Maserati ook in Europa een verkoopsucces
Maserati laat vandaag weten dat het nieuwe modellengamma het niet alleen op bloeiende markten als de Aziatische of Amerikaanse het goed doet, maar dat ook in Europa erg goede cijfers worden neergezet. Quattroporte en Ghibli zorgen zelfs in thuisland Italië voor meer dan een verzesvoudiging van de verkoop vanaf januari gezien (466 eenheden). Ook in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Groot Brittannië, Zwitserland en Spanje werden erg goede cijfers gehaald (507 eenheden in april). Het is dus een kwestie van hard door werken bij Maserati in Grugliasco om aan de vraag te kunnen voldoen.
De komst van de Quattroporte met dieselmotor zorgt ook voor een stijgende vraag naar het grote topmodel. Vanaf het begin van dit jaar zijn in West-Europa 1837 Maserati’s verkocht, wat gemiddeld meer dan een verviervoudiging van de verkoop is ten opzichte van 2013, toen de vraag ook al flink toenam. Kortom, Maserati is een Italiaans succesverhaal op de luxe automarkt, dat de komende jaren waarschijnlijk nog wel zal voortduren.
Goed van Maserati!. Hopelijk worden er dat nog een heleboel meer, ze verdienen het!
Ze mogen wel dringend iets doen aan het aantal verkooppunten. In België is het bedroevend. Misschien kunnen de gedupeerde Lanciadealers ingezet worden?
Klopt Lusso. Regio’s zoals Brasschaat, Sint-Martens-Latem en Brussel hebben ze covered, maar ik vind het bizar dat ze bvb in de streken van Knokke geen verkooppunt hebben. Die moeten ook richting ACG in Gent om een officiële verdeler te vinden.
Toch rijden er hier ook bizar veel nieuwe QP’s en andere modellen rond, wat er wel op duidt dat die afstand voor de geïnteresseerden geen enorm obstakel vormt. Maar wetende dat Porsche en Bentley hier wel een officieel verkooppunt hebben (en daar richten ze toch zowat hun pijlen op), zou hier toch iets moeten aan gedaan worden. Ook in Wallonië is er nergens een verkooppunt te bespeuren, als ik me niet vergis.
Lancia-dealers inschakelen lijkt me niet zo interessant. Als service-punt, ja, maar niet als verkooppunt…
Langs de andere kant is het beter om Masers aan te bieden naast Fiat/Alfa dan langs een Volvo-garage zoals in Gent, wat ik altijd al wat raar heb gevonden. Dan spreekt de showroom in Wijnegem naast Ferrari toch veel meer tot de verbeelding.
Tja vroeger werden de Maserati’s in Gent verkocht naast Alfa romeo’s bij garage Van Steenkiste, toen die verhuist zijn naar Drongen. Tot Gent motors de garage heeft overgenomen, dan heeft ACG een Maserati garage geopend.
Moest ACG dit niet hebben gedaan hadden we voor Gent misschien ook geen Maserati dealer meer.
Gent Motors ken ik niet (weet ze wel zitten daar aan de lichten in Drongen, maar nog nooit geweest), die doen toch ook Abarth hé? Wist niet dat zij vroeger Maserati verkochten. 🙂
Ja dat klopt sinds het Gent Motors is geworden verkopen ze Fiat, Abarth en Alfa Romeo. Denk sinds 2011. Tussen 2007 en 2011 was het nog Van Steenkiste( toen de oudste Alfa Romeo dealer ter wereld), toen was het Alfa Romeo en Maserati.
Als is me niet vergis wou de Fiat groep in die periode (rond 2006)Alfa Romeo en Maserati overal samen in de toonzaal en hebben ze daarom hun Garage zo gebouwd.
Maar de garage was nog maar net open en Fiat zag het al anders en ze waren hun concessie kwijt. Even later kregen ze deze dan toch terug, tot de overname.
Jammer want het was toch een mooie tijd, zo tussen de Alfa’s en Maserati’s lopen tijdens het onderhoud van de je wagen 🙂
Hehe. Bij mijn dealer staat er gelukkig vaak een GranCabrio in de garage (soms wel met afdekhoes), kan ik uren naar staren. 🙂
Onlangs stond er ook een in-prima-staat rode Delta HF Integrale voor onderhoud, smullen is dat.