Maserati wil naar 100.000 eenheden en 15% marge
Ook bij Maserati is het tijdens de presentatie vandaag elektrificatie (‘Maserati Blue’ genaamd) wat de klok slaat. Binnen vier jaar wil de drietand een volledig aanbod hebben op dit gebied en zal het naast vernieuwde bestaande modellen ook volledig nieuwe modellen presenteren. Net als bij Alfa Romeo zal voor de Chinese markt ook aan LWB modellen gewerkt worden, oftewel modellen zoals de Ghibli met een langer platform. Tegen 2022 zijn de huidige Quattroporte en de Levante overigens vervangen door volledig nieuwe versies. Na een kort avontuur overigens geen diesels meer voor Maserati.
Het belangrijkste wapen van Maserati vormt uiteraard de D-segment SUV. Daarnaast volgt eindelijk de Alfieri coupĆ© en spyder. Deze goed gekozen naam wordt weer eens genoemd, dus we gaan er nu vanuit dat de GT en Spyder zo zullen heten. Dit model wordt gezien als concurrent van Tesla en Porsche. Het hele gamma zal geĆ«lektrificeerd worden en er werd benadrukt dat band met Ferrari heel nauw is (Dino?). Tegen 2020 wil FCA ronde de 100.000 Maserati’s kunnen wegzetten met een marge van minimaal 15%. Lees hieronder de pdf van de presentatie;