Maserati trekt ervaren manager uit kledingbranche aan

FCA heeft de ervaren Davide Grasso aangetrokken als COO en rechterhand van Harald Wester binnen de gelederen van Maserati. Dat maakte Lingotto deze week bekend. Sommigen zien dit als een teken, dat er een hoop staat te gebeuren bij het merk met de drietand de komende jaren. Grasso zal tevens plaats nemen in de GEC (Group Executive Council). Harald Wester kan rekenen op een hoop internationale ervaring. Grasso komt van kledinggigant Nike en Converse.

Harald Wester wordt de eerste man (Executive Chairman) van Maserati en is eindverantwoordelijke op alle vlakken. Vooral op technisch gebied lijkt er momenteel veel in beweging te komen bij Maserati. Nieuwe motoren, geschikt voor hybride techniek, maar ook volledig elektrische aandrijvingen zijn in ontwikkeling. Ook is er een groot contract getekend met het Duitse ZF, voor de levering van nieuwe 8-traps transmissies voor Maserati’s toekomstige modellen.

Deel dit artikel:

8 gedachten over “Maserati trekt ervaren manager uit kledingbranche aan

  • 5 juli 2019 om 23:01
    Permalink

    De technische toppositie (op alle vlakken) van Harald Wester is niet zozeer voor Maserati maar voor het hele FiatChrysler wereldwijd! Een hele goede beslissing en een grote waardering voor Harald Wester.

    Ook een hele goede beslissing is het aantrekken van absolute topman Davide Grasso. Leuk daarbij is dat er weer een Italiaan aan het hoofd staat van Maserati.

    Het is opvallend hoeveel sterke personen er op belangrijke posities gezet zijn door Mike Manley en John Elkann het afgelopen 3/4 jaar.

    Beantwoorden
  • 6 juli 2019 om 08:11
    Permalink

    @Henk nu maar hopen dat doe “sterke personen” ook goed scorende modellen naar voor de klanten gaan laten bouwen. En niet alleen modellen voor de de Nice maar ook fabriekks vulling met grote aantallen. Misschien een goed idee om een stads auto te maken die alleen heeft wat nodig is een range van 50km laag gewicht lage prijs geen rare onnozele gadgets. Puur een wagen voor in de stad. De gemiddelde panda haald ook alleen maar boodschappen en de kinderen van school gemiddeld genomen een 2de auto puur voor klusjes in het stads verkeer. En een 500 tegenhanger voor de hippe stadter. Dat concept ding van laatst zou dat al redelijk zijn maar was B platform begreep ik dus nog een goedkoper ding op A platform

    Beantwoorden
  • 6 juli 2019 om 10:20
    Permalink

    Ik hoop het ook inderdaad. Een goede manager in de ene branche, is lijkt me niet per definitie ook een goede in de andere branche…

    Beantwoorden
  • 6 juli 2019 om 11:59
    Permalink

    Ik heb het gevoel dat de Amerikaanse auto industrie beter op de rails staat dan de Italiaanse auto merken

    Beantwoorden
  • 6 juli 2019 om 13:24
    Permalink

    Hilbert
    Dat komt dat in amerika geen milieu regels zijn
    En in europa het klauwen
    met geld kost momenteel
    En daarom die hele omschakeling je beter goed kan doen dan half en je straks met onverkoopbare autos blijft zitten..
    Fca heeft het niet alleen moeilijk in eruropa kijk eens hoeveel moddellen er overal verdwijnen.

    Beantwoorden
  • 6 juli 2019 om 17:48
    Permalink

    Dat zal ook wel maar Dodge Ram zijn ook niet echt schoon

    Beantwoorden
  • 7 juli 2019 om 16:56
    Permalink

    Weten de gebruikers van dat soort voertuigen dat ook je wil niet weten hoeveel er gewoon geparkeerd staat in een nieuwbouw wijk

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.