Maserati MC20 GT2 voor Fanatec GT2 European Series
Hoppa!
Nog een tekeningetje van Maserati’s ontwerpafdeling. Na de afbeeldingen rond ‘Project24’ volgt binnen 24 uur… een render van de MC20 GT2. Deze is duidelijk te herkennen als dé aantrekkelijke evolutie voor op het circuit van de MC20. Maserati laat duidelijk weten dat dit de basis gaat vormen voor competitieverband. Het debuut zal volgend jaar (2023) plaatsvinden in de Fanatec GT2 European Series. Klanten en teams kunnen zich melden voor orders.
V6 Nettuno met MTC (Maserati Twin Combustion) technologie.
De eerste officiële wedstrijdauto sinds de MC12 GT1 zal ten opzichte van de straatversie op een aantal vlakken verschillen. De V6 waarvan we het aantal pk’s nog niet weten zal uitgerust zijn met MTC technologie. Het wordt een eenzitter met een FIA-gehomologeerde FT3 120 L brandstoftank en brandblusser. De MC20 GT2 zal uitgerust worden met een 2WD sequential racing zesversnellingsbak, een racekoppeling en een limited-slip self-locking mechanisch differentieel. Voor de nodige downforce is achterop een instelbare achtervleugel geïnstalleerd. Verder zijn er andere aanpassingen zoals Brembo raceremmen, aangepaste remkoeling, dubbele wishbones met semi-virtuele stuuras en instelbare dempers. Jean-Marc Finot Senior VP van Stellantis Motorsport verklaarde gister dat de MC20 GT2 voor Maserati Corse een zeer belangrijk model wordt, dat een verbinding vormt tussen de Formule E en de straatversies van Maserati’s sportwagens.