Maserati presenteert in Genève de GranCabrio S
Het Maserati nieuwtje, dat we voor jullie van dichtbij zullen gaan bekijken, is meest sportieve uitvoering van de succesvolle GranCabrio. De mooie grote open GT uit Modena, sluit zich hiermee dus aan bij de GranTurismo en de Quattroporte. Ook deze geweldige boulevardauto verloochend z’n afkomst niet, en staat dus behalve voor comfort ook voor onvervalste Italiaanse sportiviteit. De GranCabrio Sport heeft een 4.7 V8 met 450 pk en een maximum koppel van 510 Nm. De top ligt op 285 km per uur. De transmissie is voorzien met het ‘MC-Auto Shift’ systeem, evenals bij de Quattroporte GT S. De Skyhook vering zorgt bovendien voor een sportievere wegligging. Ook de geventileerde remschijven zijn aangepast aan het leveren van hogere prestaties.
Maserati heeft voor deze meer ‘sportieve elegantie’ aan binnen- en buitenzijde gekozen voor een ‘dark look’. Delen die normaal gesproken afwerking in chroom hebben, zijn nu donkergrijs of zwart. Dit geldt ook voor de binnenzijde van de koplampunits. De drietand heeft ondanks deze aanpassingen nog altijd een gedistingeerd uiterlijk, dus er is weer sprake van een smaakvolle Italiaanse aanpak. De GranCabrio S is vanaf deze zomer verkrijgbaar.
[nggallery id=545]
Wederomn een bella macchina… forza Maserati.
Prachtige auto!
Alleen jammer dat het een vierzitter is, optisch had de GranCabrio veel mooier geweest als een 2 zitter.
Geen idee of je achterin ook comfortabel zit als er sportief mee gereden word.
En zo’n auto koop je toch om lekker sportief mee te toeren en dat doe je niet zo snel als er je met vier volwassenen in zit, en toch heel zeker niet met 2 kinderen in de achterstoelen.
nee, 2 zitter is niet Ok voor maserati. Dit merk is GT ten top, lekker luxe en vlot cruisen met je kids.
Voor het 2 zitter gevoel en dezelfde motor kun je altijd een 8c spider proberen 😉
@ Saya : ik ben het volledig met je eens. De auto had mooier geweest met twee plaatsen. Die twee achterste worden quasi nooit gebruikt en verpesten de lijn van de auto. Ze zijn er enkel gekomen omdat de amerikanen er dol op zijn, de eerste prototypes waren tweezitters. Van bovenaf bekeken en van opzij oogt de auto niet echt harmonieus: het kofferdeksel is veel te klein tov van de binnenruimte. Ander nadeel: de kofferinhoud is BELACHELIJK klein. Het is nog geen 100 liter. Ze was al niet groot en nu moet ook de kap er nog in. Een GT is bedoeld om verre afstanden te rijden maar zonder koffer kan je natuurlijk niks meenemen. Gevolg: je moet al je koffers op de achterbank zwieren. Praktisch nut van deze auto: quasi nul. De 4200 spider oogde veel mooier en was bovendien praktischer.
Nadat de amerikanen de 3200 hebben verpest (boomeranglichten moesten weg) hebben ze nu ook de Grancabrio verpest.
By the way: ben ik de enige die Grancabrio een belachelijke naam vind?