hadden uiteraard een Duitse auto in bezit. Meestal BMW. Er zijn nog geen officiële cijfers van het aantal orders…althans FCA heeft ervoor gekozen deze nog niet te communiceren. Het succes blijkt ook uit het aantal bezoekende klanten op het aantal dealers. Alleen op de 500X kwamen destijds meer bezoekers af, maar dat was op twee keer zoveel verkooppunten. Tijdens de tweede helft van de maand zullen de eerste Italiaanse leveringen van de Giulia volgen. Voor de rest van het continent (afhankelijk van de vraag) zal de levering tussen de 2 en 3 maanden duren.
Deze Alfa Romeo word een giga hit. Waardoor FCA ook weer Lancia nieuw leven kan geven
Ciao
Squadra
Incrociamo le dita squadra….
Ik hoop van harte dat deze auto alle verwachtingen gaat overtreffen, niet alleen in Italië maar ook in Duitsland en de V.S.
Dat ziet er goed uit. Ik hoop dat de Giulia inderdaad een succes wordt. Niet alleen als Alfaliefhebber, maar ook omdat de investeringen zo hoog waren dat de toekomst van FCA wordt bepaald door het succes van deze auto.
Ik hoop dat veel Italianen er 1 kopen en hun Duitse wagens vaarwel zeggen. In de VS verwacht ik dat ze succesvol zullen zijn. In de rest van de EU zal hij het ook redelijk doen en dan vooral de diesels. Wegens gebrek aan een SW zal het lastig worden in de buurt van de 156 te komen de 159 verkopen moet lukken met uitzondering van NL. In NL zal hij buiten menig leas budget vallen. De happy few heeft ruime keuze in het segment maar daar zullen vast een X aantal van komen. We zullen zien wat de resultaten hier zijn maar ik hou nog even een slag om de arm voor in ons kikkerland. Als ik het goed heb was van de 156 en 159 meer dan de helft een SW en beide waren prachtige wagens.
I herd for more than 3000 orders already.
AR 159
ik hoorde dat de lease prijzen net onder de bmw zit dus maak je daar maar geen zorgen over
Heb hier een offerte liggen voor een 180pk business, incl opties €52.000, lease ongeveer €750pm voor 60mnd, 20.000km p/j, excl brandstof.
heb geen vergelijk met BMW, wil dan ook alleen maar de Juul 🙂
tsjonge jonge, 750 euro, dat wil ik ook. Helaas moet ik 48 maanden en 40000 km kiezen, dan zit ik op 890 voor de instapper :'(
Ja ben wel verwend idd 😉
maar staat wel tegenover dat ik er niet prive mee mag rijden
Leaseprijzen zijn vergelijkbaar met de 3 serie. Ik moet alleen nog 2 jaartjes wachten……
750 tot 900 zijn forse lease tarieven. Misschien niet duurder dan gemiddelde BMW of Mercedes. Maar wel ruim boven het landelijk gemiddelde de meest zitten daar onder met wat men leasen mag.
Gemiddeld leasetarief 2012: € 664,20
Gemiddeld leasetarief 2013: € 657,13
Van de NL lease vloot is het meren deel in een lagere klasse zie de talloze golfjes e.d. maar ook de 500’s en 107 3 ling die veel geleased worden voor hen die mobiel moeten zijn maar de baas geen ruim lease budget beschikbaar stelt. In de grotere maten zijn er de passat (460) en octavia (380) die populair zijn. Onder de €500 worden de grote aantallen weg gezet niet in de prijs klasse van €750 +
Maar blij toe dat er hier al zijn die er 1 mogen en gaan leasen daar niet van 🙂
PS: jullie gaan toch niet voor de saaie standaard lease kleuren he!? Een beetje keur bekennen en je onderscheiden van de grijze massa mag best 🙂
Misschien leuk topic wie er allemaal een nieuwe Giulia hebben besteld?
Ciao
Squadra
Klopt zeker AR 159, binnen de organisatie waar ik werk, een grote verzekeraar, reden medewerkers met ‘mobiliteit’ (hoor ik niet meer bij); tot voor enkele jaren in het D segment, maar die tijd is voorbij,. Hooguit nog C-segment, tenzij je bereid bent je eigen portemonnee open te trekken.
@ Squadra
ja ben ook wel benieuwd wie er al een Giulia besteld hebben!
@ AR 159
ik ga toch voor wit, met 18″ veloce velgen en rode remklauwen, toch nog een beetje onderscheidend 😉 zeker icm tabacco leder
@LS
Voorlopig rij ik nog lekker door in mijn Delta 1.8TBi. Als er dan echt geen nieuwe Lancia meer komt, staat de Giulia op mijn lijstje. We zullen zien. Het is in ieder geval goed dat er weer wat meer uit Italië te kiezen valt nu de Giulia er eindelijk is. Was mijn Delta aan het eind van het latijn, dan zou ik zeer waarschijnlijk een Giulia nemen, maar dan wel de nog niet leverbare 2.0 benzine met 280 of 330 pk. De Quadrifoglio is mij te opzichtig en bovendien heb ik geen zin om 40 duizend euro of meer aan belasting af te tikken.
Jammer dat ze het QV blok niet zonder turbo met 300-350pk in een gewone Guilia zetten 😉
@LS Wit staat hem goed ook de giulietta. En is niet echt een lease kleur, grijs is de nummer 1 lease kleur en de kleur van de Duitsers (race kleur grijs). Italiaans is Rood past ook echt bij de landen rood voor passie volle Italianen en grijs voor saai Duits.
Dat Tabbaco staat zo op het plaatje wel goed en de rode temerij alleen jammer dat 5YN 19″ QV velgen niet te kiezen zijn op de ander modellen.
Ik ben nog erg in dubio, ik ga vandaag even bij Preuninger in Delft kijken naar de Giulia. Ik had de hoop dat er nog een SW kwam, die is voor ons praktischer dan een sedan. want de Stelvio moet wel erg goed zijn wil ik daarvoor gaan.
Ik zou dan sowieso voor de 2 liter benzine automaat Super in Montecarlo blauw gaan met het bruine/camel interieur. En een upgrade naar 18″.
Een alternatief is voor mij nog steeds de nieuwe W205 C200 Estate met automaat. In een zelfde kleur blauw. Zal wel even wennen worden na 20 jaar Alfa. Als in September de Giulia 2.0 in de showroom staat ga ik beiden eens even proefrijden.
Vandaag bij de dealer geweest. Hoe dan ook mooier dan op welke foto ook!
Zie https://www.youtube.com/watch?v=tS4C04bG-Bo voor een prachtig filmpje van de Giulia. Davide Cironi gaat compleet uit zijn dak.
Bij Alfa NL staat hij in de lease vanaf 699,- maar dat zal wel de instapper zijn zonder enige extra’s 🙂
AR 159 zelfs een kale giulia zit meer op dan een duitser met opties en voor 2000 meer zit er wel al behoorlijk wat op dus dan zal het lease bedrag niet veel hoger zijn omdat je dan ook weer een hogere rest waarde hebt
@Hans een Duitser aankleden loop je op leeg 🙁 Op Autoweek hebben ze daar trouwens een week item over De eerste was een Audi A1 die werd 2x zo duur en dat voor een B segmenter vorige week hadden ze een Mito twin air die werd maar 6 duurder zelf had ik het met de QV gedaan kwam op max 33.000 5K meer dan de start prijs en de helft daarvan was voor de sabelt stoelen 🙂
Ik had overigens de 699 genoemd omdat de deze lager zijn dan de getallen die tot nu werden genoemd alles hangt af natuurlijk van versie KM’s en lease periode.
In het rood is ie echt supervet!!